کد خبر 474785
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

رییس سازمان غذا و دارو گفت: آنچه که سازمان غذا و دارو در مورد بررسی آبلیموهای صنعتی انجام داده و نتایجی که به دست آمده نشان می‌دهد که این قبیل آبلیموهای صنعتی وضعیت خوبی ندارند.

 به گزارش مشرق، دکتر رسول دیناروند در حاشیه برگزاری یازدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو در رشت با تاکید بر اینکه قبلا نیز در مورد آبلیموهای صنعتی هشدار داده بودیم، تصریح کرد: این هشدار کماکان پابرجاست و بسیاری از آبلیموهای صنعتی اصلا طبیعی نیستند.

دیناروند با بیان اینکه آبلیموهای صنعتی عمدتا یک نوع فرمولاسیون هستند که در آنها از مواد شیمیایی استفاده شده است، افزود: البته این به معنای این نیست که آبلیموهای صنعتی از مواد سمی و خطرناک استفاده کرده‌اند، بلکه موادی که در آنها به کار رفته شیمیایی است.

رئیس سازمان غذا و دارو از معرفی شرکت‌های متخلف در تولید آبلیموهای صنعتی به سازمان تعزیرات خبر داد و گفت: در حال حاضر می خواهیم با همکاری سازمان ملی استاندارد دو نوع استاندارد را برای آبلیموهای طبیعی و کنسانتره تعریف کنیم که این آبلیموها را بتوان دسته بندی کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی گفت: این اقدام باعث خواهد شد که شرکت های تولید کننده در تولید آبلیموهای صنعتی دچار تخلف نشوند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    یعنی انسان چقدر باید پست و رذل باشه که بجای آبلیمو مواد شیمیایی به خورد مردم بده در دیگر موضوعات مثل سوسیس و کالباس و سرکه و غیره هم این قضیه صدق میکنه متاسفانه اینها ایرانی هستند همینها پر مدعا ترین مردم هستند ننگ بر اینها
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    وای به حال وزارت بهداشت که الان اعلام میکنه! من که از مردم عادی هستم الان پنج ساله هیچ آبلیموی صنعتی نخریدم و هر سال خودم لیمو می خرم و آب میگیرم. وزارت بهداشت الان فهمیده!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس