کد خبر 414393
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد ۱.۳ درصدی جمعیت کشور گفت: بیش از ۷ درصد جمعیت ایران بیش از ۶۰ سال سن دارند.

به گزارش مشرق، عبدالرضا عزیزی در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به رشد ۱.۳ درصدی جمعیت کشور افزود: جمعیت کشور رو به میانسالی می رود و براساس آمارهای موجود تا سال ۱۴۱۵ ، ۱۴ درصد جمعیت و تا سال ۱۴۲۵ حدود ۲۵ درصد از جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می دهند.

وی به چالش تغییرات جمعیتی اشاره کرد و گفت: این چالش یکی از موضوعات مهم و پیش روی سازمان بیمه سلامت و همچنین کشور است که باید برنامه ریزی و راهبردهای لازم برای رفع این چالشها انجام شود.

به گفته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ، کاهش جمعیت جوانان، چالش های بیمه ای ، موضوعات مربوط به دانش و نظام تأمین اجتماعی و ... از دیگر مواردی است که در حال حاضر با آن روبرو هستیم .

وی افزود: با توجه به اقدامات مثبت دکتر محسنی بند پی در بیمه همگانی ایرانیان ،از دکتر کبیری به عنوان رئیس جدید سازمان بیمه سلامت خواستار ادامه مسیر دکتر بند پی و تعامل با دستگاهها هستیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    چاره کار بیکاری جوانان و مسکن جوانان مادامی که اینا حل نشه پیری زودتر از اینا جامعه ایران شکل خواهد داد خود من 27سالم کار ندارم حالا بیام ازدواج کنم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس