دبیر کنگره 430 شهید هنرهای تجسمی از برگزاری کنگره ملی شهدای هنرهای تجسمی در بیستم مهرماه خبر داد و برنامه‌های این کنگره را تشریح کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، جواد جمیری دبیر کنگره 430 شهید هنرهای تجسمی از برگزاری کنگره ملی شهدای هنرهای تجسمی از 20 تا 22 مهرماه در کرمان خبر داد و گفت: این کنگره به مدت سه روز با برنامه‌ریزی مسئولان استانی؛ اقدامات مختلفی را جهت میزبانی از خانواده شهدا در نظر گرفته است.

وی با اعلام این خبر گفت: این کنگره از روز بیستم آغاز می‌شود؛ اولین روز با ورود خانواده معظم شهدای تجسمی به کرمان همراه خواهد بود. 27 خانواده شهید تجسمی از 27 استان انتخاب شده‌اند تا در این کنگره حضور ویژه‌ای داشته باشند همچنین هنرمندان شاخص رشته هنرهای تجسمی نیز به عنوان مهمانان این مراسم بااستقبال مسئولان استانی همراه خواهند بود.

دبیر کنگره 430 شهید هنرهای تجسمی ادامه داد: بعد از ظهر روز نخست؛ برنامه‌ای جهت دیدار از شهدای هنرمند کرمان با حضور هنرمندان شاخص کشوری برگزار می‌شود. علاوه بر آن کارگاه‌های تخصصی هنرهای تجسمی در حوزه دفاع مقدس با حضور اساتید برجسته این حوزه برگزار می‌شود. علاوه بر آن مسئولان، میزبانان و مهمانان این کنگره همراه با خانواده شهدا به دیدار امام جمعه کرمان می‌روند.

جمیری در ادامه سخنانش افزود: روز دوم یعنی 21 مهرماه کنگره به صورت رسمی در گلزار شهدای کرمان آغاز می‌شود. نمایشگاهی از آثار شهدای هنرهای تجسمی نیز در کنار آن برپا خواهد شد. اجلاس اصلی نیز بعد از ظهر روز دوم در باغ موزه کرمان برقرار خواهد بود.

وی تصریح کرد: رونمایی از موسیقی ویژه شهدای هنرهای تجسمی، رونمایی از تمبر شهدای هنرهای تجسمی و اجرای نمایشی ویژه  این کنگره از جمله برنامه‌های کنگره 430 شهید هنرهای تجسمی خواهد بود. در این مراسم از خانواده شهدای هنرهای تجسمی تجلیل شده و از هنرمندان شاخصی که در حوزه دفاع مقدس آثار برجسته‌ای را تولید کرده‌اند قدردانی می‌شود.

دبیر کنگره 430 شهید هنرهای تجسمی در پایان سخنانش گفت: روز بیست و دوم که روز پایانی کنگره است خانواده شهدای هنرهای تجسمی  از اماکن فرهنگی و هنری کرمان همچون باغ موزه دفاع مقدس و اماکن تاریخی شهر بازدید می‌کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس