کد خبر 466187
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: ستاد نکوداشت ایثارگران پیشکسوت دفاع مقدس همدان با هدف تجلیل و تکریم از مقام ایثار در استان همدان تشکیل شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار مهدی ظفری با اعلام این خبر توضیح داد زنده نگاه داشتن یاد شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس امروز به عنوان یک وظیفه تلقی می‌شود چرا که امنیت و آرامشی که امروز در کشور وجود دارد مدیون و مرهون جانفشانی کسانی است که با از خود گذشتگی و ایثار اجازه ندادند ایران زیر سلطه ی استکبار باشد.

وی اضافه کرد: تشکیل ستاد نکوداشت ایثارگران پیشکسوت یکی از برنامه‌هایی است که تاثیر به سزایی در پیشبرد اهداف ترویج فرهنگ دفاع مقدس خواهد داشت. بدون شک یکی از مناسب‌ترین و بهترین راه‌ها برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان دوران حماسه و ایثار نگاشتن کتاب است.

ظفری یادآور شد: معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مدیر حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان، فرماندهی سپاه انصارالحسین (ع)، مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان به عنوان اعضای ستاد نکوداشت ایثارگران پیشکسوت انتخاب شده‌اند تا کار با قوت بیشتری انجام شود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اولین برنامه‌ای که این ستاد برگزار کرد آیین نکوداشت «حاج میرزا محمد سلگی» بود که در خردادماه سال جاری و همراه با رونمایی از کتاب خاطرات ایشان با عنوان «آب هرگز نمی‌میرد» برگزار شد و آیین نکوداشت «علی خوش‌لفظ» و رونمایی از کتاب خاطرات وی «وقتی مهتاب گم شد» نیز دومین برنامه ستاد نکوداشت ایثارگران پیشکسوت در استان خواهد بود. یکی از نویسندگان بنام و موفق کشور در حوزه ادبیات دفاع مقدس حمید حسام بوده که تا کنون 14 کتاب از وی به چاپ رسیده و کتاب «وقتی مهتاب گم شد» نیز تازه‌ترین اثر این هنرمند است.

وی اظهار کرد: کتاب «وقتی مهتاب گم شد» در بر دارنده مجموعه‌ای از خاطرات و دل گفته‌های پیشکسوت و جانباز دفاع مقدس علی خوش لفظ است که حاصل مصاحبه نویسنده است و انتشارات سوره مهر آن را در 651 صفحه رقعی به چاپ رسانده است.

وی در پایان با بیان اینکه رونمایی از این اثر ماندگار یکی از برنامه‌های اصلی بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس به شمار می‌رود،گفت: آیین رونمایی از کتاب «وقتی مهتاب گم شد» در ساعت 10 صبح روز بیست و هشتم شهریورماه در محل تالار فجر همدان برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس