کد خبر 435038
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

بهروز عطایی مربی سابق تیم ملی والیبال می گوید:«خیلی مهم نیست به دور دوم برسیم یا نرسیم.»

به گزارش مشرق، باخت تیم ملی والیبال به لهستان، صعود به دورنهایی را به اما و اگر کشاند. ملی پوشان در شبی سخت از پس قهرمان جهان برنیامدند. حالا خیلی ها برای پیدا کردن راه صعود چرتکه می اندازند. حساب و کتاب می کنند. بهروز عطایی مربی سابق تیم ملی والیبال می گوید:« این باخت تقریبا کار صعود را سخت کرده است.» به نظر او اما صعود به دور نهایی خیلی هم مهم نیست:« خیلی مهم نیست به دور دوم برسیم یا نرسیم.بلکه ارزیابی درست از عملکرد تیم و تصمیم گیری درست برای والیبال اهمیت دارد. نه اینکه حالا به خاطر صعود نکردن تیم به دور نهایی همه چیز را زیر سوال ببریم.» او اصلا  قبول نداردباخت دیشب به خالی کردن بدن بازیکنان ربط داشته باشد:« تیم ما اتفاقا کادر بدنسازی خوبی دارد و فرصت خیلی خوبی هم برای آمادگی بازیکنان داشت. پس باخت هیچ ربطی به امادگی جسمانی بازیکنان نداشت.

بازیکنان ما تمرکز ذهنی کمی داشتند. ملی پوشان به خاطر حساب و کتاب برای صعود کردن یا نکردن با باخت یا برد تمرکز زیادی در بازی نداشتند. از طرفی فشار زیادی را هم تحمل کردند . آنها باید یاد بگیرند در این شرایط تمرکزشان را از دست ندهند.» به نظر عطایی حضور دردور نهایی لیگ جهانی، شاید والیبالیست ها را خسته کند اما به نفع آنها ست:« درست است که تیم بعداز لیگ جهانی قهرمانی آسیا ، جام واگنر و بازی با روسیه را دارد. شاید حضور در دور نهایی کمی به بازیکنان به ویژه فیکس های تیم ملی فشار بیاورد و آنها را خسته کند، اما بازی با تیم های بزرگ تیم ما را پخته تر می کند. چرا که هر چقدر آنها بیشتر ما را می شناسند، شناخت ما هم از آنها به روز تر می شود. در واقع والیبال آن قدر پیشرفت کرده که با آنالیز و اطلاعات دقیق می توان نتیجه گرفت. البته شرط استفاده از راهکارهای مناسب برای به اشتباه انداختن حریف.»

او داشتن استراتژی را یک اصل می داند:« در شرایط سخت ،تیمی برنده می شود که استراتژی درست داشته باشد. باید استراتژی درست برای عملکرد داشته باشیم .البته که بازیکنان یاران پتانسیل خیلی خیلی بالایی دارند و خیلی زود هم با اطلاعات درست و شرایط سازگاری پیدا می کنند.» سرمربی تیم کاله معتقد است تیم ملی والیبال یاران بهتر هم می تواند باشد:« تیم ما خیلی خوب است اما بهتر از این هم می تواند کار کند. فکر می کنم با ارزیابی این شرایط، خروجی های بهتری بگیریم تا تصمیمات درستی برای والیبال بگیریم. اگر این نگاه باشد به نفع والیبال است وگرنه فایده ندارد.» او باخت والیبال ایران در بازی دیشب را به توانمندی لهستان ربط می دهد:« لهستان در ست اول خیلی تحت فشار بود اما خیلی زود خودش را جمع و جور کرد. آنها حتی در بازی اول هم به رغم باخت در ست اول خیلی حرفه ای و منظم کار کردند. این مساله توانمندی آنها را نشان می دهد نه ضعف تیم ما را. البته تیم ما اشکالاتی دارد که کادر فنی باید با بررسی دوباره آنها را برطرف کند.اما در نهایت عملکرد بچه ها در لیگ جهانی قابل قبول بود.»
منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس