کد خبر 443913
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷

وزیر خارجه فرانسه در بخشی از مستند فرانس ۲۴ در جمع هیئت مذاکره کننده هسته ای کشورش می گوید: امروز یکشنبه ۱۲ ژوئیه است و پیش بینی می کنم امشب توافق انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی فرانس 24 در مستندی به پشت صحنه مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 پرداخت.

در بخشی از این مستند لوران فابیوس طی یکی از سفرهای خود به وین محل برگزاری مذاکرات در داخل هواپیما می‌گوید همواره با هیئت مذکرات فرانسه در تماس است و گاه با همتایان خود مستقیما تماس می‌گیرد. وی همچنین از موضع سختگیرانه فرانسه در مذاکرات دفاع می کند.

در ادامه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  در هتل کوبورگ در حالی که متن مذاکرات را مطالعه می‌کند به این شبکه می‌گوید طی شب متن توافق پیش رو را مطالعه می‌کند و برای نشست‌های روز بعد آماده می شود.

همچنین نشست داخلی هیئت فرانسوی با فابویس لحظاتی به تصویر کشیده می‌شود، فابیوس در یکی از این نشست‌ها می‌گوید امروز یکشنبه 12 ژوئیه است و پیش بینی من این است که امشب توافق انجام می‌شود، پس از آن نیاز به بررسی و بازبینی و ترجمه متون است، به خاطر اختلاف زمانی هیئت آمریکایی می‌خواهد تا حد امکان(مراسم) دیر برگزار شود و هیئت ایرانی می‌خواهد زودتر اعلام شود.

وی می افزاید: ما اروپایی‌ها همچنین متنی را به آمریکا نوشتیم تا اطمینان یابیم که در صورت رفع تحریم ها چشم انداز تجاری گشوده می شود و تنها آمریکایی‌ها نیستند که از آن منتفع خواهند شد.

در مراسم پیش از اعلام توافق (در روز سه شنبه 23 تیر) فابیوس به طنز می‌گوید جالب شد که توافق با 14 ژوئیه(روز ملی فرانسه) همزمان شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس