روزنامه‌های اصلاح‌طلب روز چهارشنبه را با تمرکز بر سخنان انتقادی رییس‌جمهور نسبت به منتقدان هسته‌ای و رخدادهای انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس آغاز کردند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

******

روزنامه‌های اصلاح‌طلب روز چهارشنبه را با تمرکز بر سخنان انتقادی رییس‌جمهور نسبت به منتقدان هسته‌ای و رخدادهای انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس آغاز کردند.

پایداری‌ها با نامزدی حسینیان مخالف جدی خود را با لاریجانی بار دیگر ابزار داشتند؛ باهنر به اشتباهات سیاسی خود در فراکسیون رهروان ولایت اذعان کرد و «وحدت» در فراکسیون‌های اصولگرایان رخ نداد. این گزاره‌ها خلاصه تحلیلی روزنامه‌های اصلاح‌طلب از آخرین انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس نهم است و آنان با توجه به این رخدادها همگرایی در بدنه اصولگرایان را برای انتخابات آتی بهارستان را در هاله‌ای از ابهام توصیف کردند.

روزنامه مردم‌سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری چهارشنبه را با تیترهای «برخی به دنبال به بن‌بست کشیدن مذاکرات هستند» و «حضور لاریجانی بر صندلی ریاست 8 ساله شد» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· امام قائل به مذاکره بود

دیپلمات‌های سابق به تفسیر مفاهیم انقلاب اسلامی می‌پردازند؛ صدر مشاور ظریف مدعی است صدور انقلاب تعبیری نارسا در دوران احمدی‌نژاد به خود گرفت و حالا آصفی از رویکرد امام خمینی (ره) به مذاکره سخن می‌گوید؛ او معتقد است که امام خمینی (ره) قائل به مذاکره بودند ولی در دوران رهبری آن را انجام ندادند.

گروه سیاسی روزنامه مردم‌سالاری در همین راستا نوشت«حمیدرضا آصفی در گفت‌وگو با جماران بیان کرد: امام تا وقتی‌که حیات داشتند مخالف مذاکره با آمریکا بود این از تمام آموزه‌های امام درمی‌آید علت هم داشت چون امام مذاکره با آمریکا را در آن شرایط بدون نتیجه می‌دید. سفیر سابق ایران در فرانسه در ادامه گفت: امام قائل به مذاکره بود. اصلاً دین اسلام قائل به مذاکره و گفت‌وگو است. بی‌جهت نبود که پیامبر، نماینده به حبشه فرستادند. حبشه‌ای که اعتقادی به اسلام نداشتند. آصفی مهم‌ترین مشخصه از نگاه امام درباره مذاکرات را همان کاری که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انجام دادند دانست و گفت: مقام معظم رهبری مذاکره با آمریکا را در موضوع هسته‌ای تجویز کردند و نه در موضوعات دیگر، به دلیل اینکه آمریکا در موضوعات دیگر اصلاً صداقت ندارد. داعش را خودش به وجود آورده است. عربستان را تشویق کرده که به یمن حمله کند بعد هم به نفع عربستان قطعنامه داد و یمن را دچار مشکل کرد حالا دروغ می‌گوید که مذاکره کنیم حل‌وفصل بشود. سخنگوی سابق دستگاه دیپلماسی کشورمان در جواب این پرسش که بااین‌همه فریبکاری آمریکا چرا پای میز مذاکرات نشستیم گفت: اتفاق عجیب‌وغریبی نمی‌افتد. اگر درباره هسته‌ای هم ما هر جا ببینیم آمریکا حسن نیت ندارد روشمان را عوض می‌کنیم. موضوعی که در مذاکره با آمریکا هست موضوع هسته‌ای است. آنجا که لازم هست مذاکره شود رهبری آن را تجویز کردند ازجمله در بحث عراق، افغانستان و... که آن‌هم در جهت منافع ملی کشور و منافع منطقه بود.

در حال حاضر موضوع جدی کشور موضوع هسته‌ای و تحریم‌های ظالمانه‌ای است که به کشور اعمال‌شده است. در آن مورد رهبری اجازه مذاکره دادند و دارد انجام می‌شود. گروه‌ها، جناح‌ها و مردم هم تا وقتی‌که مذاکره‌کنندگان مذاکره می‌کنند باید از آن‌ها حمایت کنند. این به معنی نفی انتقاد دلسوزانه نیست بلکه این به این معنا است که باید مذاکره‌کنندگان را همان‌طور که رهبری فرمودند بچه‌های انقلاب بدانیم و حمایت کنیم. آنجاهایی هم که لازم است تذکر و هشداری داده شود، داده شود. آصفی با سخت دانستن پیش‌بینی روند مذاکرات گفت: فکر می‌کنم در آخر کار به یک تفاهم نصفه نیم‌بند برسیم.»

روزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار چهارشنبه را به تیترهای «بلندگوهای بزرگ، در دست اقلیت کوچک» و «این پیام ایران است؛ سلام بر همسایگان» اختصاص داد.

· رنگ هسته‌ای بر جدال ظریف و احمدی‌نژاد

«خبر» جلسه غیرعلنی «تکذیب» شد؛ خبر از محمد جواد؛ تکذیب از محمود. محمدجواد ظریف در بهارستان «خبر» از اجازه انجام مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای در دولت قبل داد تا روزنامه‌های اصلاح‌طلب از سینه «پرراز» وزیر امور خارجه سخن بگویند که با «شیب ملایم» ناگفته‌ها را «عیان» می‌کند اما از آن‌سو دفتر محمود احمدی‌نژاد طاقت نیاورد و نسبت به سخنان وزیر کابینه دولت یازدهم واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

گروه سیاسی روزنامه ابتکار در همین راستا نوشت «دفتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق با صدور اطلاعیه‌ای به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، دفتر محمود احمدی‌نژاد در متن این پاسخ و خطاب به مردم، اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، مبنی بر اجازه دولت قبل به انجام مصاحبه مأموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با دانشمندان هسته‌ای ایران را نادرست دانسته و تأکید کرده است: به‌عنوان یک سیاست قطعی و مبتنی بر حقوق مسلم هسته‌ای ملت ایران، در دوره دولت‌های نهم و دهم، هرگونه مصاحبه یا بازجویی و یا ملاقات مأمورین آژانس یا هر نهاد بین‌المللی خارجی دیگر با دانشمندان هسته‌ای، به‌صراحت و به‌صورت رسمی و علنی توسط رئیس محترم دولت ممنوع اعلام شد. روش خردمندانه آن است که مسئولین و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای، ملت ایران را به‌طور کامل در جریان جزییات و روند مذاکرات هسته‌ای جاری قرار دهند.»

روزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «ابقای لاریجانی؛ بقای باهنر» و «اصلاح‌طلب منتقد اصلاحاتم» اختصاص داده است.

· عبدی بر لبه تیغ انتقاد

کوچک‌ترین انتقادش به اصلاحات تعبیر به «عبور» از این جریان سیاسی می‌شود؛ عبدی با روزنامه سلام و انتقاد جدی هاشمی رفسنجانی مشهور شد؛ روزنامه‌نگار و تحلیل‌گری که این روزها متهم ردیف اول دادگاه تفتیش عقاید اصلاح‌طلبان است؛ جرم او انتقاد به رفتار هم‌قطاران خود است که چرا در این مقطع زمانی از بغض آنان روایت کرده است. عباس عبدی در چند هفته گذشته در سرمقاله هفته‌نامه صدا از رفتار ضد منافع ملی اصلاح‌طلبان نوشته بود «یک نمونه کوچک آن تحلیلی است که بسیاری از آنان (اصلاح‌طلبان) پس از حوادث سوریه نسبت به مسائل این کشور و مواضع ایران در آنجا داشتند و بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های سوریه و نیز منافع ملی کشور در کنار عربستان و ترکیه قرار گرفتند، بدون آنکه نقدی جدی بر آن رفتارها داشته باشند، درحالی‌که اکنون چیز دیگری را می‌گویند.»

عباس عبدی در گفت‌وگو با گروه احزاب روزنامه اعتماد تحت‌فشار جریان‌های اصلاح‌طلب می‌گوید «اصلاح‌طلبی هویت سیاسی مناست» وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که شما اشاره کردید که اصلاحات کم‌عمق شده است. شما در این تغییرات پرعمق شدید یا کم‌عمق؛ اظهار داشت «مسئله فرد با جریان تفاوت دارد. ممکن است در یک جریان آدم‌هایی باشند که عمیق‌تر هم بشوند اما لزوماً برای کل جریان این وضعیت رخ ندهد. به این خاطر است که تأکید می‌کنیم، جامعه با فرد متفاوت است. جامعه فراتر از فرد است. نمی‌توان تصور کرد که اگر ۱۰ آدم خوب را کنار هم بگذارید یک جامعه خوب می‌سازید. در اینکه نیروهای اصلاحات تجربیات عمیق‌تری پیداکرده‌اند تردیدی نیست اما ممکن است یک اقدام در یک مقطع، خواسته یا ناخواسته کل ساختار جامعه را با چالش مواجه کند. درنتیجه این‌طور به موضوع نگاه نکنیم که کم‌عمق شدن مورداشاره، به معنای کم‌عمق شدن نیروهاست.»

عباس عبدی پیرامون تئوری خروج از حاکمیت در دهه 70 و این‌که این اقدامات نقض قانون اساسی است اظهار داشت «مگر می‌شود نقص باشد؟ این حق شماست که این کار را بکنید.» وی همچنین معتقد است که حاکمیت از سال 76 تا 92 دچار تغییر شده است و دلیل خود را این‌گونه بیان می‌دارد «رسانه‌ها تغییر کرده‌اند. این‌ها متغیرهای اساسی است که نمی‌شود آن‌ها را نادیده گرفت. در سیاست خارجی هم حکومت طالبان و صدام دو دشمن ایران رفتند. این‌ها تغییرات اطراف ایران بوده است؛ اما به‌طورکلی درآمدهای نفت ایران بوده که به سالی ۱۲۰ میلیارد دلار رسید و الان به ۲۰ میلیارد رسیده است. هیچ حکومتی مگر می‌تواند جدا از این متغیرها رفتار کند و تصمیم بگیرد؟ این اصلاح‌طلبان و منتقدان هستند که باید خودشان را درست تعریف کنند تا از این وضعیت بهترین بهره‌برداری را انجام دهند.»

عباس عبدی همچنین درباره رخدادهای مجلس ششم گفت «اتفاقی که در مجلس ششم افتاد هیچ ربطی به خروج از حاکمیت نداشت. آن نوعی ایستادگی درون مجلس بود که انعکاس مطلوبی در میان جامعه پیدا نکرد.» و پیرامون نقدی‌های امروز خود به اصلاحات افزود «من از اصلاحات جدا نشدم، آن‌ها و اصلاحات مسیرش را تغییر داد. این نوع تحلیل، مبتنی بر قدرت است. وقتی به تحلیل آقای هاشمی و تحلیل امریکا که می‌رسیم گویی آن‌ها همیشه یک خط داشته‌اند و دیگران هستند که فاصله می‌گیرند. اگر کسی در ساخت قدرت ۱۸۰ درجه هم تغییر بدهد آن را مستقیم می‌گیرند. محور مختصات را روی یک نفر نگذاریم. بهتر است از روی متن و رفتار قضاوت کنیم. متون و اظهارات مرا ببینید. بین پنج و ۱۰ سال قبل حرف‌هایم را مقایسه کنید تا ببینید مواضع من چقدر تغییر کرده است و مواضع دیگران چقدر؟ ادبیات ما را هم مقایسه کنید تا ببینیم کسانی که ارادتشان به قدرت تکرار می‌شد امروز چه ادبیاتی دارند؟»

روزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «کذب محض» و «دیدار با زنجانی در اوین» اختصاص داد.

· «نه»؛ فراکسیون‌های اصولگرا به وحدت

پایداری‌ها با نامزدی حسینیان مخالف جدی خود را با لاریجانی بار دیگر ابزار داشتند؛ باهنر به اشتباهات سیاسی خود در فراکسیون رهروان ولایت اذعان کرد و «وحدت» در فراکسیون‌های اصولگرایان رخ نداد. این گزاره‌های خلاصه تحلیلی روزنامه‌های اصلاح‌طلب از آخرین هیئت‌رئیسه مجلس است.

گروه سیاسی روزنامه شرق بر عدم وحدت و مرزبندی در طیف اصولگرایان تأکید کرد و نوشت «ماجرا از جایی آغاز شد که حدادعادل پیشنهاد ائتلاف و وحدت با میانه‌روهای طیف لاریجانی را داد تا طیف او هم در حفظ وضعیت فعلی مجلس شریک شوند و از این رهگذر، شاید کلید وحدت استراتژیک راست‌های میانه‌رو و تندروترها را برای انتخابات مجلس دهم، بزند. میانه‌روها به پیشنهاد حداد روی خوش نشان دادند و تیم لاریجانی منتظر رسیدن پیشنهادهای طیف حداد ماند، اما نه‌تنها خبری از این پیشنهادها برای گزینه‌های فهرست مشترک نشد، بلکه زمزمه‌ها از شایعه به واقعیت بدل شد و اعضای جبهه پایداری حاضر نشدند به این ائتلاف تن بدهند. این‌گونه بود که حداد و برخی قدیمی‌ترهای فراکسیونش نتوانستند به لیست ائتلافی با میانه‌روها بپیوندند. دراین‌بین روح‌الله حسینیان، به‌عنوان یکی از لیدرهای طیف تندروی فراکسیون حداد که با محوریت جبهه پایداری فعال هستند، روز گذشته هنگام انتخاب رئیس مجلس، اعلام کاندیداتوری کرد. هرچند نتیجه ورودش به این وزن‌کشی، کسب ۳۶ رأی در برابر ۲۰۵ رأیِ علی لاریجانی بود و او را هم‌ردیف ۲ رأی باطله قرار داد، اما برای خود حسینیان و هم‌فکرانش، هدف، مهم‌تر از وسیله بود. هدف آن‌ها اعلام موضع و مرزبندی قاطع با طیف لاریجانی بود؛ هدفی که با عمل به نسخه حداد محقق نمی‌شد و این‌گونه بود که اولین نشانه جدایی‌طلبی پایداری‌ها از دیگر اصولگرایان آشکار شد. حالا درست در همان روزهایی که جلسه‌های وحدت اصولگرایان با حضور مؤتلفه و ایثارگران و جبهه پایداری در دفتر مؤتلفه برگزار می‌شود، پایداری‌چی‌های بهارستان‌نشین، با جداکردن حساب خود از طیف حدادعادل در جریان انتخابات هیأت‌رئیسه، اصولگرایان را بار دیگر به این فکر وامی‌دارند که آیا جداشدن از طیف لاریجانی برای نزدیک‌شدن به جبهه پایداری، کاری درست است؟»

روزنامه آرمان‌امروز

روزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیترهای «سایه نوری، بر مجلس دهم!» و «اقلیتی بلندگوهای بزرگ را عاریه کرده‌اند» اختصاص داد.

· زمزمه حضور تندروها اصلاحات

تمایلی از سیاست‌مداران اصلاح‌طلب برای حضور در جلسات عبدالله نوری دیده نمی‌شود؛ آنان او را شیخ تندرو می‌دانند؛ این حس دوطرفه است؛ عبدالله نوری هم جامعه هدف خود را دانشجویان قرار داده است و حتی به پیشنهاد آنان قصد نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم را داشت. این روزها عبدالله نوری به گوشه عزلت سیاست پناهنده شده است. گروه سیاسی روزنامه آرمان‌امروز که هر گونه نقدی را «عبور» از اصلاحات می‌خواند به عبدالله نوری‌ها که در تندروی مورد انتقاد جبهه اصلاحات هستند نیاز جدی دارد و حالا از سایه حضور وی در انتخابات مجلس روایت می‌کند

گروه سیاسی روزنامه آرمان‌امروز نوشت «مرد پنهان اما همیشه ظاهر اصلاحات این روزها تمایلی به دیده شدن ندارد البته ویژگی او از ابتدا هم همین‌گونه بود و اعتقاد داشت در هیاهو و حاشیه‌سازی امور به پیش نمی‌رود. این روزها سایه او بر سر تصمیم‌گیری‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم احساس می‌شود و هرچه بگویند حجت‌الاسلام عبدا... نوری نقشی در معادلات سیاسی و تصمیم‌گیری‌های جریان اصلاحات ندارد باید به این ادعا کمی با تردید نگریست. عبدا... نوری و دوری از سیاست‌ورزی؟ محال است. با پیروزی انقلاب عبدا... نوری در لیست مدیران سیاسی کشور قرار گرفت. او شخصیتی بود که در دولت آیت آ... هاشمی وزیر کشور شد و در آن زمآن‌همنشینی او با بزرگانی ازجمله مرحوم سیداحمد آقای خمینی بود. نوری در وزارت کشور نخستین تمرکز خود را بر ادغام نهادهایی چون شهربانی، ژاندارمری و کمیته‌های انقلاب را در یکدیگر قرار داده و نیروی انتظامی را تشکیل داد. هدف نوری از این اقدام، حذف موازی کاری و به چارچوب درآوردن کار انتظامی و امنیت در شهر بود. حضور او در وزارت کشور دولت هاشمی اما از همان ابتدا نیز با مخالفت جریان راست روبه‌رو بود.»

روزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «چه کسی قیمت خودرو را تعیین می‌کند» و «مشکلات کشور با شعارهای تند گروهی کوچک حل نمی‌شود» اختصاص داد.

· دلواپسی دولتی‌ها برای دادگاه‌ها

روزنامه دولتی ایران به دادگاه‌ها علاقه دارد؛ برای آنان فرق نمی‌کند دادگاه علی مطهری باشد یا جیسون رضاییان آنان پیگیر فرجام دادگاه‌ها هستند. گروه سیاسی روزنامه ایران در راستا دغدغه همیشگی خود نوشت «نخستین جلسه محاکمه جیسون رضاییان خبرنگار روزنامه «واشنگتن‌پست» و دو متهم همراه وی، برگزار شد. به گزارش «ایران» ساعت 30/9 دیروز، دادگاه در محل شعبه 15 دادسرا و دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی و با حضور نماینده دادستان تهران و وکیل مدافع متهم برای رسیدگی به اتهامات سه متهم (جیسون رضاییان، یگانه صالحی همسر متهم و همچنین یکی از دوستان متهم اصلی) تشکیل جلسه داد. دادگاه پس از دو ساعت رسیدگی به این پرونده، ادامه جلسه را به‌روز دیگری موکول کرد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    حاضر نیستند بگوید در سال 86 چه اتفاقی افتاد که آن آقا را احمدی نژاد برکنار کرد. آن آقا در یک هفته مانده به پایان کارش در یک مصاحبه با رسانه ها اعلام کرد تعلیق به عنوان نتیجه مذاکرات باید مطرح شود و نه به عنوان پیش شرط! و این یعنی پذیرش همین حرفها. لهذا یک هفته طول نکشید که احمدی نژاد آن آقا را عزل کرد. و آن آقا شد دشمن احمدی نژاد و الان هم یکی از مهمترین حامیان ظریف در دنیا است! پس به احتمال قوی مساله بازجویی از برخی دانشمندان هسته ای در دولت نهم حقیقت دارد که آنهم دقیقا مربوط به همان سال 2007 است! و آن آقای عزیز تا 27 اکتبر 2007 در آن مقام تشریف داشتند! پس گزارش آزانس در سال 2007 کاملا واقعیت دارد. منظور ظریف هم همین است.
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    روش خردمندانه آن است که مسئولین و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای، ملت ایران را به‌طور کامل در جریان جزییات و روند مذاکرات هسته‌ای جاری قرار دهند احمدی نژاد جون ما نامحرمیم نباید از جزییات مذاکره خبر داشته باشیم آخه ایران که مال ما نیست مال دولته
  • محمد ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    آقای ظریف در چند جبهه باید پاسخگو باشد خط قزمز را که رهبری مشخص کرد مسئولیت عواقب حاصله هم فعلاً بر عهده دولت وقت است
  • علی ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    سلام خدا بر دکتر محمود اجمدی نژاد
  • نیما ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    دکتر تو رو به خدا برگرد
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    درود بر ابر مرد شجاع و وطن دوست ایران دکتر احمدی نژاد
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    کلا جایی نیست که احمدی نژاد خرابکاری نکرده باشه
  • علی ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    قدر دکتر احمدی نژاد رو ندونستیم
  • رضا ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    درود برمردی که نترس بوده وهست
  • مهدی ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    د آخه اگه انقدر امتیاز داده بود و اجازه بازپرسی داده بود ک نمیومدن دانشمندامونو ترور کنن ! به در بسته خورده بودن متوجهی؟
  • ناشناس ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    انشاا.ِ.ِ.اصلاح طلبان وطن فروش به زباله دان تاریخ سپرده شوند که از این ناکسین جز اشوب ودشمنی باارمان های امام چیزی ندیدیم
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    راست میگه برگرد دوباره مملکت رو شخم بزن و از اینی که هست ویرانه تر کن!!!
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    مشخصه چقدر به ملت و مملکت خدمت شد!!!! وجود بابک و مرتضوی و رحیمی هم در راستای همین خدمت رسانی بی حد و حصر آقایون بوده!!!
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    خوب میشی !!! بالاخره نادانیتت روزی درمان میشه!!!
  • عبدخدا ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    به نظرم ظریف نباید با احمدینژاد جدالی داشته باشد ، چون ایشون الان وزیر امورخارجه ایران است و احمدینژاد هیچکاره ست ، احمدینژاد فقط به عنوان یک شهروند ایرانی میتواند انتقاد داشته باشد . به نظرم اقای ظریف نباید خودش را درگیر این افراد بکند چون کارهای مهمتری دارد ( منتظر الفاظ زشت و رکیک همرنگان احمدینژاد هستم البته اگر مشرق این نظر را چاپ کند )
  • عبدخدا ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    به نظرم ظریف نباید با احمدینژاد جدالی داشته باشد ، چون ایشون الان وزیر امورخارجه ایران است و احمدینژاد هیچکاره ست ، احمدینژاد فقط به عنوان یک شهروند ایرانی میتواند انتقاد داشته باشد . به نظرم اقای ظریف نباید خودش را درگیر این افراد بکند چون کارهای مهمتری دارد ( منتظر الفاظ زشت و رکیک همرنگان احمدینژاد هستم البته اگر مشرق این نظر را چاپ کند )
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    دکتر احمدی نژاد: اگر کسی اجازه بدهد مامورین غربی پایشان را فقط به یک مرکز نظامی ما بگذارند، من آن کسی را که اجازه داده و آن مامور را، به جایی خواهم فرستاد که راه خانه شان را گم کنند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس