کد خبر 435716
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

دبیر فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: لغو یکباره تحریم‌ها باید در متن توافق درج و در روز اجرا انجام شود و در مورد بازرسی‌ها می‌توان گفت که آژانس تنها می‌تواند طبق پادمان به نظارت از سایت‌های هسته‌ای بپردازد.

به گزارش مشرق، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای از سوی رئیس مجلس، گفت: مجلس با تصویب این قانون این پیام را به همگان رساند که پیگیر موضوع هسته‌ای است و دولت به تنهایی نمی‌تواند در اینباره تصمیم‌گیر باشد و باید با مجلس هماهنگ باشد چرا که مجلس و نمایندگان خواسته‌های مردم را انعکاس می‌دهند.
وی افزود: لغو یکجای تحریم‌ها باید در متن توافق درج شود و در روز آغاز اجرای تعهدات جمهوری اسلامی این امر صورت پذیرد و اینگونه نخواهد بود که پس از انجام تعهدات ایران و تأئید آژانس بخواهد تحریم‌ها لغو شود و اینکه ما بعد از انجام تعهدات خود منتظر تأئید آژانس بمانیم که با تأئید آن بخواهد تحریم‌ها لغو شود نوعی دیوانگی است.
عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس اظهار داشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب توافقنامه پادمان مجاز به انجام نظارت‌های متعارف از سایت‌های هسته‌ای است و دسترسی به اماکن نظامی-امنیتی و اماکن حساس و اسناد دانشمندان ممنوع است و باید مصوبات شورای عالی امنیت ملی در اینباره رعایت شود.
قاضی‌پور خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی برای کسب دانش و فناوری در حوزه تحقیق و توسعه پذیرفته نیست و طبق اصول 77 و 125 قانون اساسی توافق باید به تأئید مجلس شورای اسلامی برسد.
وزیر امور خارجه هر 6 ماه یکبار باید گزارشی را از روند کار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کرده و کمیسیون امنیت ملی نیز گزارش حکم اجرای توافق را هر 6 ماه یکبار به نمایندگان ارائه کند.
وی در پایان گفت: تصویب قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در واقع کمک مجلس به تیم مذاکره‌کننده بود و این قانون باعث می‌شود تا مذاکره‌کنندگان ما با دست پرتری در مذاکرات حاضر شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس