رئیس شورای شهر تهران گفت: امروز اگر می‌خواهیم پیروز شویم، باید همین راه شهدا را بپیماییم، همان راهی را که شهید چمران از لبنان آغاز کرد و در ایران پایه‌گذار بسیج و نیروهای مردمی بود.

به گزارش مشرق، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران 29 خرداد ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: امیدوارم از این ماه بهره کافی را برده باشیم، چرا که این ماه ماه خودسازی و مقاومت است.

وی با اشاره به سالروز شهادت مصطفی چمران ادامه داد: اجازه می‌خواهم سختی کوتاه پیرامون این شخصیتی که مقاومت اسلامی را آغاز کرده و در ادامه این مقاومت امروز ما درخت تنومند انقلاب اسلامی را مشاهده می‌کنیم، داشته باشم.

رئیس شورای شهر تهران، با اشاره به سخنی کوتاه پیرامون مقاومت اسلامی در ماه رمضان، گفت: رمضان ماه مقاومت در مقابل هواهای نفسانی و شیطانی، خواست‌های جسمانی، خواست‌های دشمن است  و ماه رمضان ماه پیروزی‌های بزرگ است.

چمران تصریح کرد: شهید چمران وارد لبنان شد و دست نگاشته‌ای خطاب به شیعیان نوشت که مختصر خدمتتان عرض می‌کنم، در این دست‌نوشته آمده بود؛ ای شیعیان حسین من برای شما هدیه‌ای ارزنده به ارمغان آورده‌ام، هدیه‌ای که همه ظلم‌ها و طاغوت‌ را سرنگون می‌کند و هدیه‌ای که معراج ما به آسمان‌ها است. این هدیه شهادت است.

وی اظهار کرد: ای شیعیان حسین، من راه حسین را می‌پیمایم و هرکس که می‌خواهد می‌تواند مرا دنبال کند، من مقابل اسرائیل می‌ایستم و با گلوله به او پاسخ می‌دهم و اگر سلاحی نداشته باشم، با مشت علیه او می‌جنگم تا به شهادت نائل آیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: شهید چمران در این دست نگاشته اضافه می‌کند که؛ مطمئن باشید که پیروزی شما فقط و فقط پیمودن راه حسین (ع) است و بس، که این راه مقاومت را در لبنان با وجود امام موسی‌صدر رهبر عالیقدر شیعیان لبنان و درس گرفتن از رهبر بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) آغاز کرد و شیعیان لبنان را که هیچ جایگاهی در لبنان نداشتند، همه طوائف 17 گانه لبنان مجلس داشتند بجز شیعیان.

وی تصریح کرد: شهید چمران مجلس شیعی اعلا را به وجود آورد و آنها را مسلح کرد و سازمان عمل که یک سازمان مسلح بود را برای مقابله با اسرائیل به وجود آورد و مقابل اسرائیل ایستاد و برای اولین بار در تاریخ در نزدیکی شهر "بنت جبیل" و در ارتفاعات "تل مسعود" و "تل شبعون"، تانک‌های اسرائیلی را به آتش کشیده و آنها را قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زمانی که هیچ‌کس از آنها حمایت نمی‌کرد، اسرائیل را از جنوب لبنان بیرون راندند.

چمران ادامه داد: این نتیجه مقاومت و خودسازی در مقابل دشمن است که توانسته‌اند این حماسه بزرگ را خلق کنند.

وی گفت: هنگامی که شهید چمران به ایران اسلامی آمد، روحیه مقاومت را در ایران اسلامی نیز عملا نشان داد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: شهید چمران قبل از جنگ در پاوه، سردشت با مقاومت و مبارزه در مقابل دشمنان نشان داد که یک انسان مقاوم و فرمانده حماسه‌ساز چگونه می‌تواند باشد.

چمران گفت: هنگامی که کردستان در حال جدا شدن از ایران بود، شهید چمران با تلاش خودش توانست بازهم در دامان ایران اسلامی باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: با آغاز دفاع مقدس، شهید چمران در کنار مقام معظم رهبری در هفتمین روز از جنگ وارد اهواز شدند و با عده قلیل و سلاح‌های اندک و امکانات کم با مقاومتی جانانه در مقابل صدام و صدامیان ایستادند و آنها را هر روز از اطراف اهواز به عقب‌تر ‌راندند تا آرزوی آنها را که تسخیر اهواز بود، تحقق نیابد.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: درخت مقاومت اسلامی آنروز در آنجا غرص شد و پایه‌های حزب‌الله امروز گذاشته شد و شیعیان به مبارزه برخاستند و دیدید که انقلاب اسلامی این مقاومت را دوصدچندان کرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حزب‌الله چگونه نیروهای شیعی در مقابل اسرائیل و دنیای استکبار ایستادند و ان‌شاءالله خداوند سیدحسن نصرالله فرمانده آنها را از همه توطئه‌های آمریکا و اسرائیل حفظ فرماید که آبروی شیعیان و مسلمین و انسانیت را در مقابل اسرائیل کودک‌کش و ظالم حفظ کند.

چمران گفت: اسرائیل یک ارتش قوی کلاسیک بود که به جنوب لبنان حمله کرد و حزب‌الله و مقاومت اسلامی در مقابل آنها ایستادند، بدون اینکه یک ارتش کلاسیک باشند و پیروز شدند و این نتیجه همان جانفشانی‌هایی بود که به تدریج شکل گرفت.

وی اظهار داشت: آنروز چمران در لبنان هیچ پشتیبانی جز خدای بزرگ و شیعیان نداشت.

رئیس شورای شهر تهران افزود: رژیم شاه برای ترور او سه بار نیرو به لبنان فرستاد و همه کشورهای غربی و شرقی آن روز دشمنان او بودند، اما ایشان پایه‌های مقاومت را در لبنان به وجود آورد.

چمران ادامه داد: با شکل‌گیری حزب‌الله توانستند در لبنان و فلسطین نشان دهند که با روش‌های ابوجهاد، جبةالعربیه به جایی نمی‌رسند، بلکه آن چیزی که سبب پیروزی آنها می‌شود، مقاومت اسلامی است.

وی گفت: جهاد اسلامی و حماس بر مبنای مقاومت اسلامی در لبنان به وجود آمد و دیدیم که در غزه در دو جنگ چگونه مقابل اسرائیل ایستادند و پیروز شدند و امروز نیز اگر در یمن به پیروزی می‌رسند، در سایه مقاومت اسلامی است و امیدوارم در بحرین نیز با مقاومت اسلامی به پیروزی نهایی خواهند رسید.

رئیس شورای شهر تهران گفت: مقاومت اسلامی و دانه‌هایی که آنروز کاشته شد و در دل خاورمیانه غرص شد، امروز بارور شده و میوه‌های آنرا ما می‌توانیم مشاهده کنیم.

چمران خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس ‌مان نیز با مقاومت پیروز شدیم، 8 سال دنیا به ما حمله کرد، صدام که کسی نبود، همه دنیای استکبار نه تنها آمریکا و غرب، بلکه روسیه کمونیستی شوروی آن روز هم پشت صدام بود و تمامی سلاح‌ها، توپخانه‌ها و تانک‌های صدام روسی بود.

وی گفت: همچنین عرب‌ها نیز دلارهای نفتی‌شان را به صدام تزریق می‌کردند، اما ما با مقاومت‌مان در پشت سر رهبری حضرت امام (ره) به پیروزی بزرگ دست یافتیم.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: امروز اگر می‌خواهیم پیروز شویم، باید همین راه شهدا را بپیماییم، همان راهی را که شهید چمران از لبنان آغاز کرد و در ایران پایه‌گذار بسیج و نیروهای مردمی بود و در واقع پایه‌های مقاومت اسلامی بود، در واقع اگر خواهان پیروزی هستیم باید با اتکاء به خداوند، نیروهای داخلی، مقاومت اسلامی داخلی ، مقاومت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشیم تا بتوانیم در صحنه رویارویی با دشمنی که هر روز دبه می‌کند، پیروز شویم.


منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس