کد خبر 443790
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲

قبلاً گفته می شد اپل می خواهد در نسل های آتی تلفن های هوشمندش حسگر اثر انگشت را به زیر صفحه نمایش انتقال دهد و البته هرگز در مورد اینکه تکنولوژی لازم برای چنین کاری فراهم شده یا خیر سخنی به میان نیامده بود.

 به گزارش مشرق،  اما امروز وبسایت The Next Web در گزارشی آورده، شرکتی با عنوان Sonovation موفق گشته سنسور اثر انگشتی را توسعه دهد که می تواند انگشتان کاربران را به شکل سه بعدی و از زیر محافظ های گوریلا گلسی که اپل برای نمایشگرهای اسمارت فون های خود به کار می بندد اسکن نماید.

کمپانی مذکور مدعیست راهکاری که توسعه داده بسیار مطلوب و موثر محسوب می شود و بر حسب اینکه به اسکن سه بعدی تکیه دارد قادر خواهد بود در شرایطی که دست فرد خیس، کثیف و یا حتی روغنی باشد نیز آن را مورد بررسی قرار داده و اثر انگشت او را به درستی تشخیص دهد.

در حال حاضر ارتباط خاصی بین Sonovation و اپل وجود ندارد، ولی با توجه به سوابق کمپانی ساکن کوپرتینو دور از ذهن نیست که آنها بخواهند شرکت مورد بحث و کلیه پتنت ها و تکنولوژی هایش را در اختیار بگیرند هر چند ماه پیش گزارشی دیگر و البته نه چندان قابل استناد توسط برخی منابع انتشار یافت که می گفت اپل خودش توسعه ی چنین راهکاری را در دستور کار قرار داده.

باید منتظر ماند و دید عاقبت آیفون هایی که تاچ آی دی آنها در نمایشگرشان نهان گشته چه زمان راهی بازار خواهند شد، البته شواهد می گویند تا مشاهده ی آن روز زمان زیادی باقی نمانده است.

منبع: دیجیاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس