معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از رایگان بودن استفاده دانش آموزان و دانشجویان از مترو در روز اول مهرماه خبر داد و گفت: این اقشار می توانند از تخفیف ۵۰ درصدی بلیط مترو استفاده کنند.

به گزارش مشرق، جعفر تشکری هاشمی در دومین جلسه معاونت حمل و نقل ترافیک درآستانه استقبال از مهر و سال تحصیلی ۹۵_۹۴ که عصرروز گذشته به منظور هماهنگی ارگان های مربوط در حوزه ترافیک برگزار شد، اظهار داشت: رانندگان، دانشجویان و دانش آموزان سهم مهمی در کاهش ترافیک مهرماه دارند.

معاون شهردار تهران با اشاره به افتتاح ۷۳ واگن مترو طی روز گذشته گفت: ظرفیت این وسیله حمل و نقل افزایش یافته است و خواهشمندیم مسافران از مهرماه جهت کاهش آلودگی هوا و ترافیک از حمل و نقل زیرزمینی استفاده کنند.

وی در ادامه از رایگان بودن استفاده دانش آموزان و دانشجویان از مترو در روز اول مهرماه خبر داد و گفت: این اقشار می توانند از تخفیف ۵۰ درصدی بلیط مترو استفاده کنند و این امکان با ورود به سایت حمل و نقل ترافیک محقق می شود.

تشکری هاشمی همچنین با تأکید بر تقویت نیروهای آتش نشانی، هلال احمر و امدادخودرو قبل از شروع مهرماه و سال تحصیلی جدید گفت: درصورت عدم ایمنی و بی توجهی مسوولان نسبت به این مورد شاهد افزایش ترافیک خواهیم بود. اوج ترافیک از مهرماه ساعت ۶/۳۰ تا ۸/۳۰ صبح است که اگر بتوانیم این ساعت را به ۶/۳۰ تا ۱۰ برسانیم، اوج ترافیک صبحگاهی به وضعیت مطلوب می رسد.

معاون شهردار تهران همچنین در خصوص ترافیک شامگاهی در مهرماه نیز گفت: بسیاری از شهروندان با توجه به عجله بابت رسیدن به منزل و فرار از محیط کار و خستگی روزمره، در ترافیک شامگاهی قرار می گیرند، حضور مسئولان اعم از پلیس راهور ضروری است البته حضور پلیس باید پررنگ تر باشد، چراکه هیچ دلیلی برای بحران ترافبک شامگاهی وجود ندارد.

وی در ادامه با اعلام اینکه سرویس های دانش آموزان استثنایی از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک رایگان است، گفت: هیچ راننده ای حق استرداد هزینه از دانش آموزان استثنایی و خانواده آن ها را ندارد.

به گفته تشکری هاشمی، ترافیک و آلودگی هوا در نیمه دوم سال افزایش می یابد و با توجه به این که حجم سفرها بیش از گذشته می شود، شرایط زیستی با مخاطره و سخت می شود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس