کد خبر 428747
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶

ارتش سوریه توانست حمله سنگین نیروهای ائتلافی عربستان، قطر و ترکیه به منطقه استراتژیک «فریکه» در استان ادلب را ناکام بگذارد.

به گزارش مشرق، ساعات اولیه شب گذشته صدها تن از نیروهای تروریستی «جیش الفتح» حملات سنگینی را از دو محور «کارخانه قند_اتوبان اریحا» و «بشلامون تله_المنطا» به مواضع نیروهای ارتش سوریه در منطقه مهم واستراتژیک «فریکة العبید» انجام دادند.

همچنین نیروهای تروریستی به وسیله سلاح سنگین و خمپاره از دو محور شهرک را مورد هدف قرار دادند.

در ابتدای حملات نیروهای تروریستی جیش الفتح موفق شدند درگیری با ارتش سوریه را در نزدیکی پاسگاه‌های ارتش در شهرک «فریکة العبید» بکشانند که با ورود نیروهای کمکی به ارتش سوریه از شدت حملات کاسته شد.

همزمان توپخانه و جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در دو محور از جمله تجمعات تروریست‌ها در کارخانه قند را مورد هدف قرار دادند که تعداد زیادی از تروریست‌ها کشته شدند.

 

همچنین گروهی از نیروهای تیپ زرهی ارتش سوریه حاضر در روستای «بشلامون» واقع در شمال شهرک «فلیکه» مواضع تروریست‌ها را در دو محور و مناطق درگیری در نزدیکی شهرک مورد هدف قرار دادند که در این حملات تعداد زیادی از خودروهای نظامی نیروهای تروریستی نابود شد.

به گزارش فارس، تعداد زیادی از نیروهای تروریستی جیش الفتح در این درگیری کشته شدند.

نیروهای تروریستی جیش الفتح بعد از دادن تلفات سنگین زخمی‌های خود را به منطقه «معرة النعمان» انتقال دادند و آنها را برای مداوا به مدرسه‌ای در منطقه بردند که جنگنده‌های ارتش سوریه بعد از رصد تحرکات آنان، مدرسه را مورد هدف قرار داد که همین امر موجب به کشته شدن تمامی تروریست‌ها شد.

درگیری در شرق جسرالشعور

همچنین شب گذشته درگیری شدیدی نیز در بلندی‌های «خطا» بین نیروهای ارتش سوریه و نیروهای تروریستی جیش الفتح واقع در شرق جسر الشغور رخ داد که در ابتدای حملات، نیروهای تروریستی توانستند بخشی از این ارتفاعات را تحت تصرف خود دربیاورند؛ اما با رسیدن نیروهای کمکی و حملات جنگنده‌های ارتش سوریه و هدف قرار دادن تروریست‌ها، نیروهای جیش الفتح مجبور به عقب‌نشینی شدند.

به گفته منابع میدانی، در حال حاضر آرامش نسبی در منطقه حاکم است.

در ماه‌های اخیر در نتیجه همکاری سه کشور عربستان، قطر و ترکیه، ائتلافی برای اشغال استان «ادلب» شکل گرفت. این ائتلاف متشکل از تروریست‌های حدود 10 گروه از جمله «جبهة النصره» و « احرار الشام» بود که گروه موسوم به «جیش الفتح» را ایجاد کردند و موفق شدند بیشتر استان ادلب از جمله مرکز این استان را اشغال کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    فردا میخوانیم تمام مناطق یاد شده را تروریستها تصرف کردند مشرق دیگه حنات رنگ نداره
  • محمد ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    اینکه فردا چه اتفاقی می افته خدا میدونه نه مشرق خبر فردا رو امروز که نمیگن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس