کد خبر 446182
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از هر ۱۰۰ فارغ التحصیل آموزش عالی ۱۹ نفر بیکار هستند.

به گزارش مشرق، کوروش پَرند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ای که  به مناسبت روز ملی مهارت و کارآفرینی با حضور معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، رئیس امور آموزش و بهسازی منابع انسانی، مدیر کل فنی و حرفه ای استان البرز و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی در محل اداره کل فنی و حرفه ای استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: به طور میانگین از هر ۱۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی ۱۹ نفر بیکار هستند.

پرند افزود: خرج کردن در بخش آموزش های مهارتی هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری است و هر یک دلار هزینه در بخش آموزش ۱۵ دلار ارزش افزوده است.

وی تأکید کرد: بودجه رفاهی در سازمان ها وجود دارد ولی سازمان ها برنامه ای برای کارمندان خود ندارند.

کورش پرند افزود: اکنون سه اتفاق جدید در حوزه های آموزشی رخ داده که توسعه فناوری اطلاعات از جمله آنها است و این موضوع مهم تغییرات بزرگی را در کشور ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه موضوعات سلامت و مالی را از دیگر اتفاقات مهم در حوزه های نظام آموزش کشور هستند، افزود: این موضوعات باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

نرخ بیکاری زنان فارغ التحصیل دانشگاهی قابل توجه است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت زنان در رشد اقتصادی کشور قابل توجه نیست، بیان کرد: درصد قابل توجهی از جمعیت غیرفعال کشور را زنان تشکیل می دهند.

پرند با اشاره به اینکه نرخ بیکاری زنان نسبت به متوسط کشور قابل توجه است، عنوان کرد: نرخ بیکاری زنان فارغ التحصیل دانشگاهی قابل توجه است.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت توانمندسازی بانوان حرکت کنیم، عنوان کرد: باید بانوان به حدی برسند که با وام های خرد بتوانند در حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسط و کسب و کار خانگی به نتایج مطلوب برسند.

در ادامه جلسه پوراندخت نیرومند معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه سال جاری سند تحول تدوین برخی از برنامه های سازمان پیش بینی می شود، گفت: بهسازی و نوسازی تجهیزات از اولویت های این سازمان است.

وی ادامه داد: در سال های اخیر نرخ زنان فارغ التحصیل دانشگاهی افزایش چشمگیری داشته است.

نیرومند با اشاره به اینکه ظرفیت کارعملی در دانشگاه ها بسیار کم است، افزود: آموزش های فنی و مهندسی در بخش خصوصی بسیار گران است و در این حوزه درصد مشارکت پایین است.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر اینکه اجرای طرح های انفال و فاطر در کشور شروع شده است، ادامه داد: هدف از اجرای طرح انفال افزایش سهم مشارکت زنان فعال در جامعه است.

دوره های توانمدسازی مادران کارآفرین در البرز در حال برگزاری است

نیرومند در پایان افزود:  ۶۷۳ مراکز دولتی فنی و حرفه ای در کشور وجود دارد.

در ادامه این جلسه حسن عزیزی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: ۷۵ درصد از شکست های حرفه ای به هوش عاطفی برمی گردد.

وی با اشاره به اینکه امروز از ۲  طرح فاطر و انفال رونمایی می شود، افزود: طرح فاطر مربوط به فرزندان و کارکنان دولت است در این طرح در بازه زمانی فصل تابستان افراد در پوشش آموزش های مهارتی قرار داده می شوند.

عزیزی گفت: این طرح مختص کارکنان این اداره کل نیست و با اجرای آن در بین کارکنان درتلاش هستیم پس از رفع اشکالات آن را به صورت سراسری دربین همه کارمندان اجرایی کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با بیان اینکه طرح انفال که نام آن برگرفته از سوره مبارکه انفال در قرآن کریم است، ادامه داد: در نظر داریم از ظرفیت های خالی مراکز آموزشی آقایان برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی خواهران استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح توانمندسازی مادران کارآفرین به عنوان یکی دیگر از طرح های مهمی است که هنوز رونمایی نشده است، گفت: دوره های مهارت های  این طرح در البرز برای ۸۰ نفر از مادرانی که فرزندان زیر هفت سال دارند در حال برگزاری است.

در پایان این همایش از ۲ طرح فاطر و انفال رونمایی شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    ما بقي هم اكثرا در مشاغل غير تخصصي حضور دارند
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    دقت بفرماييد اين 19 درصد حتي 2 ساعت در هفته هم كار ندارند چرا كه مطابق گفته جناب عادل آذر كساني كه حتي 2 ساعت در هفته هم كار كنند شاغل به حساب مي آيند
  • پسر ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    ۱۹؟؟؟ نزدیک به ۸۰ نفر بیکارن
  • یوسف ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    اقا مگه تو جامعه نیستی!!!!!!!!!، آخه برادر حرف شما کاملا بالعکسش قابل قبوله فقط همین
  • ناآشنا ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    19 درصد!!!!!!!!!
  • پویا ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    اینا با این آمارشون مارو چی فرض کردن؟؟؟؟؟
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    این اقای معاون بنده خدابیرون ازدفترش که خبرنداره 95%بیکارند
  • ابوالفضل ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    هفته پیش برای شغل گارسونی رفتم یجا مصاحبه دادم.گفتن بعد از بررسی 100 نفری که قبل شما آمدند خبرت می کنیم.حالا من با مدرک لیسانس از دانشگاه دولتی با معدل بالا و پنج تا مدرک با نمره عالی از فنی و حرفه ای تو شهر تمام صنعتی اراک کار مرتبط پیدا نمی کنم به درک.برای گرسونی هم قبولم نمی کنند.موندم این درد کجا دلم جا کنم.بالاخره این عقده ها یک جا بالا میزنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس