کد خبر 451527
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵

سیدمحمد پاچناری گفت: فیلم سینمایی «فیلسوف های احمق» روایتی از تلاش احمقانه‌ای در جهت راهبرد پروژه ایران هراسی و اسلام هراسی از طرف دشمنان نظام اسلامی است.این فیلم اولین جوابیه رسمی ایرانی به شبکه‌های ماهواره‌ای و فیلم‌های ضدایرانی ساخته شده در سینمای هالیوود است.

به گزارش مشرق، سیدمحمد پاچناری مدیر تولید فیلم «فیلسوف های احمق» گفت: فیلم سینمایی «فیلسوف های احمق» روایتی از تلاش احمقانه‌ای در جهت راهبرد پروژه ایران هراسی و اسلام هراسی از طرف دشمنان نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه این فیلم سینمایی در ابعاد گسترده و در قالب طنز این رویداد را به تصویر می‌کشد، افزود: فیلمبرداری بخش اول فیلم که در رابطه با وقایع 11 سپتامبر می باشد به پایان رسیده و عوامل تولید در تلاش برای تولید ادامه بخش‌های این کار هستند.

پاچناری با اشاره به اینکه «فیلسوف‌های احمق» یکی از پربازیگرترین و پرپروداکشن‌ترین اثر سینمایی سالهای اخیر سینمای ایران است اضافه کرد: همزمان با تصویربرداری بخش‌ دوم «فیلسوفهای احمق» پیش تولید و انتخاب لوکیشن و بازیگران فازهای بعدی انجام می‌شود.

مدیر تولید «فیلسوفهای احمق» درباره دشواری‌های ساخت این فیلم تصریح کرد: در رابطه با تولید فیلم نفیلسوف‌های احمق» سه مساله مهم و اساسی وجود دارد که کار تولید آن را بسیار سنگین، نفس گیر و طاقت فرسا می‌کند. در بحث اول حجم بالای کار یکی از مسایلی است که در تولید این فیلم با آن روبرو هستیم و حدود 170 کارکتر در این اثر ایفای نقش می‌کنند.

وی یادآور شد: از طرف دیگر لوکیشن های خاص این فیلم از موضوعات مهمی بوده که ساخت و انتخاب آنها از دغدغه های تیم تولید محسوب شده و بیانگر حجم کاری بالای این اثراست.

پاچناری ادامه داد: به دلیل حساسیت انتخاب موضوع، انتخاب بازیگران جهت اجرای گریم‌های خاص از دیگر دشواری‌های این فیلم بوده که برای مثال می‌توان به کارکتر جرج بوش و یا باراک اوباما اشاره کرد که نیاز به بازیگرانی با مختصات چهره خاص و نزدیک به نامبردگان بوده و کار انتخاب بازیگران را سخت و پیچیده کرده است.

وی با بیان اینکه  در ساخت این اثر سینمایی که فیلمی سیاسی است، خاطر نشان کرد: ترس طبیعی هنرمندان در ورود به این حیطه نیز برای ما قابل پیش بینی بود. و نباید از علاقه بسیاری از دوستان و اساتید هنرمند جهت ایفای نقش در این کار که دفاع از هویت ایرانی اسلامی مردم کشور است به سادگی بگذریم.

مدیر تولید «فیلسوفهای احمق» در پایان گفت: در مجموع این فیلم یک پروژه عظیم سینمایی با ارزش تولید بالا است و عوامل این فیلم امیدواریم که همانطور که بارها گفته شد این اثر بتواند پاسخی در خور شان برای هتاکان احمق باشد که ایران و ایرانی را نشناخته اند.
آن‌چنان که سازندگان این فیلم می‌گویند؛ این فیلم اولین جوابیه رسمی ایرانی به شبکه‌های ماهواره‌ای و فیلم‌های ضدایرانی ساخته شده در سینمای هالیوود است که به هجو فیلم‌هایی نظیر «ارگو»، «300»، «گلاب»، برائت از مسلمین (فیلم توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)) و ربوکاپ می‌پردازد که تاکنون فیلمبرداری قسمت‌های مربوط به فیلم «گلاب»، انجام  شده است. گائل گارسیا برنال در این فیلم در نقش مازیار بهاری است؛ بهاری در جریان حوادث سال 88 در ایران بازداشت شد.
در فیلم سینمایی کمدی «فیلسوفهای احمق» بازیگران مشهوری از جمله سیدجواد هاشمی، عبدالرضا اکبری، کیهان ملکی، سیروس کهوری نژاد، تورج نصر، رضا رویگری، شراره رخام، امین نبی الهی، سیروس میمنت، بهناز پورفلاح، محمدرضا موهبتی، فرشید نوابی، رضا صفایی، بهمن شکیبی، سیدمحمد چناری و ... جلوی دوربین رفتند و قرار است بازیگران مطرح دیگری در ادامه کار به مجموعه اضافه شوند.

در خلاصه داستان این فیلم که فیلمنامه اش توسط ثنا صادقی نوشته شده است آمده است که بعد از وقایع 11 سپتامبر جرج بوش به افغانستان و سپس عراق حمله می کند و قصد دارد به ایران هم حمله کند؛ اما چون می‌داند که مردم ایران تجاوز به خاکشان را بر نمی‌تابند و ترس شکست خوردن در جنگ تن به تن با ایران باعث می‌شود که از حمله منصرف شوند و به جای حمله نظامی به جنگ نرم رو آورند و با تاسیس شبکه های ماهواره ای ضد ایرانی و ساخت فیلمهای سینمایی ضد ایرانی نظیر «ارگو»، «300»، «گلاب» و ... فرهنگ و بنیان خانواده ایرانیان را هدف می‌گیرند. این فیلم ضد صیهونیستی پشت صحنه چگونه ساخته شدن آن فیلمهای ضد ایرانی را به بصورت هجو آمیز نشان می‌دهد.

کارگردان و تدوین : سعید چاری، تهیه کننده: هادی مشکات، مدیر تولید: سیدمحمد پاچناری، مجری طرح: محمد آزادی مهربانی، مدیر فیلمبرداری: حسین ملکی، فیلمنامه: ثنا صادقی، طراح گریم: جنان صدفی.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس