کد خبر 408637
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

ترکیه در اعتراض به اقدام ۶ حزب پارلمان اتریش که کشتار ارامنه را طی بیانیه‌ای «نسل‌کشی» اعلام کردند، سفیر خود را از این کشور فراخواند.

به گزارش مشرق، حزب پارلمان اتریش روز چهارشنبه (دیروز) بیانیه مشترکی را صادر کرد و قتل‌عام ارامنه توسط ترک‌های عثمانی که حدود یکصدسال پیش به وقوع پیوست را یک «نسل‌کشی» دانست.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، ترکیه متعاقب این اقدام پارلمان اتریش، سفیر خود در این کشور را در اقدامی اعتراض‌آمیز فراخواند.

بر اساس این گزارش، ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که این اعلامیه پارلمان اتریش به صورت دائمی به روابط دو کشور خدشه وارد می‌اورد.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بیانیه‌....موجب برانگیخته شدن خشم ما شده است. ما این نگرش مغرضانه پارلمان اتریش را رد می‌کنیم که تلاش می‌کنند افرادی را که در تاریخ هستند و هیچ جایگاهی در جهان امروز ندارند، مورد سرزنش قرار دهند.

این بیانیه تأکید کرد: واضح است که این بیانیه، تأثیرات دائمی منفی بر روابط ترکیه-اتریش می‌گذارد.

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که «حسن گوگوس» سفیر خود در اتریش را فراخوانده تا با او درباره این بیانیه رایزنی کند.

آنکارا پذیرفته است که ارامنه در درگیری‌ قومی و فرایند اخراج بین سالهای 1915 و 1917 جان خود را از دست داده‌اند و تخمین زده که حدود 300 هزار نفر از ارامنه در این درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند اما به هیچ عنوان نمی‌پذیرد که کشتار ارامنه، نسل‌کشی تلقی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس