یک پایگاه خبری در گزارشی از اسکادران ویژه بخش اطلاعات هسته‌ای نیروی هوایی آمریکا برای جاسوسی هسته‌ای از دیگر کشورها خبر داده؛‌ اسکادرانی که جاسوسی از ایران یکی از مسئولیتهای آن است.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها از جاسوسی ویژه هسته‌ای آمریکا از کشورهای مختلف از جمله ایران خبر می‌دهند.

پایگاه آمریکایی «جنگ ملال‌آور است»( war is boring) در گزارشی نوشت  اسکادران ویژه بخش اطلاعات هسته‌ای نیروی هوایی آمریکا در حال جاسوسی هسته‌ای از دیگر کشورها است.

در این گزارش درباره اسکادران جاسوسی هسته‌ای آمده است: « احتمال‌های قوی برای تغییرات بزرگ در بخش اطلاعات هسته‌ای نیروی هوایی آمریکا وجود دارد. مرکز محرمانه برنامه‌های فنی نیروی هوایی مستقر در پایگاه نیروی هوایی پاتریک در فلوریدا اکنون 5 اسکادران دارد».

مسئولیت این بخش که در سال 1959 ایجاد شده،‌ «بررسی آزمایشهای هسته‌ای، اطمینان از رعایت کردن مفاد معاهده‌های هسته‌ای و نظارت بر شلیک موشکهای دوربرد و همنیطور پرتاب موشک به فضا» اعلام شده است.

در سال 2014 اسکادرانهای جدیدی به این واحد مخفی جاسوسی هسته‌ای اضافه شد. یک عضو نیروی هوایی ارتش آمریکا در این باره گفت: «اسکادران فنی نظارت اکنون تحت فرماندهی اهرن کارل است و وظیفه آن ارائه اطلاعات به رئیس‌جمهور درباره نظارت بر تبعیت (دیگر کشورها) از معاهدات هسته‌ای و کشف، بررسی و تعیین مکان انفجارهای هسته‌ای زیرزمینی، زیر آبی، ‌در اتمسفر و یا در فضا است».

از جمله اسکادرانهای دیگر اضافه شده به بخش اطلاعات هسته‌ای نیروی هوایی آمریکا «اسکادران فنی نظارت، عملیات فنی، حمایت فنی، حفاظت فنی و توانمندیهای سایبری» است که هر کدام مسئولیت خاصی در قبال جاسوسی هسته‌ای و نظارت بر فعالیتهای هسته‌ای دیگر کشورها و همچنین اقدامات موشکی و فضایی آنها بر عهده دارند که برخی از اقدامات آنها 24 ساعته دنبال می‌شود.

 در گزارش این پایگاه درباره وظیفه «اسکادران فنی نظارت» آمده است: « در ابتدا شکی نبود که تمرکز اصلی این اسکادران کره شمالی بود. از سال 2009 این رژیم حداقل دو آزمایش هسته‌ای در تاسیسات زیرزمینی انجام داد. احتمالا ایران هم یک هدف دیگر فعالیت نظارتی اسکادران مذکور است».

درباره «اسکادران عملیات فنی» هم می‌خوانیم: «این اسکادران به احتمال زیاد به جاسوسی از دوستان و متحدان از طریق ماموریتهای "تایتان المپیک" که یکی از سه برنامه تخصصی اطلاعاتی جهانی تحت اداره مرکز استراتژیک آمریکا است، ادامه خواهد داد. اسکادران همچنین طی حداقل 8 سال گذشته از موشکهای بالستیک چین، هند، ایران، اسرائیل و سوریه و همچنین پرتاب راکت به فضا جاسوسی کرده است».

در ادامه گزارش آمده است: «نیروی دریایی و هوایی ارتش آمریکا در کنار هم برای ردیابی این شلیکها و پرتاب موشکها از تعدادی از کشتیهای ناشناخته جاسوسی از قبیل USNS Howard O. Lorenzen و کشتی "شکست ناپذیر" کار می‌کنند. مرکز شبه غیرنظامی حمل و نقل نظامی رسما این گزارش را را کشتیهای دقیق برد موشکی خطاب می‌کنند».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس