کد خبر 405249
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

عضو کمیته عالی انقلاب یمن از جنبش انصارالله، تاکید کرد عربستان سعودی با تجاوز به یمن وارد باتلاقی شد که نخواهد توانست به سلامت از آن خارج شود.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «یمنی پرس» نوشت: یوسف الفیشی معروف به ابومالک در مصاحبه با این پایگاه خبری در پاسخ به این سوال که آیا پیش از طوفان قاطعیت انتظار عملیات نظامی به این گستردگی را داشتید؟ گفت: از زمان آغاز انقلاب بیست و یکم سپتامبر و حتی مدت کمی پیش از آن ما همواره آماده بوده ایم. ما در هر توان و امکانات خود از سال 2009 برای هر احتمالی از جمله تهاجم داخلی یا تجاوز خارجی آماده بودیم و بدترین احتمالها را هم در نظر می گرفتیم. اما تصمیم عربستان سعودی و متحدانش جنون آمیز و شتابزده بود که هیچ کسی در جهان آن را پیش بینی نمی کرد.

کارشناسان، تحلیلگران و ناظران در منطقه عربی و خارج آن بر غیرمنتظره بودن این تهاجم تاکید دارند. آنها با این تصمیم وارد باتلاقی شدند که به سلامت از آن خارج نخواهند شد.
الفیشی در پاسخ به این سوال که چه چیزی باعث شد عربستان گزینه نظامی را انتخاب کند؟ افزود:
زمانی که فروپاشی شبه نظامیان وابسته به عربستان سعودی و آمریکا در یمن به ویژه در جنوب کشور پس از پیشروی ارتش و کمیته های مردمی آغاز شد، تصمیم جنون آمیز جنگ اتخاذ شد و این ادعا که جنگ برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی است، واقعیت ندارد. طرح اصلی سعودیها و آمریکا در یمن حمایت از گروه های شبه نظامی بود که این طرح ناکام ماند. آمریکا در عراق شکست خورد و ملت عراق توانست آمریکاییها را به خروج وادار کند و قدرت ما از آنها بیشتر است.
وی خاطر نشان کرد: هدف واقعی از این جنگ نجات دادن القاعده و داعش در لحج، عدن، شبوه و ابین است.

دلیل این حرف هم آن است که آنها هم اکنون هم تلاش می کنند این گروه ها را با ریختن سلاح از هواپیماها نجات دهند. داعش و القاعده در واقع بر اساس طرح مورد نظر عربستان و آمریکا در منطقه در عراق، سوریه، لبنان، لیبی و نیز در یمن تشکیل شده است. شکست سریع این طرح باعث شد عربستان این تصمیم جنون آمیز را اتخاذ کند. حمایت از منصور هادی دروغ بزرگی است. همه می دانند که هادی پس از حوادث صنعا استعفا کرد و خانه نشین شد. گفتگوها درباره انتخاب شورای ملی یا شورای ریاست جمهوری ادامه دارد و طرف های منطقه ای و بین المللی از مشروعیت هادی سخن نمی گفتند و فقط بحث بر سر انتقال مسالمت آمیز و آرام قدرت در یمن بود.

ادعا می کردند هادی در محاصره قرار دارد، اما او را از پایتخت خارج کردند. چرا آن زمان که هادی به گفته آنها در محاصره بود، تصمیم به عملیات طوفان قاطعیت نگرفتند؟ عربستان همانطور که در سوریه زیر پوشش ارتش آزاد و مخالفان سوری از القاعده و داعش حمایت می کند، جنگ کنونی را در یمن برای نجات دادن القاعده و داعش به راه انداخت. آنها در زمانی که هادی به عدن فرار کرده بود از تشکیل ارتش آزاد در جنوب یمن سخن می گفتند و با سربریدن بعضی از ناظران در لحج تلاش کردند فرماندهان ارتش را زیر فشار قرار دهند. اما این طرح با تصمیم کمیته انقلابی برای جنگ با داعش و القاعده شکست خورد. پیشروی های ما با وجود این تجاوز ادامه دارد و هر روز پیروزی های جدیدی در عدن به دست می آید و فقط بخشی کوچکی از عدن باقی مانده است. به زودی آزادسازی کامل عدن را از داعش و القاعده اعلام خواهیم کرد. خوی استکباری، زورگویی و غرور سعودیها مانع از آن می شود که این جنگ را متوقف کنند. تاریخ نشان داده است چگونه مستکبران زمانی که در باتلاقی گرفتار می شوند با دست و پا زدن بیشتر، بیش از پیش گرفتار می شوند. یمن به ویژه ملت یمن تاکنون اقدامی علیه عربستان سعودی انجام نداده است.

وی خاطر نشان کرد: ما هنوز پاسخ دادن به حملات عربستان را آغاز نکرده ایم. فقط عملیات ارتش و کمیته های مردمی با حمایت ملت یمن در مناطق مختلف کشور ادامه دارد. همه طرف ها به جز تکفیریهای القاعده و داعش در برابر این تجاوزگری متحد شدند. ما به تعقیب مزدوران عربستان سعودی در هر کجا که باشند ادامه می دهیم. ما نمی توانیم درباره ماهیت پاسخ خود به عربستان سخن بگوییم.
سید عبدالملک الحوثی در سخنرانی اخیر خود تاکید کرد اگر جنگ متوقف نشود، همه گزینه ها مطرح خواهد بود. صبر ما زیاد است و امکانات خوب و آمادگی عالی داریم.
ملت، ارتش و کمیته های مردمی فقط منتظر دستور هستند.

جنبش انصارالله امروز در برابر تجاوزگری عربستان و متحدانش تنها نیست، بلکه این ملت، ارتش و کمیته های مردمی یمن است که در برابر این تجاوزگری ایستاده است.
عربستان در جنگ قبلی با ما شکست خورد و نتوانست ما را با گزینه نظامی از مناطقی که وارد آنها شده بودیم خارج کند و فقط با مذاکره و توافق این مسئله امکان پذیر شد. عربستان در آن زمان و نیز امروز به حمایت از علی محسن الاحمر که از تکفیریها حمایت می کرد، ادامه می دهد. امروز بر خلاف جنگ قبلی همه ملت یمن در برابر تجاوزگری سعودیها ایستاده اند و از امکانات دولتی و مردمی در برابر آن استفاده خواهند کرد. همه قبایل یمنی سلاح اعم از سلاح های سنگین، نیمه سنگین و سبک در اختیار دارند.

این عضو انصارالله درباره آمادگی این جنبش گفت: ما آماده هستیم و فقط تصمیم پاسخ دادن به تهاجم عربستان باقی مانده است.
ملت یمن برای اجرای هر تصمیمی آمادگی دارد. آنها همه چیز را هدف قرار دادند و ما چیزی برای از دست دادن نداریم. فقط کرامت و عزت ملت یمن باقی مانده است و ملت آماده است. متجاوزان چیزهای زیادی برای از دست دادن دارند و احمقانه است که ملتی را تهدید می کنند که همه زیرساخت هایش را ویران کرده اند.

وی درباره سلاح های پیشرفته عربستان سعودی و حمایت های آمریکا و حتی اسرائیل از ریاض افزود: هیچ یک از اهدافی را که اعلام کردند محقق نشده است. زرادخانه تسلیحاتی عربستان در جنگ سال 2009 چه کاری توانست انجام دهد؟ آنها نتوانستند انصارالله را از مناطق الجابری و الخوبه بیرون کنند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس