منابع نظامی مصر در رفح گزارش دادند که نیروهای گارد مرزی این کشور منطقه حایل در مرز نوار غزه را توسعه داده و پس از ماه مبارک رمضان ۱۰ هزار خانه جدید را تخریب خواهند کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های خبری فلسطین، منابع نظامی مصر در رفح گفتند که نیروهای گارد مرزی مصر پس از ماه مبارک رمضان اجرای مرحله سوم تا عمق 500 متر و تخلیه خانه های واقع در نوار مرزی را آغاز خواهند کرد تا به این ترتیب این منطقه را تا 1500 متر توسعه دهند.

بر اساس این گزارش، نیروهای گارد مرزی مصر در راستای اجرای مرحله سوم ایجاد منطقه حایل در مرز نوار غزه که پس از ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد، 10 هزار خانه واقع در محله های الصفا، الامام علی و الاحراش در رفح را تخریب خواهند کرد و در همین راستا اخطاریه هایی به صاحبان این خانه ها ارائه کرده اند.

در همین رابطه برخی منابع نظامی مدعی شدند با وجود اینکه ارتش مصر تا مسافت 1000 متری از مرز رفح را تخلیه کرده است اما با این حال هنوز هم تونل هایی به طول 3 هزار متر در داخل عمق مصر ساخته می شود که این امر می طلبد منطقه حایل تا عمق حداقل 5 هزار متر ایجاد و کانال آبی برای نابودی نهایی «خطر تونل ها» ایجاد شود.

رژیم صهیونیستی بار دیگر سامانه گنبد آهنین را در مرز غزه مستقر کرد

نیروهای رژیم صهیونیستی بار دیگر سامانه گنبد آهنین را در تعدادی از مناطق نزدیک به مرز نوار غزه مستقر کردند.

پایگاه اسرائیلی «واللا» گزارش داد که به دنبال شلیک دو فروند موشک از غزه به النقب، ارتش اسرائیل تعدادی سامانه های گنبد آهنین را در منطقه اسدود و شهرک های «نتیفوت» واقع در جنوب سرزمین اشغالی مستقر کرد.   

هشدار حماس درباره عواقب وخیم تاخیر روند بازسازی غزه

یکی از مقامات جنبش مقاومت اسلامی "حماس" هشدار داد: در صورت عدم اجرای پروژه های بازسازی نوار غزه، یک فاجعه عظیم در باریکه غزه رخ می دهد.

مشیر المصری بار دیگر خواستار لغو محاصره نوار غزه شد که از 8 سال پیش بر این منطقه جنگ زده تحمیل شده است.

وی خاطرنشان ساخت:عدم بازسازی ویرانه های باریکه غزه و عدم لغو محاصره این منطقه موجب بروز یک فاجعه عظیم می شود.

از سوی دیگر، اسماعیل اشقر از رهبران حماس تصریح کرد: فلسطینیان ساکن باریکه غزه در آستانه وقوع یک فاجعه بزرگ قرار دارند.

وی، دولت توافق ملی فلسطین به ریاست رامی حمد الله را شکست خورده خواند و گفت: این دولت امید ملت فلسطین؛ به ویژه فلسطینیان ساکن باریکه غزه را به یاس مبدل ساخته است.

از سوی دیگر، فوزی برهوم سخنگوی حماس اظهار داشت: این دولت به ابتدایی ترین وظایف و مسئولیت های خود عمل نکرده است و هیچ اقدامی در جهت لغو این محاصره و برگزاری انتخابات انجام نداده است.

وخامت حال شیخ «خضر عدنان» در زندان رژیم صهیونیستی

«عیسی قراقع» رئیس نهاد امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد که حال شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی که در زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده است، واقعا وخیم است.

وی افزود که اعتصاب غذای عدنان وارد 35 روز شده است و وی از کاهش شدید وزن و کاهش ضربان قلب رنج می برد و برخی اوقات از هوش می رود.

قراقع کابینه رژیم صهیونیستی را مسئول جان عدنان برشمرد و بازداشت اداری وی را جائرانه و مخالف با تمامی معاهدات بین المللی و قوانین حقوق بشری دانست و خواستار پایان بازداشت اداری وی شد.

نیروهای رژیم اشغالگر در تاریخ 8/7/2014 خضر عدنان را بازداشت کردند.

عدنان 37 ساله آغازگر نبرد «شکم های خالی» در زندان های رژیم صهیونیستی است و در سال 2011 پس از گذشت بیش از 66 روز از اعتصاب غذای وی مسئولان این رژیم مجبور شدند او را آزاد کنند.

در همین رابطه شیخ خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین اخیرا طی سخنانی در تجمع همبستگی آمیز با اسرای فلسطین به خضر عدنان و همه اسرای در بند زندان های رژیم اشغالگر درود فرستاد و تاکید کرد که پیروزی همراه و همپیمان شیخ عدنان است همچنانکه وی در اعتصاب غذای نخست پیروز شد.

استقبال پارلمان فلسطین از لغو حکم "تروریست بودن" حماس

نائب رئیس مجلس فلسطین از تصمیم دادگاه استیناف قاهره به لغو حکم "تروریست بودن" حماس استقبال کرد.
احمد بحر امروز شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که حکم دادگاه استیناف به باطل بودن حکم صادره علیه حماس موجب تصحیح اشتباه قبلی دادگاه قاهره علیه این جنبش و شاخه نظامی آن و تقویت مناسبات تاریخی بین ملت های مصر و فلسطین خواهد شد که برخی به هر شیوه ای در تلاش برای تفرقه اندازی میان آنان به منظور خدمت رسانی به اهداف و خواست های دشمن صهیونیستی در منطقه هستند.

بحر اشاره کرد که این حکم همسو با خواست و اراده ملت مصر و احزاب و جریان های سیاسی آن که همواره حامی و پشتیبان مقاومت و حقوق ملت فلسطین در برابر دشمن صهیونیستی بوده اند، صادر شده است.

وی همچنین تصریح کرد که پس از باطل اعلام کردن حکم صادره علیه حماس باید اقدامات مثبت و سازنده بیشتری در راستای تقویت روابط با حماس و غزه انجام گیرد و مصر نقش آفرینی خود در زمینه پرونده آشتی ملی، مبادله اسرا و مسائل مربوط به فلسطین به طور عام را ازسرگیرد.

دکتر احمد بحر ضمن اشاره به رنج و محنت های شدید مردم غزه، از دولت مصر خواست به مسئولیت ها و وظایف ملی خود در خصوص حمایت از ساکنان این باریکه و کاستن از رنج و محنت های آنان عمل کرده و هر چه سریع تر گذرگاه زمینی رفح را به روی هزاران فلسطینی تحت محاصره که نیازمند سفر، درمان، تحصیل و ... هستند، بازگشایی کند.

دادگاه امور ضرب الاجل قاهره امروز شنبه طی حکمی، حکم قبلی مبنی بر تروریستی بودن جنبش حماس را لغو کرد.

دادگاه امور ضرب الاجل قاهره در تاریخ 28 فوریه (9 اسفند) گذشته طی یک حکم اولیه جنبش حماس را یک سازمان تروریستی اعلام کرد که همه گروه‌های فلسطینی آن را محکوم کرده و این حکم را «سیاسی» خواندند.

پیش از این دولت مصر به حکم تروریستی خواندن حماس اعتراض کرده و خواستار تجدید نظر در آن شده بود.

تیراندازی قایق های جنگی رژیم صهیونیستی به سمت ماهیگیران فلسطینی

قایق های جنگی رژیم صهیونیستی صبح امروز شنبه به سمت قایق های ماهیگیری فلسطینیان در نزدیکی سواحل منطقه نوار غزه تیراندازی کردند.

منابع محلی گفتند که قایق های جنگی اسرائیل قایق های ماهیگیری فلسطینیان در سواحل منطقه الواحه واقع در شمال غرب شهرک بیت لاهیا و نیز در دو منطقه الزوایده و دیر البلح را هدف قرار دادند که البته آسیبی به کسی نرسید.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس