پیام سخنان روز گذشته وزیر امورخارجه فرانسه برای متحدان پاریس، تلاش برای جلوگیری از دستیابی به توافقنامه هسته‌ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک بود.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، فرانسه با بالاتر بردن سقف خواسته های خود، سه شرط برای دستیابی به توافقنامه هسته ای با ایران تعیین کرد. طرف ایرانی به طور کامل این شرایط را رد می کند. 

خبرنگار شبکه المیادین در وین گفت: آخرین دور مذاکرات هسته ای با دیدار دوجانبه دو هیئت ایرانی و آمریکایی در وین آغاز شد. سه مسئله پیچیده روی میز قرار دارد که برای به نتیجه رسیدن مذاکرات در مهلت تعیین شده، این مسایل باید حل و فصل شود. سازوکار لغو تحریم‌ها و اختلاف بر سر تدریجی یا فوری بودن لغو تحریم‌ها، تعلیق تحقیق و توسعه هسته ای در ایران و نظارت بر تاسیسات نظامی ایران سه گره اصلی در مذاکرات است. 

در ادامه این گزارش پس از پخش بخشی از سخنان وزرای امور خارجه آمریکا و ایران آمده است: انتظار همه احتمالات در مذاکرات وجود داشت، تا اینکه لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه وارد وین شد. فابیوس دقیقا درباره سه مشکل اصلی در مذاکرات، سقف خواسته ها را بالا برد. طرف ایرانی سه شرط مورد نظر فابیوس را تلاش برای ناکام گذاشتن کامل مذاکرات دانست. 

حنیف غفاری تحلیلگر مسایل سیاسی ایرانی به المیادین گفت:«سخنان وزیر امور خارجه فرانسه با خط قرمزهایی که رهبر معظم انقلاب تعیین کرد، تناقض دارد. فرانسه در چند روز آینده باید موضع خود را در مذاکرات تغییر دهد، در غیراینصورت مذاکرات شکست خواهد خورد.» 

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: محافل غربی در گفتگو با المیادین تاکید کرد اقدام فرانسه در افزایش سقف خواسته ها بخشی از حمله تبلیغاتی پیش از آغاز مذاکرات و حامل پیامی برای متحدان پاریس است که این کشور برای جلوگیری از دستیابی به توافقنامه تلاش می کند. با این سخنان وزیر امور خارجه فرانسه، اعتقاد رایج در وین آن است که رسیدن به توافق در زمان تعیین شده دشوار است. البته ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها بر امکان تمدید چند روزه مذاکرات تاکید دارند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مارگارین ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    0 0
    شاید فرانسوی ها دلواپسند. والا
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    اگر فرانسه یاهر کسی بخواهد مذاکرات را به هم بزند فقط ایران نیست که ضرر می کند همه ضرر خواهند کرد در ثانی به هم زدن مذاکره توسط هر طرف باشد موضع جهانی طرف مقابل او قوی خواهد شد ما ازمنطق و عقلانیت دستمان کاملا پر است ولذا پافشاری بر منطق حتی اگر مذاکرات به پیش نرود ما را ضعیف نخواهد کرد وچه بسا برخی از کشورهای مذاکره کننده به منطق و عقلانیت رای بدهند نه به زور گویی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس