رئیس جمهور آمریکا گفت ما به نوعی در سرنگونی یک نظام دموکراتیک منتخب در ایران دخالت داشته ایم و در گذشته از صدام با آگاهی از استفاده وی از سلاح‌های شیمیایی در جنگ با ایران حمایت کردیم.

اوباما: علیرغم استفاده سلاح شیمیایی علیه ایران از صدام حمایت کردیم
به گزارش مشرق، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز اذعان کرد که آمریکا علی‌رغم اینکه می‌دانست صدام در جنگ با ایران سلاح شیمیای استفاده می‌کند از وی حمایت کرد.

باراک اوباما گفت:  اگر نگاهی به تاریخ ایران بیاندازید، واقعیت این است که ما در سرنگون کردن حکومت منتخب دموکراتیک در ایران به نحوی دست داشتیم. ما در گذشته از صدام حسین حمایت کردیم، آن هم زمانیکه می‌دانستیم وی از سلاح‌های شیمیایی در جنگ با ایران استفاده کرده و در نتیجه آنها نگرانی های امنیتی و روایت خود را دارند. شاید ما با آن موافق نباشیم.

وی افزود: آنچه من تلاش کرده‌ام برای مردم، از جمله بنیامین نتانیاهو، توضیح دهم، این است که بدون یک توافق، توانایی ما برای برپا نگه داشتن این تحریم ها حتمی نبود. در نظر داشته باشید که فقط ایران نبود که برای تحریم ها هزینه می پرداخت، بلکه چین، ژاپن، کره جنوبی، هند و تقریباً هر کشور وارد کننده نفت در سراسر جهان که پیش از ساز و کار تحریم، خود را در موقعیتی یافته بودند که نگه داشتن این تحریم ها برای آنان میلیاردها دلار هزینه دربر داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    این درسته... دشمنان ما کم کم مجبور به اعتراف در حقانیت ایران وهزینه های کمرشکن سرپانگهداشتن نظام تحریمها علیه ایران هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس