تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت های جام جهانی 2015 والیبال برابر شاگردان سرمربی سابق خود در آرژانتین مغلوب شد تا مانند اکثر تورنمنت های مهم بین المللی با شکست آغاز کرده باشد.

نتیجه زنده و لحظه به لحظه والیبال ایران - آرژانتینگروه ورزشی مشرق -تیم ‌ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در جا‌م جها‌نی 2015 به مصاف آرژانتین رفتند و در پایان با نتیجه‌ سه بر یک و امتیازهای 25 – 27 ، 25 – 22 ، 25 – 22 و 26-24 مقابل شاگردان ولاسکو شکست خوردند.

تیم ‌ملی والیبال ایران با ترکیب محمد موسوی، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، شهرام محمودی، عادل غلامی، سعید معروف ، مهدی مرندی بازی را آغاز کرد.

ست نخست 27-25 ایران:

در ست نخست 27 بر 25 تیم ‌ملی والیبال نخستین بازی خود را مقتدرانه آغاز کرد. با سرویس های حساب شده ایران دریافت‌های آرژانتین خیلی زود پنج امتیاز در مقابل تک آرژانتین رقم خورد، اما ولاسکو که به خوبی عملکرد تکنیکی بازیکنان ایران را می‌شناخت وقت استراحت گرفت.

تمرکز نقش آفرینی پالاسیوس و آبشارهای خوب کونته روند بازی را به سود آرژانتین تغییر داد. بازی پر اشتباه بازیکنان ایران در توپ گیری و بهره بردن آرژانتینی‌ها از خطای دست مدافعان ایران موجب شد تا در اواسط ست نخست آرژانتینی‌ها چهار امتیاز پیش بیافتند.

حتی تیم ‌ملی والیبال ولاسکو جای خالی معروف را هم پیش‌بینی کرده بود، اما بعد از امتیاز 20 ملی‌پوشان ایران سرانجام به خود آمدند و چند دریافت اشتباه کافی بود تا عادل غلامی و محمد موسوی در توپ های برگشتی کار را روی سرعت ببرند.

همچنین موتور شهرام محمودی نیز روشن شود. در حالی که دو تیم قصد تسلیم شدن در 25 را نداشتند سرانجام شاگردان ولاسکو 27 – 25 تسلیم ملی‌پوشان والیبال ایران شدند.

ست دوم 25-22 آرژانتین:

تیم ‌ملی والیبال ایران که نمی خواست به حریف فرصت دهد از همان ابتدا کار را مقتدرانه آغاز کرد.

ملی‌پوشان ایران خیلی زود برتری خود را به حریف تحمیل کردند. بازی خوب شهرام محمودی و دفاع عالی از محمد موسوی در کنار حملات قدرتی میلاد عبادی پور نقطه قوت تیم ‌ملی والیبال ایران در این دیدار بود.

در مقابل شاگردان خولیو ولاسکو که تصمیم به تسلیم شدن را نداشتند به تدریج ایران را دنبال می‌کرد‌ند. فاکوندو کونته بهترین بازیکن آرژانتین بود که با پروازهای خیره کننده خودش همچنان امتیاز می ساخت.

همچنین پالاسیوس نیز در این ست عملکرد خوبی داشت و به سختی مهار می‌شد. آرژانتین در توپ یگری مثل ست اول خوب بود و تمام جای خالی معروف را می‌گرفت.

دو تیم در امتیاز بالای 20 به تساوی رسیدند. اگر چه مهره چینی‌های ولاسکو دو امتیاز را به سود تیمش به همراه داشت ، ولی نمایش غیرتمندانه والیبالیست‌های ایران این اجازه را نمی داد تا برتری بیشتر شود.

آرژانتین 26 بر 22 پیش افتاده بود که ولاسکو ، پلاژن را باز هم برای سرویس زدن به میدان فرستاد ، اما کواچ که نمی خواست ریسک کند وقت استراحت گرفت.

ست سوم 25 – 22 آرژانتین:

در سه ست سوم بازی آرژانتینی‌ها روحیه مضاعفی یافته بودند.

آرژانتین در حملات بلند به مراتب بهتر از تیم ‌ملی والیبال ایران کار می‌کرد و در اسپک و دفاع روی توپ موفق‌تر بود. به ویژه‌ سباستین سول و پالاسیوس سد دفاعی بسیار محکمی را پدیده آورده بودند.

در مقابل سید موسوی عراقی تک ستاره تیم ‌ملی ایران در این مسابقه بود که به تنهایی سعی در مهار آبشارهای قدرتی حریف داشت. موسوی در حملات سرعتی بسیار موفق بود و از تمامی پاس‌های پاسور تیم امتیاز می ساخت.

کواچ برای تقویت حملات کناری نیز امیر غفور را به جای شهرام محمودی به میدان فرستاد غفور که بعد از مدت‌ها مصدومیت بار دیگر به روزهای اوج خود نزدیک بود نمایش خارق العاده ای داشت و موفق شد بارها سد دفاعی حریف را بشکند. با این حال توپ گیری‌های عالی از بازیکنان آرژانتین و همچنین مدیریت خوب بازی توسط ولاسکو موجب شد تا شاگردان اسلووبودان کواچ در ست سوم با اختلاف سه امتیاز شکست بخورند.

آرژانتین ست سوم را 25 بر 22 برد.

ست چهارم 26 - 24 آرژانتین

تیم ‌ملی والیبال ایران در شروع ست چهارم نمایش بسیار ضعیفی داشت.

در حالی که آرژانتینی‌ها به دهمین امتیاز خود می‌رسیدند ، از مجموع چهار امتیاز تیم ‌ملی والیبال ایران سه امتیاز بابت خطای حریف بود.

کواچ که نمی خواست شاهد باخت ضعیف تیمش باشد دست به تعویض زد. او مجتبی میرزاجانپور را به جای میلاد عبادی پور به میدان فرستاد.

همچنین سعید معروف را که از ابتدا نمایش ضعیفی داشت بیرون کشید و مهدی مهدوی را جایگزین او کرد تا لااقل ایران در حمله متفاوت کار کند و در دفاع تور نیز تقویت شود.

با این حال آرژانتینی‌ها که روحیه مضاعفی یافته بودند به کمک مثلث طلایی کونته سل و پالاژیه از چپ و راست زمین ایران را آماج حملات خود می‌کرد‌ند.

آرژانتین در این ست واقعا بی نقص کار می‌کرد. ولاسکو آرام عملکرد شاگردانش را زیر نظر داشت و لبخند رضایت از عملکرد بازیکنان تیم ‌ملی ایران بر لبانش نقش می‌بست.

کواچ که از ترکیب اصلی ناامید شده بود اکثر آنها را تعویض کرد که با این تغییرات ایران به بازی برگشت و در امتیاز 24 به آرژانتین رسید اما در نهایت تیم ‌ملی والیبال ایران ست چهارم را هم با امتیاز 26-24 باخت و در مجموع تیم ‌ملی والیبال ایران با نتیجه‌ سه بر یک و امتیازهای 25 – 27 ، 25 – 22 ، 25 – 22 و 26-24 مقابل آرژانتین شکست خورد.

تیم ‌ملی والیبال ایران از نخستین بازی خود امتیازی نگرفت تا در روز دوم این مسابقات از ساعت 10:40 فردا (چهارشنبه) 18 شهریور ماه به مصاف تونس برود.

سیزدهمین دوره جام جهانی والیبال از 17 شهریور و با حضور 12 تیم در ژاپن آغاز می شود. این رقابت ها که هر چهار سال یک بار برگزار می شود به نوعی اولین مسابقه جهت کسب سهمیه المپیک ریو 2016 به شمار می رود و امسال (2015) پنجاه سالگی خود را جشن می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 125
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    چقد میگیره کواچ عبادی پور رو از زمین بیاره بیرون ؟! |:
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    کواچ در حد و اندازه های والیبال ایران نیست........................................
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    همیشه بازیهای اول و می بازیم...غفور ست سوم خیلی امتیاز از دست داد ...امروز بچه ها زیاد خوب نبودن ولی تلاششان برای جبران امتیازا قابل تحسینه...بازیهای بعدی و حتما می بریم ...
  • علی ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    عجب؟!!!!!!!!!
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    من فقط موندم غفور که اینهمه امتیاز از دست میاد چرا تعویض نشد؟؟!!
  • مهدی ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    من واقعا نمی‌خواهم زحمات مربی و بچه‌های تیم ملی رو نادیده بگیرم اما اینگونه باخت‌ها در شان تیم ملی ایران نیست چرا که اشتباهات فردی فاجعه آمیز داریم و به خاطر یک اشتباه می‌بازیم.
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    واقعا باید سرویس امتیاز شه جلوی پای بازیکن .یعنی خاک.کواچ مربیه ولاسکو هم همین طور اما کواچ کجا ولاسکو کجا
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    هنوز عادت نکردید که بازیهای اول و ما می بازیم ؟؟1نمی دونم چرا اینجوریه ...همیشه بازیهای سوم به بعد استارتشون روشن میشه ...توی لیگ جهانی که چوب شو خوردیم امیدواریم اینجا اینطور نشه..
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    صبر کنید ببینیم اخرش چی میشه ...الان وقت این حرفا نیست..
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    ست اول و با سرویس های خوب عبادی پور بردیم...غفور خیلی افت کرده..
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    باز بیاین بگین کواچ بهترین مربی دنیاست،تا همین جا هم که تیم ما اومده خیلی هم خوبه. منتقدان هم عقده گشایی می کنند!
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    خوب میشیم ...
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    شاگردان کواچ کی با برد استارت زدن؟؟؟؟!!!
  • علی2222222 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    تیمی که تو جام واگنر به ژاپن ببازه نباید توقع برد مقابل آرژانتین ازش داشت برید دعا کنید فردا به تونس نبازیدوتو شکست خوردن پدیده مسابقات بشید به نظرم هم به المپیک سعود نکنیم سنگین تر هستیم میریم اونجا ضاسع میشیم کواچ روی امتیاز24به20وقت استراحت میگیره اما همین که ما دو امتیاز پیش می افتادیم ولاسکو وقت استراحت میگرفت
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    طبق معمول ما بد سرویس زدیم و باختیم!(به استثنای ست چهارم که بهتر بازی کردیم) بازیکنا انگار تو یه حال و هوای دیگه ای هستن، یه جوری بودن امروز! فقط مهدوی ، میرزاجان پور و قائمی خوب ظاهر شدن به نظرم
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    شماایرانی ها باید قبول کنین که تیمتون از سطح یک جهانی فاصله گرفته اینو می شد از همون بازی های لیگ جهانی هم فهمید منتها شما نمی خواستید آن را باور کنید ! فدراسیون والیبالتون هم که چشم خورد فدراسیونی که در عمل به کار های اصولی و کارشناسی شده زبانزد عام و خاص بود با عملکرد چند وقت اخیر خود(مثل انتخاب یک مربی برای چند تیم ) سابقه ی درخشان خود را زیر سوال برد
  • پويا ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    از معروف جرات نميكنه، راستي رحمان داوودي كجاست ؟
  • میلاد ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    همیشه اول میبازیم ، نمیدونم چرا فکری نمی کنند که اول تورنمنت هم پر قدرت باشیم.
  • پويا ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    اونهايي كه منفي دادند از بازي واليبال چي ميدونند؟
  • میلاد ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    شما کجایی هستی؟ نکنه افغانستان که کلا تو رده بندی نیست؟
  • مهدی ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    عبادی پور اگر اعتماد بهش بشه و اعتماد به نفسش بالا بره جزو ستاره ها خواهد شد ، استعداد فوق العاده ای داره ولی خوب هنوز کم سن و ساله و کمکم داره تجربش بهتر میشه ، اولین بازی هیچ چی رو مشخص نمیکنه تا بچه ها به جو عادت کنن
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    جوجه رو اخر پاییز می شمارن..
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    تو به والیبال ما کاری نداشته باش...
  • سیما ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    من نمیدونم شما چرا با میلاد مشکل دارید هر کی حرف بی خود میزنه حتمی داری میسوزه که میگه .
  • سیما ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    پویا میشه دانسته هات رو در مورد والیبال در اختیار علاقه مندان بزارییییی؟ تو چی میفهمی ؟ داغون.
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    حالا یه جام واگنر و باختن چقدر می زنید تو سرشون...شاید اصلا فردا هم ببازن این درست نیست که سریع اینقدر ازشون انتقاد بشه ...همین که تلاش می کنن که برنده بشن خیلی خوبه...
  • سیما ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    سعی کن حرف نزنی آبروت میره.
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    با این مربی اول و وسط و آخرش هم می بازیم
  • خوشخو ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    انصافا خیلی نزدیک بازی کردند و این یعنی اینکه خوب کار کردند
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    یعنی دیواری کوتاهتر از عبادی پور نیست ...امروز تقریبا همه بد بودن فقط گیر میدین به عبادی پور ...گناه داره
  • علیرضا ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    نباید زود قضاوت کرد تیم مقابل ادمک نبودن اونها هم برای امتیاز گرفتن وبردن میان 0بازیکنان هیچ تیمی دوست ندارند ببازن
  • اشک ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    حتی اگه قهرمان هم بشیم کواچ در حد و اندازه های ایران نبود و نیست.
  • محمد ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    افای کواچ خواهش می کنم میرزا جان پور رو فیکس بذارید تو بازی اگر ست سوم نبود با نتیجه تحقیر امیزی بازنده میشدیم
  • علی2222222 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    به سیما فقط میگم خیلی گنده تر از دهنت صحبت میکنی من موندم چرا کواچ جواد معنوی نژاد را بازی نمیده جون تو خیلی خوب سرویس میزنه
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    حتی اگر صد هیچ هم ببازند، باز یک تار موی والیبالی ها می ارزد به کل لیگ برتر شوتبال.
  • علی2222222 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    من موندم چرا تو جامعه ما انتقاد جا نیفتاده لابت ما که انتقاد میکنیم ضدورزش و.. هستیم من خودم چند سال والیبال بازی میکنم بعد تو ادعای والیبال میکنی اگر امیر غفور یکم دقت داشت خیلی خوب بود وقتی که سه دفاع مقابلت هستند که حتما لازم نیست عمود کنی میتونی با دست دفاع بازی کنن مثل engabeبازیکن فرانسه که به نظرم یک بازیکن تمام عیار هست
  • پويا ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    با نظر شما موافق هستم و اين موضوع چند علت داره: 1_ بازيكنان ما زود اشباع شدند و جنگندگي لازم رو ندارند 2_بازيكنان چه روي نيمكت و چه داخل زمين ثابت هستند 3_ سرمربي در حد تيم ايران نيست چون ايشون فقط در حد باشگاهي كار كرده و در حد تيم بزرگي مثل ايران نيست . فدراسيون در انتخاب خودش اشتباه كرد...
  • AAA ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    اگه سطح کواچ هم بالا باشه تو بازی امروز دیدیم بچه ها قبولش ندارن
  • AAA ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    این وقت استراحت و راس میگی اصلا منطقی نیستن وقت استراحت هایی که میگیره... جایی که لازمه خبری نیست وقتی کار تموم شده استراحت میگیره
  • سعید ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    معروف رو باید بندازن بیرون تا تیم تیم بشه نه بازیکن سالار
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    مسئله گند زدن به بازی بقیه است! این 5 تا امتیاز میگیره باعث میشه ده تا از دست بدیم ! هی میاد تو دست و پای مرندی ، خود کواچم امروز بهش گف سر جات وایسا که گزارشگره هم بهش اشاره کرد....
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    فقط ولاسکو
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    این ولاسکو چه چاق شده؟چی میخوره؟؟؟؟
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    برخی بازیکنا به رهبری کاپیتان علیه مربی شورش کردن اون بابا رو کردن کاپیتان خیال ورش داشته فک کرده از مربی هم بهتر می فهمه همشهری باز
  • نصیر ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    امیدوارم دوباره حداقل به ژاپن نبازیم اعتبار والیبال ایران که ده ساله جمع شد یک شبه داره بر باد میره واقعا شرم آورده باور کنید همین تیم ملی والیبال قطر هم این تیم بی انگیزه رو می تونه ببره
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    کواچ بهترین مربی دنیاست. ایرانی جماعت تا کسیو از دست ندن قدرشو نمیدونن.
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    این همه کواچ توی لیگ جهانی غوغا کرد حالا هی بگید در حد واندازه های ایران نیست. به نظرم ما تیم سوم میشیم
  • علی2222222 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    حلالت دمت گرم واقعا لپ مطلب را ادا کردی الن کشتی فرنگی را نگاه کن مواظب نباشیم فاتحه والیبال را باید خواند
  • hadi ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    به نظرمن بزرگترین مشکل تیم والیبال ایران فقدان نیمکت ذخیره ای همسطح ونیرومنده ویا عدم بکارگیری بازیکنان ذخیره ای توانا.الان تمام تیمهای حریف با شگردهای تکنیکی وحتی روحی روانی تک تک بازیکنان ما آشناهستند وحتی میدونند این تیم بااین ترکیب بیشتر دربرابر چه نقشه ای نقطه ضعف داره به عبارت دیگه ما تمام برگهای برنده خودمونه روکردیم چه تاکتیکی چه تکنیکی ودراین دوره ازبازیها مطمئنا این حقیقت تلخ آشکارمیشه ضمن اینکه بازیکنان تیم فعلی واقعا زیرفشارهستند وباوجوداینکه ازبهترینهای دنیاهستند به خاطر شرایط تکراری نمیتونند آنطورکه باید توانائیهای خودشونه بروز دهند
  • کواچ ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    باشه حتما میذارم D:
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    غفور خیلی افت کرده اونم به خاطر این که همش تو بازی های قبلی محمودی تو زمین بود وگرنه بهتره یادمون باشه که امپراطور کیه.؟
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    باشه حتما به توصیه هوشمندانه شما عمل میکنیم مرد
  • آیتکین ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    چقد این روزا کارشناس زیاد شده!!!!!
  • آیتکین ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    گل گفتی.++
  • سیامک ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    تیم ما تنها مشکلش نداشتن دو . سه تا سرویس زن خوبه یکی مثل گروزر داشتیم هیچ تیمی حریف ایران نمیشد چون تو والیبال همه چیز دریافت اوله !!!!!!!!!!! . زنده باد بچه های والیبال
  • علی2222222 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    چرا زورت میاد نظرش گفته به نظرم راست گفته
  • علی2222222 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    با نظرت موافقم برام این لایک ها مهم نیست بعضی ها فقط هر اراجیفی مینویسن که چهار تا آدم تایید کنه اما مهم این که نقاط ضعف را بشناسند وبر طرف کنن
  • علی2222222 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    تیم ما سوم میشه را کاملا درست گفتی اما کواچ غوغا کرد را تو هپروتی
  • علی2222222 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    راست گفته بچه دیگه چرا مسخرش میکنی
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    کاملااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا صحیح هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس