کد خبر 476917
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۱

وزیر خارجه بحرین مدعی شد ایران در امور داخلی کشورهای عربی منطقه مداخله می کند و ائتلاف ضد یمن برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه تشکیل شده است.

به گزارش مشرق، «خالد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در گفتگو با شبکه اسکای نیوز عربی، بار دیگر در اظهاراتی بی اساس، مدعی مداخله  ایران در امور داخلی کشورهای عربی از جمله بحرین، کویت، عراق، سوریه، یمن و منطقه الشرقیه عربستان شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به ائتلافی که از ۶ ماه پیش تاکنون به رهبری عربستان، تجاوز به یمن را آغاز کرده گفت: این ائتلاف برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه تشکیل شده است.

وزیر خارجه بحرین در ادامه مدعی شد: چنین تلاش هایی در منطقه با توجه به آنکه پیشتر درخصوص نفوذ ایران و تکرار تجربه انقلاب اسلامی ایران در منطقه هشدارهایی داده شده بود، جدید نیست. وی در ادامه اظهارات بی اساس خود ایران را به حمایت از اقدامات مسلحانه در کویت و بحرین و ارسال نیروهای نظامی به سوریه و عراق، متهم کرد.

وزیر خارجه بحرین که بارها علیه ایران سخن رانده و از هیچ افترا و ادعای واهی علیه این کشور فروگذار نکرده، از تهران خواست سیاستهای خود ر ا درخصوص کشورهای منطقه تغییر دهد.

 این در حالی است که نماینده جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سخنان وزیر خارجه بحرین گفت: طرح این اتهامات از سوی مقامات بحرینی تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر نقض حقوق اساسی اکثریت مردم بحرین توسط اقلیت حاکم است و تا زمانی که اقلیت حاکم حق اکثریت را مورد تعدی قرار می‌دهد، هیچ تلاشی از جمله اتهاماتی مانند دخالت خارجی به حل مسئله کمک نمی‌کند.

خالد آل خلیفه همچنین روز گذشته شکایت از ایران را در جریان دیدار با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در اختیار وی قرار داد. وزیر خارجه بحرین مدعی شد: دلیل این شکایت ادامه دخالت های ایران در امور داخلی بحرین است. اخیرا نیز بحرین از کاردار ایران به عنوان عنصر نامطلوب یاد کرد و به وی ۷۲ ساعت فرصت داد تا خاک این کشور را ترک کند و سفیر خود در تهران را نیز فراخواند.

منامه به خاطر عدم توانایی در کنترل اعتراضات مردمی که از سال ۲۰۱۱ خواهان اصلاحات سیاسی در این کشور هستند، تهران را به دخالت در امور داخلی این کشور و حمایت از رهبران شیعی متهم می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس