پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله رعایت چهار نکته را از ضروریات حضور در مجالس و اماکن عمومی برشمرده‌اند.

مشرق- رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله فرمودند: حق مجالس (حضور در اماکن عمومی) را بجا آورید. عرض شد حق مجالس چیست؟ فرمود: چشم‌هایتان را از نامحرم بپوشانید، پاسخ سلام را بدهید، نابینایان را هدایت، و امر به معروف و نهی از منکر کنید.

متن حدیث:

أعْطُو الْمَجالِسَ حَقَّهَا. قیلَ وَ مَا حَقُّهَا؟ قالَ: غُضُّوا أَبْصَارَكُمْ وَ رُدُّوا السَّلَامَ وَ أَرْشِدُوا الْأَعْمَى وَ أْمُرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ انْهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ.



«مکارم‌الاخلاق، صفحه26»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی س ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم السلام علیک یا مولای یا رسول الله صلوات الله علیه و آله الطیبین الطاهرین
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    ای نبی مکرم !!1 درود خداوند بر تو و بر خاندانت -
  • محمد علی ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    از امام رضا ( ع ) در مورد اين صلوات روايت شده است كه فرموده اند : اگر در قبرستان مسلمين يكبار خوانده شود تا 10 سال عذاب از اهل آن قبرستان برداشت شود و اگر دوبار خوانده شود تا 40 سال و اگر 3 بار خوانده شود تا ابد . اگر بر سر قبر پدر و مادر خوانده شود حق آنها ادا شده است و آن صلوات اين است :(البته همه ی این افاضات ربانی یک شرط دارد و آن ولایت پذیری از حضرات معصومین(ع) و سنخیت وجودی با این ذوات مقدسه می باشد.مخلص کلام به شرطها و شروطها. اَللّهُم صَلّ عَلي مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ ما دامَتِ الصَّلوه اَللّهُم صَلّ عَلي مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ ما دامَتِ الرَّحمَه و صَلّ عَلي مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ ما دامَتِ البَرَكات و صَلّ عَلي اِسْم مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ في الاَسماء و صَلّ عَلي رُوح مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ في الاَرواح و صَلّ عَلي جَسَدِ مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ في الاجساد و صَلّ عَلي قَلبِ مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ في القُلُوب و صَلّ عَلي قَبرِ مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ في القُبُور و صَلّ عَلي تُربَه مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ في التَراب و صَلّ عَلي صُوَره مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ في الصُّور و صَلّ عَلي نَفسِ مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ في النُفُوس و صَلّ عَلي نُورِ مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ في الاَنوار اميدوارم كه در اين روز شريف ما نيز حامل ذره اي از وجود آل محمد ( ص ) گرديم
  • مهرداد ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس