مراسم حج امسال را 5 هزار دوربین نظارتی به همراه 100 هزار مامور امنیتی نظارت و کنترل می‌کردند؛ مراسمی که هزاران کشته برجای گذاشت. در این شرایط سعودی‌ها به جای انتشار فیلم دوربین‌ها از فاجعه منا، اقدام به تولید یک انیمیشن کردند.

گروه جنگ نرم مشرق _ حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان ظهر سه‌شنبه در بدو ورود به تهران در جمع خبرنگاران درباره حادثه منا اظهار داشت باید ابعاد حادثه به طور دقیق روشن شود که به چه دلیل این اتفاق روی داده است؛ وی در ادامه با انتقاد از رسانه‌های عربستان گفت: به جای نشان دادن فیلم‌های واقعیت (گرفته شده توسط دوربین‌های نظارتی) انیمیشن پخش می‌کنند که توهین به جوامع اسلامی است؛‌ اما ماجرای فیلم انیمیشن و دوربین‌های نظارتی که روحانی به آنها اشاره کرد، چیست؟

به تازگی شبکه تلویزیونی «العربیه» وابسته به رژیم عربستان سعودی در قسمتی از یک گزارش تصویری خبری کاملا ضدایرانی مربوط به فاجعه کشتار حجاج در منا، روایت خودخوانده‌ای‌ از علت این حادثه را به صورت انیمیشن کوتاه (موشن گرافیک) درآورده و به نقل از روزنامه «الشرق‌الاوسط»، حرکت حجاج ایرانی برای «رمی جمرات» در خلاف جهت حرکت دیگر حجاج را عامل بوجود آمدن این فاجعه دردناک خواند.

به نقل از روزنامه «الشرق‌الاوسط»، یکی از مقام‌های سازمان حج عربستان مدعی شد: حدود 300 زائر ایرانی برخلاف آموزش‌های داده شده عمل کردند و در جهت خلاف مسیر دیگر زائران به حرکت درآمدند. این اقدام ناهماهنگ حاجیان ایرانی موجب برخورد ناگهانی و ایجاد ازدحام در خیابان 204 مشعر منا شد. به‌ ادعای این مسئول، این مجموعه 300 نفری بامداد پنج‌شنبه مستقیم از مشعرالحرام برای «رمی جمرات» حرکت کردند، در صورتی‌که طبق آموزش‌های داده‌شده این افراد می‌بایست در چادرهایشان توقف می‌کردند تا زمان حرکت آن‌ها از مسئولان ذی‌ربط اعلام می‌شد ولی آن‌ها برخلاف دستورهای ارائه‌شده عمل کردند و در جهت مخالف حرکت دیگر زائران قرار گرفتند. این مسئول افزود: هنگامی‌که ازدحام ایجاد شد، این مجموعه 300 نفری در مسیر حرکت ده‌ها هزار حاجی توقف کردند و این توقف به افزایش ازدحام منجر شد.

روحانی به کدام انیمیشن توهین‌آمیز اشاره کرد؟/// در حال ویرایش
انیمیشن (موشن گرافیک) العربیه که در راستای «عملیات روانی» برای فرار از مسئولیت کشتار هزاران حجاج در منا منتشر کرد


فیلم انیمیشن (موشن گرافیک) العربیه

تمام این «صغری کبری» چیدن مسئولان عربستانی در حالی است که 5 هزار دوربین نظارتی تمام نقاط حضور حجاج را با لنزهای خود رصد می‌کنند و اگر تنها دلیل کشته شدن 4173 نفر از حجاج (به نقل از سایت وزارت بهداشت عربستان) حرکت حجاج ایرانی در جهت عکس مسیر دیگر حجاج است، به راحتی می‌توانند فیلم این فاجعه را منتشر کنند. چهار روز قبل از این حادثه، سایت روزنامه انگلیسی «دیلی میل» از اتاق کنترل مراسم حج که توسط نیروهای امنیتی عربستان کنترل می‌شود، گزارش فیلم و عکس منتشر کرد.

انیمیشنی که خروجی مرکز مانیتورینگ حج با 5 هزار دوربین شد/// در حال ویرایش
در گزارش سایت روزنامه انگلیسی «دیلی میل» آمده است که 5 هزار دوربین نظارتی به همراه 100 هزار نیروی امنیتی از مراسم حج مراقبت می‌کنند

روحانی به کدام انیمیشن توهین‌آمیز اشاره کرد؟/// در حال ویرایش
روحانی به کدام انیمیشن توهین‌آمیز اشاره کرد؟/// در حال ویرایش
همان‌طور که در دو تصویر بالا با فلش قرمز مشخص شده، قسمتی از چادرهای مستقر در منا تحت نظر دوربین‌های نظارتی است


دانلود

فیلم گزارش «دیلی میل» از اتاق کنترل مراسم حج

روحانی به کدام انیمیشن توهین‌آمیز اشاره کرد؟/// در حال ویرایش
روحانی به کدام انیمیشن توهین‌آمیز اشاره کرد؟/// در حال ویرایش
تصاویر دیگر از اتاق کنترل مراسم حج توسط نیروهای امنیتی عربستان

جالب آن‌که سایت انگلیسی زبان «العربیه» نیز پنج روز قبل از این حادثه، در گزارشی شبیه «دیلی میل» از اتاق کنترل مراسم حج توسط نیروهای امنیتی عربستان گزارش به همراه عکس منتشر کرده بود.

روحانی به کدام انیمیشن توهین‌آمیز اشاره کرد؟/// در حال ویرایش
در این گزارش آمده است که دوربین‌ها به گونه‌ای تعبیه شده‌اند که هر زاویه‌ای از مراسم حج را پوشش می‌دهند

البته در حدود دو سال پیش نیز فیلمی از دوربین‌های مستقر در محوطه‌های مراسم حج نیز منتشر کرده بود که نشان می‌دهد اتفاقی هر چند کوچک از دید این دوربین‌ها مخفی نمی‌ماند.


فیلم دو سال پیش العربیه از دوربین‌های مستقر در محوطه‌های مراسم حج

فرافکنی عربستانی‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که زمزمه‌هایی در دو روز اخیر به گوش می‌رسد مبنی بر تفتیش گوشی‌های موبایل حجاج ایرانی که از فاجعه منا فیلم‌برداری کرده‌اند و همچنین تهدید حجاج ایرانی که در عربستان هنوز حضور دارند و در رابطه با این اتفاق دردناک با رسانه‌های ایرانی مصاحبه می‌کنند.

با توجه به اخباری که از عربستان توسط حجاج ایرانی شاهد در زمان حادثه به گوش می‌رسد و  همان‌طور که در فیلم‌ها و تصاویر مشخص است، چادرهای منا تحت نظر تعدادی از 5 هزار دوربین‌ نظارتی قرار دارد و به طور قطع در زمان وقوع فاجعه ماموران امنیتی عربستان در حال رصد این اتفاق بودند و هیچ جای توجیهی برای ندیدن این فاجعه و نداشتن تصاویر آن وجود ندارد. با این مستندات این سوال به ذهن می‌رسد که چرا رژیم وهابی عربستان سعودی از پخش این تصاویر ابا دارد، اما حاضر است زحمت تولید یک انیمیشن (موشن گرافیک) را قبول کند تا ایرانی‌ها را عامل این کشتار معرفی کند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 29
  • ارغوان ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    هنگام جهاد با رژیم مرتجع و سفاک آل سعود فرا رسیده باید به عربستان حمله کنیم از زمین و هوا عربستان را موشک باران کنیم و یک رژیم شیعی بر سرکار بیاریم
  • نصرالله ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    یاعلی .منتظر فرمان ولی امر مسلمین هستیم
  • ناشناس ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    باشه
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    از بس با همه نزاع داریم وضعمون اینه. جاهل نادان. تازه 2 ساله کمی آرامش سراغ ایران آمده. نمی تونید ببینید؟
  • احمد ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    فکر نمی کنید روباه پیر مدتی است نقشه می کشد و با چند واسطه تلاش می کند جنگ بزرگی بین ایران و عربستان راه بیندازد؟ توان نظامی عراق و سوریه که کاملا تحلیل رفت . مصر و اردن هم که در دست خودشان هست. بقیه هم عددی نیستند. ولی این دو کشور مهم منطقه باید به دست خودشان نابود شوند. بهترین راه برای شکست آل سعود این است که علاوه بر حضور تخصصی و جدی در فضاهای رسانه ای و مجازی و بیان فضیحت های آل سعود، تا آنجا که می توانیم به مردم مظلوم یمن و بحرین کمک کنیم تا همانجا پوزه آل سعود به خاک مالیده شود.
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    سال 1368 جنگ تمام شد ميشه بفرماييد بعدش باكي جنگيديم كه دوساله احساس ارامش كردي ؟؟
  • علی ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    آل سعود یهودی به زودی نابود خواهد شد ان شاء الله
  • عباس ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    ما اماده انتقام از عال سعو د هستیم
  • احمد ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    خاک برسرت با این نظرت که می خواهی با عربستان جنگ کنی
  • بابک ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    ال یهود هستند، انشاء الله به زودی نابود خواهند شد
  • رها ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    اخه ابله کدوم ارامش تو این دوسال این از وضعیت اقتصادیمون وصف ذلت بار سبد کالا و تهدید هر روزه امریکا به حمله نظامی چرا سرتون رو مثل کبک کردید زیر خرروارهاااااااااا برف
  • سردار حنفی ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    انشالله اگر رهبر اجازه دهد عربستان را با خاک یکسان خواهیم کرد فقط منتظر امر رهبریم لبیت یا خامنه ای
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    ناشناس 13:28 جاهل نادان شمایی که جنازه هایی جوونامون رو که هر روز داره از عراق و سوریه میاد نمیبینی...
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    توی این رژیم جدید اگر دلواپسان و اختلاس گران نباشد بهتره
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    به نظرم این متن ازغوان خانم ساختگی است یعنی خودش به ان اعتقاد ندارد و برای تمسخر آن را نوشته است . بهتر است از تایید چنین مطالبی پرهیز شود تا چنین کسانی نتوانند جریان کامنت ها را تحتتاثیر قرار دهند
  • ایرانی ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    از فرودگاه تا رمی جمرات داستانی بی پایان
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    پاسخ به :ناشناس|۱۳:۲۸ ۱۳۹۴/۰۷/۰۸ عزت و ذلت ملت حزبی نیست که داری حزبی برخودر میکنی عزت و ذلت ملت مسئله ملی است و همه در اون دخیلیم غم از دست دادن عزیزان کم نبود صدمه دیدن عزت ملی مون هم بهش اضافه شده مطمئناً میان عزیزانی که در منا شهید شدند اشخاص ای با گرایش های حزبی هم وجو داشته اما همگی اونها عزیزان ما بودند و این یعنی مسئله ملی است. حتماً میان عزیزانی که برگشتند و عواطف و روحیاتشون ترک برداشته اشخاص با گرایش های حزبی وجود دارد اما بدان مسئله ملی است عواطفی که صدمه دیده با هر گرایشی عزت ملی ما هست و تو این را نمیدانی . و اینکه مطالعه نداری و نمیدانی کی بوده که ما شروع کننده نزاع بوده باشیم سراغ داری بگو؟ اگر به گفته شما ما همیشه درحال نزاع هستیم خوب نگاه کنی متوجه خواهی شد که همیشه در جایگاه دفاع بودیم نه مهاجم . اما باید هوشیار باشیم و خوب فکر کنیم اول متوجه نیت عربستان بشیم چرا داره خشم ما رو در میاره چرا باید فضای سیاسی به نحوی بشه که دشمنی آمریکا با ما رفته رفته پنهان بشه و دشمنی عربستان آشکارتر اول باید اینطور فکرکنیم وقتی به درستی متوجه موضوع شدیم آن وقت تصمیم به پاسخ و یا هر عمل دیگه ای بگیریم. و در آخر در سفاکی و ارتجاع رژیم آل سقوط "و "عربستان نزولی" شکی نیست و دنیای اسلام باید از لوس وجود اینها پاک بشه.
  • حمیده ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    ما منتظر منتقم فاطمه هستیم. لبیک یا خامنه ای.........
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    فقط باید عربستان را از بین برد ونابود کرد والسلام
  • ناشناس ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    سلام عربستان دوست نداره شیعه بره مکه و هر کاری میکنه که شیعه رو بکشه ما نباید کاری که اونا میخان انجام بدیم بله باید منتظر وقت مناسب بود به موقع نابودش میکنیم
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    قاطی نکن اصلا ایرانی هستی این حرفا رو می زنی یا از طرف مقابلی هستی خودتی داداش
  • منتظر ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    ازسال66تاامروزعربستان-داغ-بردل-مامیگذارد-صبوری-تاکی
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    اين حادثه كاملا برنامه ريزى شده از قبل بوده و احتمالا تعلل در تحويل اجساد نيز پيرو مخفى كردن اصل جنايت است و حادثه غير طبيعى است و اونا خيلى مكارانه دارن دنيا رو بازى مى دهند تا ايران رو تحت فشار قرار دهند و عمليات روانى اين حادثه نيز براى تضعيف روحيه مردم ايران هست اونا ميخوان مقامات ايرانى رو ضايع كنند و از تمسخر مقامات بهره مى برند اما اين ضايعه قابل پوشش نيست و بلاخره ابعاد پنهان ان اشكار مى گردد، دوربين ها وضوح برتر داشته و محال است اونا دير فهميده باشند لعنت خدا بر ستمكاران!
  • رضا ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    باسلام لطفا دوستان توجه داشته باشن که در حال حاضر حکومت آل سعود کاملا از هم گسیخته و بدون برنامه وتدبیر عمل میکنه و دچار یک انفعال عجیبه . بهترین فرصت برخورد با این حاکم جوان ابله فراهم هست ..هم اکنون تشتت بین شاهزادگان فراهم هست .. از دولت مردان خواستار برخوردی جدی و خشن با طایفه ال سعود هستیم تا مطابق فرمان رهبر معظم انقلاب درس عبرت اموزی گرفته باشند . اگر تتمه ای از انها باقی مونده باشد ...
  • رضا ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    باسلام لطفا دوستان توجه داشته باشن که در حال حاضر حکومت آل سعود کاملا از هم گسیخته و بدون برنامه وتدبیر عمل میکنه و دچار یک انفعال عجیبه . بهترین فرصت برخورد با این حاکم جوان ابله فراهم هست ..هم اکنون تشتت بین شاهزادگان فراهم هست .. از دولت مردان خواستار برخوردی جدی و خشن با طایفه ال سعود هستیم تا مطابق فرمان رهبر معظم انقلاب درس عبرت اموزی گرفته باشند . اگر تتمه ای از انها باقی بمونه ...تا حرم امن خدا راهی نمونده .. خدا بحق دل زوار خودش هرچه زودتر حکومت آل سعودو نابود کنه امین
  • علی ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    حداقل یه مستند می شود ساخت که.
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    همه دارن درون خودشونو آشکار میکنن اشرار سعودی اشرار آمریکایی احمق های دنباله رو و پیروان حق
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    آفرین به نقد کوتاه و کاملت، برای تحقق خاورمیانه جدید ایران باید تضعیف بشه و بهترین راه به جنگ انداختن با عربستانه
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    به فضل خدا از ال سقوط انتقام می گیریم. خون ایرانی شیعه ال سعود را در خود حل می کند.
  • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    لبیک یا حسین
  • حسین ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    متاسفانه تحلیل های از این دس در خوانندگان مشرق کمه.مشتی جوان جویای هیجان که فک میکنن در حمله اول تا عمق ریاض رو میشه فتح کرد و خداوند کید دشمنان ایران رو به خودشون برگردونه و ملت کمی به جای احساس تعقل ببخشه
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    فیلم ها را نمی تونم بیبنم٬ پلاگینش نصب نمیشه روی چه سروری میذارید نمیشه درستش کنید
  • محمدمهدی فروغی ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    اقایاخانم ناشناس13:28عزیزم اگرمسلمان نیستی به فرمایش سرورشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) لااقل ازاده باشید!!!عزیزم انسان نبایداینقدرمسخ بیگانگان باشد.اگه یک قاچاقچی درایران اعدام شودویایه ذره خون از دماغ یه بهائی ریخته شود!!!ببین شبکه االعربیه سعودی بهمراه رسانه های استکبارچهانی وصهیونیستها جه بلوائی درست میکنند؟؟؟شک دارم که شما ایرانی باشی؟؟؟!!!
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    مرد روزهای سخت کجایی احمدی نژاد
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    لعنت بر آل سعود ووهابیت
  • رضا ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    جناب13:28 کدوم آرامش؟؟ صدها نفر از هموطنانمون کشته شدن اگه خانواده ی خودت بودند اینطوری حرف میزدی؟؟ ان شاءالله که تو از اون عده نباشی که توی ونک و نیاوران و شهرک غرب زندگی میکنن و تحریم و غیر تحریم براشون فرقی نداره اما حالا مدعی شدن و دنبال رفاه و آرامش اند،اما همینو بدون،وقتی که توی عربستان به ما بی احترامی کردن اگه واکنش نشون میدادیم به اون دو نوجوان تعرض نمیشد،اگه اونجا واکنش درست نشون میدادیم این بی مسئولیتی و پررویی سعودی ها هم نبود اما با روش پیشنهادی جنابعالی بازهم باید منتظر حوادث بدتر باشیم
  • رضا ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    عربستان عددی نیست،یکی از مزدوران آمریکاست مثل امارات و قطر و بحرین جنگ ایران و عربستان،جنگ دو کشور نیست،یک جنگ منطقه ای و فرا منطقه ای است،یمن،بحرین ،اسرائیل،لبنان ،سوریه و.... ،حالااینکه این جنگ بزرگ کی اتفاق می افتد معلوم نیست
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    ایران باید همانند اسرایل با عربستان رفتار کند چون عربستان فقط اسم اسلام مونده
  • پوریا ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    نباید احساسی رفتار کرد شروع جنگ مستقیم فقط به نفع دشمنان منطقه است باید با تقویت یمن و پیگیری سیاسی و حقوقی و فشار رسانه ای ال سعود را در تنگنا ی شکست قرار داد ال سعود و وهابیت با روشنگری مردم منطقه نابود میشوند نه با حمله مستقیم نظامی
  • حسین ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    با سلام ما باهیچ کس سر جنگ نداریم ولی دفاع غیرت مندانه ودفاع از عزت واستقلال مان خشن وپشیمان کننده باید باشد همیشه بدخواهان به دنبال یکسره کردن نظام ما بودند ولی تاکنون نتوانستند وبه یاری خداوند از این پس نیز نخواهند توانست موضوع فاجعه منا فقط مختص ایران نیست بیش از 4000کشته تاکنون اعلام شده است این نشان دهنده مستی آل سعود است که انشاء الله موجب سقوط آنان خواهد شد
  • داوری ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    به نظر من کسانی که قصد رفتن به مکه را دارند اگر پولی راکه میخواهند ببرند بریزند گلوی حکام ال سعود صرف درمان بیماران بی بضاعت کنند یا در امر ایجاد اشتغال ویا ازدواج جوانان هزینه کنند ارجعتر است وبیشتر موجب خوشنودی باری تعالی خواهد شد اما امر امر رهبر عزیزمان است ایشان هرچه امربفرمان بفرمایند فصل الخطاب مان است
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    آقای داوری نباید خانه خدا خلوط باشه اون موقع خانه خدا را نیست ونابود میکنن (آل سود)
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    خب شما لطف کن پول خرج سفر توریستی به آنتالیا و کمر و دوبی و شارجه و پاتایا و ..... صرف این امور بفرما موافقی تا 10 سال احدی حق مسافرت سیاحتی و زیارتی رو نداشته باشه ؟
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    لطفا شما چيزي نگو مستندي كه عربستان بسازه تا از اين فاجعه نوبره والا!
  • ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    بطور کلی با عمره های متعدد بعضی مخالفم ولی یک سوال ؟ چرا این نصیحت ها برای مسافران آنتالیا ، قبرس و دبی که سالیانه ملیاردها تومان از پول این مملکت را صرف ریخت و پاش ها و بعضی عیاشی میکنند انجام نمیشود و فقط بحث به عتبات و حج که میرسد همه بیکباره یادشان به بیماران و مستمندان می افتد ؟
  • خودش ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    دوسنان چراجنگ کنیم ماهم مثل خودشون یک جنگ نیابتی توکشورعربستان نه بین مردم عربستان بلکه بین شاهزادگان بیاندازیم تامثل کفتارخون همدیگه روبخورندبایدمثل خودشون باهاشون برخوردکنیم
  • خودش ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    دوسنان چراجنگ کنیم ماهم مثل خودشون یک جنگ نیابتی توکشورعربستان نه بین مردم عربستان بلکه بین شاهزادگان بیاندازیم تامثل کفتارخون همدیگه روبخورندبایدمثل خودشون باهاشون برخوردکنیم
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    این حیوانهای سعودی منتظر باشند تا ایران اسلامی در جایی این بی توجهی وسهل انگاری آنان را پاسخ دهد وآنچنان درسی را به شما سعودی ها خواهد داد تا سایر کشورهای تحت نفوذ امریکا تعجب کنند .
  • خودش ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    دوسنان چراجنگ کنیم ماهم مثل خودشون یک جنگ نیابتی توکشورعربستان نه بین مردم عربستان بلکه بین شاهزادگان بیاندازیم تامثل کفتارخون همدیگه روبخورندبایدمثل خودشون باهاشون برخوردکنیم
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    پادشاه سعودی بداند که ایران مثل یمن نیست ، مطمئن باشید در همان دقایق اولیه ی جنگ کارتان را تمام خواهیم کرد
  • خودش ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    دوسنان چراجنگ کنیم ماهم مثل خودشون یک جنگ نیابتی توکشورعربستان نه بین مردم عربستان بلکه بین شاهزادگان بیاندازیم تامثل کفتارخون همدیگه روبخورندبایدمثل خودشون باهاشون برخوردکنیم
  • خودش ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    دوسنان چراجنگ کنیم ماهم مثل خودشون یک جنگ نیابتی توکشورعربستان نه بین مردم عربستان بلکه بین شاهزادگان بیاندازیم تامثل کفتارخون همدیگه روبخورندبایدمثل خودشون باهاشون برخوردکنیم
  • خودش ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    دوسنان چراجنگ کنیم ماهم مثل خودشون یک جنگ نیابتی توکشورعربستان نه بین مردم عربستان بلکه بین شاهزادگان بیاندازیم تامثل کفتارخون همدیگه روبخورندبایدمثل خودشون باهاشون برخوردکنیم
  • خودش ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    دوسنان چراجنگ کنیم ماهم مثل خودشون یک جنگ نیابتی توکشورعربستان نه بین مردم عربستان بلکه بین شاهزادگان بیاندازیم تامثل کفتارخون همدیگه روبخورندبایدمثل خودشون باهاشون برخوردکنیم
  • حامد ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    یکی از این غلط ها که علیه ایران میکنن تو دوره احمدی نژاد نتونستن بکنن، جلوی کسی که زور میگه بایستی عقب میکشه یا کرنش کنی آقای ظریف که این مدت یکبار هم جواب نهدیدها و ظلم های امریکا و عربستان رو ندادی؟
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    خلیج عربی هنر احمدی نژاده .
  • عمو پويا افراطي كش ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    جناب حامد واسه امثال تو فقط منافع جناحي مهمه زمان احمدي نژاد به راحتي هر چه تمام متهممون كردن كه ميخواستيم سفيرشون رو ترور كنيم و چون دولت وقت ضعف شديد ديپلماسي داشت خيلي راحت تر به خاطر همون موضوع يك سري تحريم ها عليهمون وضع كردن
  • سعید ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    رژیم شیعی؟!؟!؟!؟!؟! خخخخخ بهتره بگی نظام شیعی بزرگوار
  • mohamad ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    خخخ رها بیخیال امریکا 20 سال داره ما رو به حمله نظامی تهدید میکنه میخواست ایرانو بزنه همون اول عین سوریه ایرانو با خاک یکسان میکرد ولی امریکایی ها خودشونم میدونن که به نفعشون نیست که با ایران بجنگن چون دلشو ندارن همین یک ماه پیش 10 تفنگدار امریکایی رو گرفتن تازه با اون همه تجهیزات قایقشون تو از خواب و خیال بیا بیرون انقدر ترسو نباش
  • سروش ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    0 0
    ایکاش میشد بی سر و صدا یه جوری از سرور اونجا آرشیو رو کشید بیرون تا عمال فاسد و بی لیاقت سفاک تروریست پرور وهابی سیه رو شوند..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس