کد خبر 462985
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

صدراعظم آلمان با انتقاد از بیگانه‌ستیزی درباره گسترش تروریسم و اقدامات افراطی در این کشور هشدار داد.

 به گزارش مشرق، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان با اشاره به خشونت‌ها و حملات به پناهگاه‌های پناهجویان درباره خطر گسترش تروریسم افراطی در آلمان هشدار داد.

وی به روزنامه «فونکه مدین‌گروپه» گفت: «ما باید همواره هوشیار باشیم و جدید‌ترین تحولات را زیرنظر داشته باشیم و علیه آنها اقدام کنیم. اتفاق‌های شرم‌آوری مانند قتل‌های سریالی گروه‌ راست‌گرای افراطی (NSU) نباید تکرار شوند.»

صدراعظم آلمان همچنین گفت: « حمله به محل زندگی پناهجویان با ارزش‌هایی که کشور ما بر مبنای آن بنا شده فاصله دارند. به حمله به پناهجویان با محکومیت و قوانین شدید واکنش نشان داده می‌شود اما نباید در برابر نفرت و بیگانه‌ستیزی ساکت‌ماند.» وی همچنین از اقدامات غرب و شرق کشور علیه همدیگر انتقاد کرد و چنین رویکردی را غیرقابل قبول خواند.

بحران مهاجران در اروپا به یکی از دغدغه‌‌های سیاستمداران تبدیل شده‌است. هزاران تن از اتباع کشورهای بحران‌زده در تلاش برای ورود به کشورهای اروپایی هستند و در این میان جایگاه آلمان بسیار قابل توجه است چرا که بسیاری از مهاجران خواستار ورود به این کشور و اتریش هستند.

این 2 کشور با پذیرش مهاجرانی که از مجارستان قصد ورود به این کشور را دارند، موافقت کرده است. با این حال همچنان این نگرانی وجود دارد تا حوادثی مانند حمله به محل اقامت پناهجویان تکرار شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس