کد خبر 417378
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

جانشین بسیج سازندگی کشور گفت: این نهاد 60 هزار طرح اقتصادی را در حوزه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در دست اجرا دارد.

به گزارش مشرق، سرهنگ ناصر فصیح در همایش هم اندیشی منطقه ای در اراک افزود: از این میزان 50 هزار طرح در حوزه اقتصاد مقاومتی و 10 هزار طرح در حوزه صنایع تبدیلی کوچک در 27 عنوان با اولویت امنیت صنایع غذایی در حال اجرا است.

جانشین بسیج سازندگی کشور بیان کرد: بسیج سازندگی با حضور در طرح های اقتصاد مقاومتی و با بهره گیری از بنگاه های تولیدی خرد و وارد کردن مردم در این حوزه، سعی در مردمی کردن اقتصاد را دارد زیرا افزایش تولیدات خرد افزایش تولیدات کشور را در پی دارد.

سرهنگ فصیح یاد آور شد: سال گذشته چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات در حوزه اقتصاد مقاومتی و دو هزار میلیارد ریال در حوزه اشتغال پرداخت شد که در سال جاری این رقم در حوزه اقتصاد مقاومتی به هفت هزار و 500 میلیارد ریال می رسد.

وی ادامه داد: با توجه به ناکامی های دشمن در زمینه فرهنگی به دلیل تعصبات دینی و فرهنگی مردم، امروز با توطئه در حوزه اقتصادی سعی در ضربه زدن به انقلاب را دارد.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت هایی که در دو سال گذشته با محوریت اقتصادی برای مقابله با توطئه های دشمن در کشور انجام شده ،امروز گفتمان اقتصاد مقاومتی در کشور نهادینه شده و دستگاه های اجرایی در این حوزه فعال شده اند.

وی، در این همایش که با عنوان گرامیداشت سرلشکر شهید عزیز الله کاظمی کرهرودی برگزار شد، ادامه داد: تاسیس بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دستاوردهای بزرگ انقلاب است.

استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سازمان های فرهنگی، اجرایی و سازندگی بعد از انقلاب اسلامی با تاکیدات مقام معظم رهبری و با هدف تکیه بر توانایی های داخلی سعی در بی نیازی از بیگانگان دارند.

محمود زمانی قمی افزود: کشورهای دنیا تنها با تکیه برداشته های خود و نگاه به درون توانسته اند در برابر مشکلات ایستادگی کنند و به پیشرفت دست یابند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مدل موفق ولایت فقیه در انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی کنیم باید فعالیت خوبی در این حوزه داشته باشیم .

استاندار استان مرکزی افزود: رونق اقتصادی در استان و ایران از مهمترین اهداف این استانداری است زیرا استان با بهره گیری از صنایع بزرگ تاثیر عظیمی در رونق کشور دارد.

معاون عمرانی استانداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با حضور دولت تدبیر و امید، توجه خاصی به اشتغال روستایی و ایجاد فرصت های شغلی در نقاط محروم شده است که در این استان نیز برای تحقق این مهم فعالیت های گسترده ای برای شکوفایی ظرفیتهای روستایی انجام شده است.

مهدی زندیه وکیلی افزود: سال گذشته 27 مورد تسهیلات در حوزه کشاورزی و دامداری و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی توسط بسیج سازندگی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: همچنین سال گذشته 30 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض در زمینه محرومیت زدایی پرداخت شده است که در سال جاری این رقم به 120 میلیارد ریال برای احداث راه ها، مساجد و خانه های عالم می رسد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس