کد خبر 434904
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۰

حسن رحیم پور ازغدی به آموزش و اعزام هزاران نفرتحت عنوان جهادی ازکشورهای مختلف بوسیله بخش هایی از اف.بی.آی، سی.آی.ای و اس.او.ای باعنوان دانشکده قاتلها اشاره کردو گفت: براساس اسناد افشا شده، آمریکاییها بیش از 60 هزار قاتل را تنها در آمریکای لاتین آموزش داده اند.

به گزارش مشرق، این پژوهشگر و مدرس دانشگاه یکشنبه شب در مراسم سی و چهارمین سالگرد شهدای هفتم تیر گفت: روزنامه نگاران، مسوولان سیاسی و نظامیان سه گروه اصلی هدف آموزش آمریکاییان هستند.

به گفته وی؛ آمریکا انواع آموزشهای بازجویی و شکنجه، تکنیک های اعتصاب و تظاهرات به راه انداختن، ساکت کردن روزنامه نگاران و رهبران اتحادیه های کارگری، آموزش انواع ترور سرد و گرم و شیمایی (با آلوده کردن به میکروب و ویروس که منجر به مرگ تدریجی فرد می شود) و آموزشهای دیگر مانند سازماندهی لمپن ها و چاقو کش ها که در 28 مرداد 32 نیز در ایران امتحان شده بود را در دستور کار خود دارد.

وی گفت: آمریکا بخشی از همین تروریست های آموزش دیده را اکنون به منطقه ما (خاورمیانه) فرستاده تا مسلمانان را به نام اسلام قتل عام کنند و جالب اینکه آنان ترور و آدم ربایی را در کشور خودشان محکوم اما تروریست را در خارج از مرزهایشان با اعزام نیرو و تجهیزات، تغذیه و پشتیبانی می کنند.

رحیم پور ازغدی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با تحلیل شرایط انقلاب اسلامی به شهدای ترور در ایران اشاره کرد و گفت: بیش از 17 هزار نفر در ایران در اثر اعمال تروریستی تاکنون به شهادت رسیده اند و هیچ ملتی اینقدر قربانی ترور نداشته است.

این پژوهشگر در ادامه سخنرانی خود در سالگرد شهادت شهید بهشتی و بیش از هفتاد تن از اعضای فعال حزب جمهوری اسلامی و تعدادی از وزیران، معاونان وزرا و جمعی از نمایندگان مجلس در هفتم تیر ماه 1360 در محل این فاجعه در سرچشمه تهران به فرازهایی از سخنان شهید بهشتی هم درمورد انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در میان مردم بودن یکی از اصول شهید بهشتی بود اما این شهید بزرگوار عوام زدگی و عوام فریبی را نفی می کرد و همچنین معتقد بود اگر در دین اجتهاد و نو آوری نباشد این انقلاب به حاشیه رفته و در نهایت حذف و نابود خواهد شد.

این مدرس دانشگاه گفت: در همه نزاع ها و اختلافات سرانجام اگر اختلاف نظر باشد حل و فصل می شوند ولی اگر این اختلافات بر سر منافع باشند معمولا مشکل ساز بوده و در نهایت به درگیری بین افراد و یا حتی کشورها خواهد انجامید.

وی همچنین به شمار کشته شدگان پس از انقلاب ها در بلوک شرق و انقلاب فرانسه به عنوان سمبل انقلاب های غربی و مقایسه آن با انقلاب اسلامی در ایران پرداخت و گفت : در حالی که صدها هزار نفر در بلوک شرق و حدود 60 هزار نفر بر اثر انقلاب فرانسه در خیابانها گردن زده شدند اما در انقلاب ایران در مجموع صدها نفر از اعضای بلندپایه ساواک و ارتشیانی که دستور حمله نظامیان به تظاهر کنندگان را داده بودند محاکمه و کشته شدند.

وی در پایان با تجلیل از شهدای هفتم تیر 60 گفت: این عزیران با اهدای خون خود جلوی انحراف انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی و تفرقه در کشور را گرفتند و انقلاب اسلامی مرهون خون این شهیدان است .

وی همچنین درمورد مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 نیز مطالبی ایراد کرد و گفت نباید به آمریکا اعتماد کرد.

دراین مراسم همچنین حاج حسین شمسایی داستان شهادت شهدای هفتم تیر و انقلاب را در قالب سرود مدیحه سرایی کرد و یکی از مجروحان حادثه هفتم تیر هم به بیان خاطره ای از لحظه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ماه 1360 پرداخت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افشین تهران ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    احسن بر دکتر ازغدی.پژوهشگر و استاد شجاع و رزمنده دوران دفاع مقدس و پیرو رهبری که از سخنان ایشان جز لذت و روشنگری چیز دیگری نصیب نمیشود.افتخار خراسان و مردم مشهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس