کد خبر 475579
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۷

رهبران گروه نورماندی با تشکیل جلسه در پاریس قصد دارند اجرای کامل معاهده صلح مینسک بین طرفهای درگیر اوکراین را بررسی کنند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، رهبران کشورهای فرانسه، آلمان، روسیه و اوکراین موسوم به گروه نورماندی در پاریس تشکیل جلسه می دهند تا درباره بحران اوکراین و مذاکره مینسک بحث و گفتگو کنند.

یک منبع نزدیک به دولت آلمان در گفتگو با خبرگزاری ریا نوستی روسیه گفته است مهمترین هدف نشست پاریس رفع موانع موجود بر سر راه مذاکره صلح مینسک بین طرفهای درگیر در اوکراین است.

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جلسه شورای جوامع مدنی و حقوق بشر روسیه اظهار امیدواری کرد مفاد معاهده صلح مینسک به طور کامل از سوی طرفهای درگیر اجرا شود. وی گفت: برای رسیدن به یک اجماع نظر بین دولت اوکراین و جدایی طلبان شرق این کشور نیاز به مذاکره و گفتگوهای مستقیم بین دو طرف خواهد بود.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین قصد دارد در این جلسه با طرف روس خود درباره حملات هوایی اخیر این کشور علیه داعش گفتگو کند. به گفته «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، ولادیمیر پوتین در این رابطه جلساتی جداگانه با آنگلا مرکل و فرانسوا اولاند برگزار می کند.

روز گذشته در اولین گام از اجرای معاهده صلح مینسک طرفهای درگیر اوکراین سلاح های سبک و سنگین خود را از منطقه خارج کردند. آمارهای سازمان ملل نشان می دهد از زمان آغاز درگیری ها در اوکراین نزدیک به ۸ هزار نفر از دو طرف کشته شده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس