مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در یک اقدام هوشمندانه و درست اعلام کرد سعید نوری کارگردان این اثر طی تماس با مرکز اعلام کرده که به دلیل سفری غیرمترقبه، قادر به حضور در برنامه نمایش فیلم «روزگار فرخ» و جلسه نقد و بررسی آن نیست.

گروه فرهنگی مشرق: روز گذشته سینما پرس خبر داد کانون فیلم سینما حقیقت وابسته به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در ادامه  برنامه های خود در هفته جاری، مستندی با عنوان«روزگار فرخ» را به نمایش در خواهد آورد که به پرتره فرخ غفاری فیلمساز قدیمی کشورمان و در عین حال مدیر جشن هنر شیراز در سالهای قبل از انقلاب اختصاص دارد. برگزاری جشن های مذکور در زمان خود اعتراض بسیاری از مردم و علما را به جهت هزینه های سنگین و ترویج مسائل ضد دینی و ضد اخلاقی در آثار ارائه شده هنری به همراه داشت.
بنا بر اطلاعات حاصله این فیلم مستند ساخته سعید نوری بوده و پس از نمایش در سالن سینما حقیقت مرکز گسترش توسط یاشار نورایی و مازیار فکری ارشاد از منتقدان حوزه سینما مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

این گزارش حاکیست اگرچه خبر رسمی این نشست هنوز در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است لیکن پرداختن به زندگی فیلمسازی که فارغ از داشتن مسئولیت حساسی چون معاونت فرهنگی سازمان ملی رادیو و تلویزیون ایران در دوران پهلوی، مدیریت برگزاری جشن های پرحاشیه و پرهزینه هنر شیراز را زیر نظر مستقیم فرح دیبا به عنوان سردمدار جریان راه اندازی هنر به اصطلاح مدرن و شبه روشنفکرانه در کشور بر عهده داشته است از جمله ابهاماتی است که مسئولان سینمایی دولت یازدهم در مهمترین مرکز تولید مستند کشور می بایست پاسخگو بوده و اساسأ علت گنجاندن چنین مستندی در برنامه کانون سینما حقیقت را برای افکار عمومی تشریح نمایند.

محمد ابراهیم فرخ غفاری فرزند وزیر مختار ایران در بلژیک که بخش عمده ای از عمر خود در نوجوانی، میانسالی و حتی اواخر عمرش را در کشورهای اروپایی گذراند و با فیلم «شب قوزی» در سال ۱۳۴۳ توانست حضور خود را در سینما با تحسین منتقدان همفکر خود در نشریات داخلی و خارجی در همان مقطع تاریخی به اثبات برساند از معدود فیلمسازانی بود که در شکل گیری جریان شبه روشنفکری در سینمای ایران نقش تأثیرگذاری داشت و از ارتباط بسیار نزدیکی با بنیاد فرح پهلوی و دربار برخوردار بود.

در عین حال از وی که در سال ۱۳۸۵ در پاریس درگذشت و در گورستان مون پارناس به خاک سپرده شد به عنوان یکی از متولیان راه اندازی کانون فیلم ایران و جشنواره بین المللی فیلم تهران نام برده می شود.
اما اندکی پس از انتشار این خبر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در یک اقدام هوشمندانه و درست  اعلام کرد سعید نوری کارگردان این اثر طی تماس با مرکز  اعلام کرده که به دلیل سفری غیرمترقبه، قادر به حضور در برنامه نمایش فیلم «روزگار فرخ» و جلسه نقد و بررسی آن نیست و درخواست کرد که این فیلم در فرصت دیگری به نمایش درآمده و با حضور منتقدان و کارشناسان سینما، مورد نقد و تحلیل قرار گیرد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ضمن عذرخواهی از علاقمندان محترم سینمای مستند اعلام می‌کند که برنامه هفتگی کانون فیلم «سینماحقیقت» از یکشنبه هفته آینده به شکل مستمر ادامه خواهد یافت.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس