کد خبر 457073
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

ساخت 6 در حرم مطهر امامین عسگریین علیهم السلام به اتمام رسید.

 به گزارش مشرق، مراحل ساخت شش در حرم مطهر امامین عسگریین (ع) که مجموعه‌ای کم نظیر در زمینه هنر ایرانی و اسلامی محسوب می‌شود با مشارکت 50 هنرمند و استادکار خوزستانی و اصفهانی در رشته‌های مختلف، به پایان رسید.

حجت الاسلام و الملسمین سیدمحمود موسوی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: برای ساخت این درها 8 میلیارد و 500 میلیون ریال به صورت نقدی ویک کیلو و 50 گرم طلا توسط خیران اهدا شده است.

حجت الاسلام موسوی با اعلام اینکه این درها در 2 متر طول و یک متر عرض ساخته شدند گفت: درهای حرمین مطهر امامین عسگریین (ع) پس از رونمایی در ایران برای نصب به سامرا در عراق منتقل می‌شود.
پایان ساخت درهای جدید حرم امامین عسگریین(ع)
هزینه ساخت 5 باب از این درها را مردم استان خوزستان و در دیگر را یک هموطن متبرع مازندرانی متقبل شده‌ است.این پروژه از اواخر سال۹۲ در کارگاه‌های مربوطه در شهرهای اهواز، آبادان، امیدیه و اندیمشک استان خوزستان آغاز و عملیات ساخت سازه چوبی و قلمزنی روی ورق‌های مس و نقره این درها در ابتدای سال۹۳ به پایان رسید.از نیمه دوم سال گذشته نیز کار میناکاری و خطاطی روی ۱۴۰قطعه مینای حاشیه درها توسط اساتید مجرب استان خوزستان آغاز شد.

پس از طی این مراحل در استان خوزستان، درها برای انجام میناکاری، زرگری، نقره کاری و طلاکاری به کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات در اصفهان منتقل شد.

هنرهای ایرانی و اسلامی به‌کار رفته در ساخت در حرم امامین عسگریین(ع) شامل نجاری و درودگری به‌دست استاد فرازمند، قلمزنی روی ورق‌های نقره و مس توسط استادکاران اعزامی از اصفهان، میناکاری با زمینه لاجوردی، خطاطی، زرگری، نقره کاری و طلاکاری است. مضامینی از زیارت جامعه کبیره، دعای اعتصام 12 امام خواجه نصیر طوسی و تسبیحات حضرت زهرا(س) توسط محمدسعید کاشفی استاد برجسته خط ثلث استان خوزستان به صورت تبرعی و افتخاری روی درها حک شده است.

منبع: روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس