رسول نجفیان گفت: همین اقایون اگر اتفاقی غیر انسانی برای گربه شان بیافتد چقدر از ابزار رسانه‌ای استفاده می‌کنند؟! قطعاً شاهد این بوده‌اید که چقدر به حیوانات علاقه دارند و اگر به آن‌ها از سوی انسان و یا ارگانی ستم شود تجمع‌هایی را صورت می‌دهند و رسانه‌ها را از این اتفاق مطلع می‌کنند، اما در برابر کشتار انسان‌های بی‌گناه و کودکان مظلوم سکوت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، در پی کشتار بی رحمانه کودکان در یمن و همچنین بی توجهی بسیاری از رسانه و خجالت آور تر این که شاهد نگاه حمایتی برخی از آن ها از اتفاقات یمن هستیم. بر آن شدیم با برخی از هنرمندان گفتگویی داشته باشیم تا زمینه فراهم شدن کمپینی تحت عنوان حمایت از کودکان یمن و کشتار مردم بی دفاع آن فراهم شود. در بسیاری از نقاط جهان رسانه ها بی آن که اجازه دهند مردم کشورشان از نام سرزمینی به نام یمن، عراق، سوریه و حتی لیبی با خبر شوند اخبار کذب و دروغی را ارائه می دهند تا همچنان تفکر آن ها را زیر سلطه خود نگه دارند. در این میان جمهوری اسلامی ایران با نگاه اعتقادی همواره تلاش کرده حامی مظلومان به ویژه مسلمانان باشد. هر ایرانی غیرتمندی نمی تواند نسبت به چنین کشتار هایی بی تفاوت باشد این رفتار ارتباطی به هیچ نگاه جناحی و سیاسی ندارد.

رسول نجفیان در ارتباط با کشتار مردم یمن گفت: آتش شیطانی شعله ور شده است و یک مشت افراد بی‌اخلاق که انسانیت دیگر برایشانه معنی ندارد دست به رفتار‌های ضد بشری می‌زنند. این افراد جنگ طلب و خونریز در کشور‌های خودشان با بحران‌های زیادی از از جمله بی‌کاری و بی‌اعتباری خود روبرو شده‌اند و برای جبران بخشی از بحران‌‌هایشان که توسط خود در منطقه و یا کشورشان رقم خورده است جنگ‌هایی را شروع می‌کنند آن هم جنگهایی نابرابر و غیر انسانی.

وی در ادامه افزود: اگر نگاهی به تاریخچه رژیم آل سعود بیاندازیم و کمی در آن مطالعه داشته باشیم به راحتی برای مان آشکار می‌شود که این تاریخی که از خود به ثبت رسانده‌اند هیچ تفاوت فاحشی با آنچه که از صهیونیست‌ها در تاریخ به ثبت رسیده است ندارد. تنها تفاوت رژیم آل سعود و سهیونیست‌ها در این است که آن هغا آمده‌اند تا دین یهود را نابود کنند و یهودیان را در دنیا بی‌اعتبار کنند اما سعودی‌ها دورخیز کرده‌اند تا دین اسلام را از بین ببرند و از همه بد‌تر چهره مسلمانان و مسلین جهان را در دیدگان سایر ملت‌ها خطرناک جلوه دهند.

*داعش محصول آل سعود است

بازیگر فیلم سینمایی «دزد عروسک ها» با بیان این مطلب که داعش از دل آل سعود بیرون آمده است گفت: بگذارید من سوالی را مطرح کنم. گروه‌های تروریستی و وحشی همچون داعش و القاعده توسط چه کسانی به وجود آمده‌اند؟! چه دولت‌هایی از آن‌ها حمایت می‌کنند؟! تجهیزان نظامی و رسانه‌ای که در اختیار دارند از کجا آمده است؟! این‌ها توسط‌‌ همان مزدورانی به وجود آمده است که همواره شروع کننده جنگ در سایر کشور‌ها هستند که رژیم آل سعود هم یکی از آن‌ها است.

*عده ای که برای کشته شدن گربه شان تجمع می کنند در برابر کشتار کودکان یمن سکوت کرده اند

نجفیان با اشاره به اینکه تعجب می‌کنم برخی برای کشته شدن حیوانات بی‌گناه تجمع می‌کنند اما از کشتار هم نوع خود غافل هستند اظهار داشت: جنگ افروزی همواره به شکل‌های مختلفی وجود داشته است اما مهم‌ترین مسئله در این شرایط نحوه برخورد ملت‌ها و دولت‌ها است. اگر گربه‌ای که از آنِ همین اقایون است کشته شود و اگر اتفاقی غیر انسانی برایش بیافتد چقدر از ابزار رسانه‌ای استفاده می‌کنند؟! قطعاً شاهد این بوده‌اید که چقدر به حیوانات علاقه دارند و اگر به آن‌ها از سوی انسان و یا ارگانی ستم شود تجمع‌هایی را صورت می‌دهند و رسانه‌ها را از این اتفاق مطلع می‌کنند، اما در برابر کشتار انسان‌های بی‌گناه و کودکان مظلوم سکوت کرده‌اند. با این مثال نمی‌خواهم حیوانات را بی‌ارزش بدانم بر عکس آن‌ها هم مخلوق پروردگار هستند و حق زندگی دارند منظورم افراط و تفریط برخی از کشور‌های مدعی حقوق بشر است. در غزه آن همه کشتار بی‌رحمانه صورت گرفت در آخر چه اتفاقی افتاد به راحتی فراموش شد.

*رژیم آل سعود همچون اسرائیل بازوی دیگر آمریکا در منطقه است

وی در ادامه افزود: اتفاقی که در یمن می‌افتد نه کودتا است و نه هیچ چیز دیگری این‌ها تنها مردم بی‌دفاعی هستند که توسط برخی نسل کشی می‌شوند. رژیم آل سعود همچون اسرائیل بازوی دیگر آمریکا در منطقه است. آن ها به دستور قدرت های برتر  و همچنین اهداف پستی همچون فروش اسلحه‌‌هایشان جنگ‌هایی را شروع می‌کنند و برای جان انسان‌ها اهمیتی قائل نیستند.

*آل سعود صاحب بزرگترین خانه های فساد و قمار خانه ها

در ادامه این گفتگو نجفیان با صراحت آل سعود را صاحب بزرگ‌ترین قمار خانه‌های دنیا دانست و گفت: می‌خواهم با صراحت این جمله را بگویم بزرگ‌ترین قُمار خانه‌های دنیا و همچنین خانه‌های فساد سردمدارانش همین دولت‌هایی هستند که جز به سود خود به چیز دیگری فکر نمی‌کنند در رأس آن‌ها آل سعود در این خانه‌های فساد حضور دارد که متاسفانه این افراد سردمداران مکه هم شده‌اند. از تفکر این آشغال ها داعش به وجود آمد تا دین پاک اسلام را در ذهن مردم جهان دینی ترسناک معرفی کنند همچنین صهیونیست دین یهود و آنچه که اسلام از این دین عنوان کرده است را به بی‌راهه می‌کشاند.

*آل سعود به شرطی وجود دارد که از دستورات و خواسته‌های آمریکا اطاعت کند

او در ادامه درباره سطله آمریکا بر کشور عربستان گفت: رژیم آل سعود از آمریکا می‌ترسد چرا که استقلالی چون ایران اسلامی ندارد. آن‌ها اگر بدون اجازه آمریکا آب بخورند قطعاً باید هزینه‌اش را پرداخت کنند و خود می‌دانند که توسط این کشور ترور خواهند شد. آل سعود به شرطی وجود دارد که از دستورات و خواسته‌های آمریکا اطاعت کند بقاء بهد شرط اطاعت از قدرت‌های دنیا ذلتی است که پذیرفته‌اند.

*امیدوارم پوزه آل سعود به خاک مالیده

این بازیگر پیشکسوت در اتباط با آرزوی اینکه امیدوارم پوزه آل سعود به خاک مالیده شود گفت: «لطف حق با تو مدارا‌ها کند/ چون که از حد بگذرد رسوا کند»اطمینان داشته باشید که این رفتار‌ها در نزد مردم جهان به رسوایی خواهد کشید و دیگر آبرویی برای متولیان رفتار وحشیانه‌ای که امروز شاهدش هستیم نخواهد ماند. نور الهی آن آتش شیطانی را از بین می‌برد.

*خانه سینما، خانه تئا‌تر، و خانه موسیقی برای اعتراض به کشتار یمنی ها دست به کار شوند

رسول نجفیان در پاسخ به این پرسش در ارتباط با واکنش نشان دادن چهره‌های مطرح مردمی درباره اتفاقات یمن و حمایت از آن گفت: هنرمندانی که چهره‌های مطرحی هستند و جوان‌ها آن‌ها را الگوی خود قرار داده‌اند نباید صحنه را خالی بگذارند و حمایت آن‌ها قطعاً در بُعد داخلی و حتی بین المللی تاثیر خواهد گذاشت. به نظرم آن‌ها نباید بی‌تفاوت بنشینند و به صورت خودجوش باید عکس العمل‌هایی را در ارتباط با این موضوع نشان دهند. هر قشری برای خود صنفی دارد خانه سینما، خانه تئا‌تر، و خانه موسیقی هنرمندان خود مخصوصاً آن‌هایی که چهرهای شناخته شده‌ای هستند را جمع کنند و همگی به جمع معترضین بپیوندند. هنرمندان جامعه‌مان به گونه‌ای رفتار نکنند که گویی همه ما ساکت هستیم و نمی‌دانیم چه بر سر کودکان یمنی می‌آید.

بازیگر فیلم سینمایی «نار و نی» درباره سخن برخی که عنوان می‌کنند نباید به فکر اتفاقات رخ داده در دیگر کشور‌ها بود چرا که خودمان در داخل کشور همچون سایر کشور‌ها مشکلاتی داریم که باید به آن‌ها رسیدگی شود گفت: جواب این سوال در یکی از داستان‌های سعدی وجود دارد در بخشی از آن این عنوان شده است:

 «چنان قحط سالی شد اندر دمشق / که یاران فراموش کردند عشق» و در ادامه آمده است که «من از بی‌نوایی نیم روی زرد / غم بی‌نوایان روخم زرد کرد» بر هیچ کس پوشیده نیست ما هم مانند بسیاری از کشور‌های دیگر در داخل کشورمان مشکلاتی داریم که باید آن را حل کنیم اما آیا مسائل انسانی ارتباطی با این موارد دارد؟! این حرف‌ها و تفکرات ضد بشری است. تمام زیبایی‌های انسان به این بستگی دارد که در اوج روی زردی، به فکر هم نوع خود باشد. ما باید به عنوان مسلمان هر جایی که بی‌عدالتی وجود دارد بایستیم.

* در حمایت از مظلومین باید الگوی دیگران باشیم

وی در ادامه افزود: زمانی که در آمریکا خود مردم و همچنین یهودیان ساکن در دیگر کشور‌ها به کشتار مردم غزه اعتراض می‌کنند ما که دیگر تکلیف مان روشن است باید الگوی دیگران در این حرکت باشیم. به نظرم کسانی این جو و فضا را به وجود می‌آورند که می‌خواهند جنگ ادامه داشته باشد تا کارخانه‌های اسلحه فروشیشان به سود‌های کلان با خون مردم برسد.

*پیامبر اسلام (ص) پیامبر مهربانی بود

نجفیان در پایان با اشاره به اینکه پیام پیامبر اسلام (ص) مهربانی بوده است گفت: بالاخره دولت‌های ضد بشری در هر کشوری برای همین بحث‌ها مزدورانی را قرار داده‌اند تا تفرقه بیاندزند و ذهن مردم را از مسئله اصلی دور کنند. مگر مردم شریف ایران د هر جایی از دنیا که ظلمی صورت گرفته بی‌تفاوت بوده‌اند که امروز نسبت به برادران شیعه خود این گونه رفتار کنند؟! حمایت از مظلوم باید برای همه ما تبدیل به وظیفه شود. در ایران ادیان مختلف در کنار هم زندگی می‌کردند. پیامبر اسلام آمد تا به انسان‌های وحشی خو درس مهربانی بدهد اما عده‌ای همچنان خود را به خواب زده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    واقعا همینطور هست. گل گفتی آقای نجفیان انسان ها چقدر میتونند فروماییه باشند که حق سگ رو بالاتر از کودکان بدونند. طرف حاضره کلی هزینه کنه واسه نگهداری سگ ، ولی حرف از خرج بالای بچه داری بزنه. مثال بدی بود ولی باید گفته بشه
  • ایرانی ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    فراموش نکید که آنهایی که سگ نگهداری میکنند و برایشان تظاهرات میکنند اصولا افراد معتقد و با ایمانی نیستند و غریزی عملمیکنند کلا از مخ تعطیلند ...بنابر این حرفهای عقلا برایشان حکم لالایی دارد
  • حسين ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    آفرین به غیرت و مردونگیت. فکر نمیکردم که ایشان به این مسائل اهمیت بده و خدا را شکر که این فکر من غلط بود. حضرت رسول نگهدارت باشه.
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    درود بر آقای نجفیان دوستت داریم، با غیرت
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    درود به شما
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    تو برو تجمع كن كسي جلوتو نگرفته
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    علت ارادت قلبی ام به نجفیان را در همین حقگوئی و عدم بی تفاوتی این هنرمند در مسائل اجتماعی و انسانی یافتم
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    کبوتر با کبوتر باز با باز این جماعت سگ پرست با هم جنس خود همدردی می کنند
  • شهیدزنده ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    ضمن تشکر از هشدار خر دمندانه استاد نجفیان قطعأ افرادی که با آن گلو جردادن ها بخاط معدوم شدن یک جانور نجس آنگونه در صحنه حاضر شدند هیچگاه حاضر نیستند که برای شهادت و مظلومیت کودکان معصوم و زنان و انسانهای بیگناه که بدستور امریکاییان سگ پرست کشته میشوند عرض اندام کنند.علی ایحال این دوگانگی در اعمال شورشیان سگ دوست چه استدلال منطقی میتواند در بر داشته باشد را خودشان بهتر از هر کس دیگر میتوانند حداقل به وجدان باطن خودشان پاسخ دهند.
  • مسافر ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    آفرین بر این جرات و جسارت واقعا اگر کسی در فضای هنری امروز جامعه ما این گونه سخن بگوید نشان از شجاعت اوست باز هم می گویم: آفرین
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    احسنت
  • ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    ناز نفست ......ای ول ......چه عجب یه انسان دوست توی هنرمند ها پیدا شد.......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس