کد خبر 445406
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۳

رهبر حزب اتحاد سوسیال مسیحی آلمان در ایالت باواریا تاکید کرد که آنگلا مرکل احتمالا حداقل تا سال ۲۰۲۱ میلادی صدر اعظم آلمان خواهد بود.

 به گزارش مشرق، هورست سیهوفر رهبر حزب اتحاد سوسیال مسیحی در باواریا روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه آلمانی ولت ام سونتاگ تصریح کرد که با توجه به پیروزی احتمالی احزاب طرفدار مرکل در انتخابات آتی فدرال در آلمان، احتمالا آنگلا مرکل می تواند تا سال 2021 میلادی صدر اعظم باقی بماند.

دولت کنونی آلمان با ائتلاف 3 حزب شامل اتحاد سوسیال مسیحی، دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات تشکیل شده و مرکل رهبری این دولت را بر عهده دارد.

سیهوفر در ادامه گفت: در آخرین انتخابات پارلمان آلمان، احزاب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی با نتایج بسیار خوبی روبرو شدند و شانس زیادی داریم تا بار دیگر به این موفقیت در سال 2017 میلادی دست یابیم. موفقیت در انتخابات 2017 میلادی به این معناست که احتمالا می توانیم مرکل را برای صدر اعظمی آلمان معرفی کنیم.

البته وی افزود: شخصا به علت مشکلات مربوط به وضعیت سلامتی، تمایلی به باقی ماندن در سیاست تا سال 2021 میلادی ندارم.

آنگلا مرکل از نوامبر 2005 میلادی تاکنون صدر اعظم آلمان به شمار می رود. وی نخستین زنی است که در تاریخ آلمان به صدر اعظمی رسیده است. پس از انتخابات سال های 2009 و 2013 میلادی، مرکل به عنوان صدر اعظم انتخاب شده است.

صدر اعظم آلمان توسط پارلمان انتخاب می شود و دوره زمامداری وی 4 سال تعیین شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس