کد خبر 465737
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو به ارسال تجهیزات نظامی به سوریه ادامه خواهد داد تا قابلیت‌های دفاعی مورد نیاز دمشق را تامین کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپاتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز جمعه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: من بار دیگر می توانم به این مساله اشاره کنم که پرسنل نظامی ما در سوریه هستند تا خدمات لازم برای تجهیزات نظامی روسی را ارائه کرده و به ارتش سوریه برای استفاده از این تجهیزات کمک کنند.

وی در ادامه افزود: ما به ارسال تجهیزات نظامی به دولت سوریه ادامه خواهیم داد تا قابلیت های دفاعی مورد نیاز دمشق برای مقابله با تهدید تروریستی را تامین کنیم.

لاوروف گفت: ما در حال حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیستیم بلکه از مبارزه دمشق علیه داعش حمایت می کنیم. وی همچنین از ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش خواست تا با ارتش سوریه همکاری داشته باشد.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: باید بین ارتش روسیه و پنتاگون هماهنگی لازم وجود داشته باشد تا از هرگونه اتفاق ناخواسته در سوریه جلوگیری به عمل آید.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز روز گذشته تاکید کرد: تحویل سلاح های نظامی به سوریه کاملا مطابق با قراردادهای دوجانبه با مقام های قانونی سوریه بوده است، بنابر این تحویل این سلاح ها نقض هیچ یک از قوانین بین المللی به شمار نمی رود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز تاکید کرده است که مسکو حمایت های قابل توجهی را از سوریه در زمینه تجهیزات، آموزش و سلاح به عمل آورده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس