مارکو روبيو، سناتور جمهوريخواه امريکايي از رئيس جمهور اين کشور خواسته است چين را به اتهام مشارکت در هک کردنِ اطلاعات کارمندان دولت واشنگتن، تحريم کند.

به گزارش مشرق، روبيو که نامزد انتخابات رياست جمهوري امريکا نيز هست، روز دوشنبه در نامه‌اي به باراک اوباما اقدامات چين را «غيرمسئولانه» و «عامل بي‌ثباتي» دانست.

واشنگتن، پکن را به هک کردن اطلاعات 4 ميليون نفر از کارمندان فعلي و سابق دولت امريکا متهم مي‌کند؛ اين در حالي است که چين چنين اتهامي را رد کرده است.

اين سناتور جمهوري‌خواه در نامه‌ي خود نوشته است: «اگر بخواهيم (چين را) از ادامه‌ي اين راه خطرناک بازداريم، بايد به اقدامات تحريک‌آميزش با چيزي بيش از لفاظيِ صرف پاسخ دهيم.»

روبيو گفت اوباما بايد در نشست مذاکره‌ي راهبردي و اقتصادي امريکا و چين که اين هفته برگزار مي‌شود، پکن را بيشتر تحت فشار بگذارد.

وي گفت اوباما بايد به چين بفهماند که در صورت «کشف شواهد بيشتر، امريکا هرگونه نهاد دولتي يا شرکت تجاري چيني را که در حمله‌ي سايبري اخير مقصر شناخته شود، تحريم خواهد کرد.»

مقام‌هاي امريکايي پيش از اين اعلام کردند هکرها به سيستم رايانه‌اي دفتر امور کارکنانِ اين کشور نفوذ کرده‌اند.

ظاهراً اين هکرها به اطلاعات مهمي از پيشينه‌ي کارمندان نظامي و اطلاعاتي امريکا دست يافته‌اند که مي‌تواند آن‌ها را در معرض باج‌خواهي قرار دهد.

کاخ سفيد پس از اين حمله سايبري اعلام کرد امريکا هکرها را تحريم اقتصادي خواهد کرد. چين اتهامات امريکا را «بي اساس و غيرعلمي» خواند.

پکن مي‌گويد اتهامات واشنگتن درباره‌ي حمله اينترنتي رياکارانه است چرا که اطلاعات افشا شده نشان مي‌دهد خودِ امريکا در جاسوسي سايبري از کشورهاي خارجي به ويژه چين از همه فعال‌تر است.

ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنيت ملي امريکا ژوئن 2013 اسنادي محرمانه‌ را درباره ميزان فعاليت‌هاي جاسوسي واشنگتن منتشر کرد.

بر اساس اين اسناد، آژانس امنيت ملي امريکا مکالمات تلفني ميليون‌ها امريکايي و خارجي و همچنين سران سياسي کشورهاي جهان را شنود مي‌کرده است.


منبع: آريا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس