کد خبر 453623
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

هيلاری کلينتون به انتقادات جب بوش از سیاست های اوباما درباره عراق و داعش پاسخ داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز نوشت: هیلاری کلینتون نامزد احتمالی دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز شنبه به انتقادات جب بوش از سیاستهای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پاسخ داد. 

جب بوش جمهوری خواه گفته بود سیاستهای اوباما در خصوص عراق ناآرامی به وجود آورد و ظهور گروه تروریستی داعش را به دنبال داشت. 

کلینتون که در دولت اوباما وزیر امور خارجه آمریکا بود، جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا و "جب بوش،" برادر وی را مسبب دستور حمله آمریکا به عراق در سال 2003 و امضای توافقنامه ویژه خروج نیروهای آمریکایی دانست. 

کلینتون در سفر خود به ایالت آیووا در چارچوب تبلیغات انتخاباتی خود در نشستی خبری گفت :« جب بوش از روشی بسیار عجیب برای دفاع از اقدامات برادرش در عراق استفاده می کند؛ اما اگر می خواهد چنین کاری انجام دهد باید آن را به طور کامل بیان کند. تصویری کاملی که در این خصوص وجود دارد این است که همانگونه که می دانید جرج دبلیو بوش توافقی را با دولت (نوری) مالکی در عراق امضا کرد که پایان سال 2011 را زمان خروج نیروهای آمریکایی از این کشور مشخص کرده بود." 

جب بوش که از رقبای سرشناس کسب نامزدی حزب جمهوری خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 است می گوید اوباما و همچنین کلینتون با خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق در سال 2011 ، فرصت حفظ نیروهای فوق العاده را در عراق که حدود 10 هزار نظامی را شامل می شد، از دست دادند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    ظاهرا که آدم منطقی به نظر میرسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس