کد خبر 475544
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۳

یک پژوهشگر رسانه با اشاره به اینکه نزدیک به یک هفته از فاجعه منا می‌گذرد اما خبری از گزارش و تحلیل در بی‌بی‌سی نیست و تنها اخباری بدون تحلیل و کوتاه از این فاجعه منتشر شده است، گفت:‌ چرا تحلیلگران رسانه‌های غربی در مورد فاجعه منا سکوت‌ کردند؟

به گزارش مشرق، مجید امرایی در خصوص سکوت رسانه‌ای غرب در مورد فاجعه منا، اظهار داشت: در حال حاضر جنگ دنیا جنگ رسانه و درگیری بین کشورها از این نوع است لذا در این شرایط نظام سلطه و در راس آن امریکا و اسرائیل که سلطه عجیبی بر رسانه‌های عمومی و چندزبانه دنیا دارند سکوت خبری پیش گرفته‌اند.

وی ادامه داد: اتفاق منا یک جنایت انسانی است و آنها اجساد قربانیان این جنایت را با تریلی‌های حمل قربانی انتقال دادند و این نشان می‌دهد عربستان وضع خوبی ندارد، انسان‌هایی که در حرم امن الهی به دست مدعیان پرده‌داری کعبه قربانی شدند و اتفاقات در مکه نشان‌دهنده ضعف دولت آل سعود در برگزاری مراسم حج است.

این پژوهشگر حوزه رسانه همچنین گفت: وظیفه رسانه‌ها این است که اخبار را درست منتشر کنند و به گوش جهانیان برسانند، بیش از یک هفته است که عربستان اجساد قربانیان را تحویل نمی‌دهد، رسانه‌های ما حتی شبکه‌های اجتماعی باید در این زمینه واکنش نشان دهند و عرض اندام کنند.

وی با اشاره به اینکه نظام قدرت و سلطه در سیستم عربستان مقابله زر و زور با انسان‌های مستضعف در طول تاریخ است، افزود: نزدیک به یک هفته از فاجعه منا می‌گذرد اما خبری از گزارش و تحلیل در بی بی سی که مدعی اتاق خبر جهان است، نیست و تنها اخباری محدود، بدون تحلیل و کوتاه از این فاجعه منتشر می‌کنند.

امرایی در پایان گفت:‌ آنهایی که خودشان را به این رسانه‌ها فروختند چرا تحلیل در مورد این فاجعه تحلیل ندارند و چرا صحبتی نمی‌کنند؛ نظام سلطه این تحلیلگران را خریده است و جان انسان‌ها برایش ارزش ندارد، حداقل 5 هزار خانواده در سراسر دنیا داغدار شدند و عاشورای تاریخ ما اتفاق افتاد. این وظیفه تک تک افراد رسانه‌ای است که در این حوزه روشنگری کنند و صدای فریاد شهیدان این فاجعه را به گوش جهانیان برسانند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس