کد خبر 405885
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند به طور کامل بر استان شبوه سیطره یافتند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری المنار اعلام کرد که ارتش و نیروهای کمیته مردمی یمن به طور کامل به جز برخی مناطق حومه‌ای بر استان شبوه سیطره یافتند.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد که جنگنده‌های سعودی شمال فرودگاه عدن را هدف قرار دادند این در حالی است که نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان مناطق مختلف عدن را از دریا هدف قرار دادند.

المیادین همچنین خبر داد که درگیری‌ها در استان‌های الضالع و شبوه و راس عمران همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، از دیروز تا کنون استان صعده 40 بار هدف حملات هوایی قرار گرفت این حملات با بمباران‌های توپخانه‌ای نیز همراه بوده است.

در این حملات تا کنون 30 غیرنظامی شهید شده و ده‌ها نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

بیست و یکمین روز تجاوز به یمن در حالی آغاز شده است که جنگنده‌های سعودی بازار مرکزی شهر صعده را بمباران کردند که در پی آن 5 تن از جمله یک مادر و 3 کودک یمنی شهید شدند.

این در حالی است که ضد هوایی‌های ارتش یمن نیز با جنگنده‌های سعودی که در آسمان صنعا پایتخت یمن در حال پرواز بودند، مقابله کردند.

به گزارش شبکه خبری المیادین جنگنده‌های سعودی انبار مواد غذایی و خودروهای حامل کمک‌های بشردوستانه را هدف قرار می‌دهند.

شبکه تلویزیونی المسیره ارگان رسمی انصار الله نیز از حمله جنگنده های سعودی به یک پمپ بنزین در استان صعده خبر داد و گزارش داد که در این حمله 7 نفر شهید و16 زخمی نفر دیگر زخمی شدند.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند.

بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن بیش از یک‌هزار تن از شهروندان یمنی که بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند. این در حالی است که بسیاری از زیرساخت‌های یمن نیز تخریب شده است. این در حالی است که حدود 120 هزار خانوار یمنی نیز به دلیل حملات مستمر جنگنده‌های سعودی، آواره شده اند.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته با تصویب قطعنامه 2216 شورای امنیت درباره یمن ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد، مجوز تداوم جنایت آل سعود علیه مردم یمن را داد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    0 0
    اسلام پیروز است سعودی واربابش نابود است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس