کد خبر 451406
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

رنامه تخصصی و موسیقایی «نغمه ها» امشب ساعت 22 میزبان نادر مشایخی، فرزند استاد جمشید مشایخی است.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، نادر مشایخی قرار است در این برنامه از مجموعه آثارش در حوزه های آهنگسازی و رهبری ارکستر بگوید و نحوه تولید و خلق چند اثر موسیقایی همچون: «مولانا، فیه ما فیه، پشیمانی و ...» را تبیین کند.

نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر و فرزند جمشید مشایخی، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون است.

وی پس از پایان تحصیلات ابتدایی در تهران به هنرستان عالی موسیقی راه یافت و پس از آن تحصیلات خود را در دانشگاه موسیقی وین اتریش و در رشته آهنگسازی، رهبری و موسیقی الکترونیک ادامه داد و با درجه ممتاز فارغ التحصیل شد. مشایخی در سال ۲۰۰۱ «آنسامبل وین ۲۰۰۱» را تشکیل داد و از همان سال‌ رهبری گروه‌هایی چون وین ۲۰۰۱ و کاپلا کوندورتا را آغاز کرد.

از دیگر فعالیت‌های این آهنگساز برجسته می توان به شرکت در جشنواره‌های موسیقی اروپا، آمریکا و آسیا، رهبری ارکستر سمفونیک تهران و اجرای کنسرت با این ارکستر در اتریش و آلمان، تدریس در دانشگاه تهران، دانشکده موسیقی دانشگاه هنر، دانشکده صدا و سیما و کنسرواتوار تهران اشاره کرد.


یک راز زیبا در قاب چهار

فیلم سینمایی«یک راز زیبا»، سه شنبه ساعت 20:30 روی آنتن می رود.

 این سینمایی را لئونارد لاپورده در سال 2002 برای سینمای مکزیک کارگردانی کرد تا در آن کتی امانول و جورادو ایفای نقش کنند.

در خلاصه داستان این سینمایی آمده است: خورخه نوجوان مکزیکی زمانی که متوجه می شود مادرش تصمیم به ازدواج مجدد گرفته است، دچار بحران روحی می شود. او در این مدت به خانه عجیبی که در محله آنها است پناه می برد و در آن خانه با پیر زنی آشنا می شود. این آشنایی مسیر زندگی خورخه را تغییر می دهد و...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس