شهردار تهران گفت: در حوزه خدمات‌رسانی هوایی در آتش‌نشانی نیازمند چاره‌اندیشی هستیم.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در مراسم روز آتش‌نشان و افتتاح همزمان 3 ایستگاه آتش‌نشانی، با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های روز آتش‌نشان تقارن آن با هفته دفاع مقدس است، اظهار داشت: منطق آتش‌نشان‌ها با دفاع مقدس همخوانی دارد و این ایام که یادآور رشادت‌های ملت ایران است، روز بسیار مناسبی است. 

وی یادی از حادثه تلخ منا کرد و گفت: این حادثه تلخ با بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی آل‌سعود به وقوع پیوست و چند هزار بیت‌الله الحرام که در سرزمین وحی و حرم امن الهی بودند جان خود را از دست دادند.

شهردار تهران خطاب به آتش‌نشانان تصریح کرد: شما در سازمان آتش‌نشانی هر لحظه با خطر روبه‌رو هستید و یک سابقه ذهنی برای خانواده‌هایتان به این دلیل وجود دارد، در دوران دفاع مقدس و زمان جنگ و جبهه نیز همه خانواده‌ها نگران بودند و آمادگی برای حادثه وجود داشت ولی برای رفتن به حج توقعی نیست. از این رو حادثه پیش آمده شوک بزرگی را به ملت ایران وارد کرده است. 

قالیباف با بیان اینکه برای کسانی که به آنها مصیبتی وارد شده طلب صبر می‌کنیم، تصریح کرد: وظیفه دارم از تلاش همه شما در سازمان آتش‌نشانی، در همه بخش‌ها و سطوح به سهم خود تقدیر و تشکر کنم؛ انصافا یکی از سازمان‌های فعال و پرتلاش ما آتش‌نشانی است که با روحیه کار و تلاش و انسجام سازمانی مشغول به خدمت هستید. 

وی ادامه داد: اینکه در ابتدای صحبت‌های خود گفتم مجموعه کار شما با دفاع مقدس همخوانی دارد، دارای چند دلیل است، نخست اینکه حتی اگر شما آتش‌نشانی را در آغاز به عنوان یک شغل انتخاب کنید در نهایت با همه وجود به این نکته می‌رسید که اینجا نباید با عقل و ظاهربینی کار را ادامه دهید چرا که کار در این سازمان نیاز به گذشت و ایثارگری دارد.

شهردار تهران افزود: البته بدون شک در آغاز ورود به آتش‌نشانی با علم به مسئولیت‌پذیری و شجاعت و همچنین خطرپذیر بودن وارد این حرفه شده‌اید. بدون شک این ویژگی‌ها در همه شما وجود دارد اما هر چه بیشتر می‌گذرد باید در شما تبلور بیشتری پیدا کند. در دفاع مقدس نیز همین روحیه و نگاه حاکم بود. 

قالیباف اظهار داشت: امروز نیز شما باید آگاهی، اراده، ماموریت و رسالتی که به عهده دارید را به عنوان یک وظیفه انجام دهید. در حقیقت وقتی می‌گویید این رسالت به دوش شماست، با عقل، منطق و عشق کار خود را منسوج کرده‌اید، اگر غیر از این به این وظیفه نگاه کنید یک امتیاز بزرگ را در پیشگاه خدا از دست داده‌اید چرا که خدا خریدار ماست و ما باید خودمان را به خدا بفروشیم و نه به حقوق و جایگاهمان. 

وی ادامه داد: سازمانی را پیدا نمی‌کنید که مهم‌ترین وظیفه‌ای که دنبال می‌کند مسئولیت‌پذیری اجتماعی باشد؛ سازمان آتش‌نشانی مهم‌ترین سازمان و عالی‌ترین سازمانی است که مسئولیت‌پذیری اجتماعی را در جامعه قبول کرده و در حال انجام وظیفه است که این ویژگی‌ در حافظه جامعه باقی می‌ماند. 

شهردار تهران خاطرنشان کرد: البته این نکته که وقتی سخن از آتش‌نشانی می‌شود افراد ایثارگر در ذهن افراد جامعه شکل بگیرد متوجه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی است.

قالیباف در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی دو برابر شده و به طبع آن نیروی انسانی دوبرابر افزایش یافته است یعنی ایمنی در شهر از بُعد امکانات و تجهیزات افزایش یافته است. 

وی افزود: آتش‌نشانی در دهه گذشته توانسته بخشی از تجهیزات سنگین مورد نیاز را فراهم کند و در طی سرمایه‌گذاری‌های بیشتر باشد البته در حوزه هوایی نیز نیازمند چاره‌اندیشی هستیم اما در بخش کمی توانسته‌ایم اقدامات خوبی انجام دهیم. 

شهردار تهران اظهار داشت: انسجام سازمانی و ارتباطات را در مجموعه آتش‌نشانی باید مورد توجه قرار دهیم بنابراین تأکید بر اهمیت سازمانی، نظم و انضباط و همچنین تأکید بر دقت اجرای مأموریت‌ها را باید همواره مورد توجه قرار داد و اشکالات سهوی باید به حداقل ممکن برسد.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس