نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید جامعه بین‌المللی باید با تفاهم لوزان مخالفت کند چراکه این تفاهم موجودیت اسرائیل را به مخاطره انداخته است.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» می‌گوید رهبران بین‌المللی باید با تفاهمی که هفته گذشته در لوزان بر سر برنامه هسته‌ای ایران صورت گرفت، مخالفت کنند زیرا این توافق موجودیت رژیم صهیونیستی را «قطعا» به مخاطره انداخته است.

به گزارش پایگاه اینترنتی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، نتانیاهو روز گذشته (یکشنبه) توافق اولیه میان ایران و گروه 1+5 را «توافقی بسیار بد» توصیف کرد و از باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و سایر رهبران غربی درخواست کرد برای محافظت از اسرائیل و سایر کشورهای منطقه از تهدید هسته‌ای، خواست‌های خود از ایران را افزایش دهند.

او که با برنامه «میت د پرس» شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی» گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: «فکر می‌کنم این تفاهم برای ایران «رویا» و برای جهان «کابوس» است».

نتانیاهو در مصاحبه با برنامه «State of the Union» شبکه سی‌ان‌ان نیز مدعی شد، ایران از طریق توافق با قدرت‌های جهان به مسیر آزاد برای ساخت بمب دست یافته است .

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات باراک اوباما که از تفاهم لوزان حمایت کرده بود، گفت: «این ایده که تنها جایگزین توافق هسته‌ای، به راه انداختن جنگ جهانی علیه ایران است، درست نیست. فکر می‌کنم گزینه‌ها، این توافق بد یا جنگ با ایران نیست. به عقیده من، گزینه سومی وجود دارد و آن داشتن موضع قاطع و افزایش فشار بر ایران است تا به یک توافق بهتر دست یافت».

بر اساس این گزارش، نتانیاهو مشخص نکرد که او از چه توافقی حمایت می‌کند هر چند اظهار داشت، توافق با ایران، باید این کشور را به توقف تهاجمات خود ملزم سازد.

او که روابط تنش‌آلودی با باراک اوباما دارد، این موضوع را تکذیب کرد که مشکلات وی با توافق، نتیجه بی‌اعتمادی او به رئیس‌جمهور آمریکاست. در همین راستا بود که گفت:« فکر نمی‌کنم این مسئله شخصی باشد. این مسئله باید همه را - دموکرات‌ها و جمهوریخواهان - نگران سازد».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با برنامه «This Week» شبکه «ای‌بی‌سی» نیز از انتقاد مستقیم از رئیس‌جمهور آمریکا خودداری کرد و صرفا اظهار داشت، که آنها تفاوت دیدگاه دارند.

نتانیاهو همچنین مدعی شد بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قادر نیستند مانع افزایش فعالیت‌های هسته‌ای ایران شوند؛ فعالیت‌هایی که تهدید جهانی به شمار می‌آید. وی در این باره گفت: «این توافق مانع برنامه هسته‌ای ایران نمی‌شود زیرا بیشتر ساختارهای هسته‌ای این کشور را حفظ کرده است. از این رو، این توافق بسیار بدی محسوب می‌شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    واقعا؟؟
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    خخخخ که میاد این حرفو از ته دل بزنه گول اینارو نخورید. اینا میخوان کاری کنن که واقعا ما باورمون بشه این توافق 100% به نفع ماست ! اما اینطور نیست.
  • قربانی ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    این یارو بالا بره پایین بیاد جز همین مزخرفات حرفی واسه گفتن نداره فصل الخطاب هر سخنی با رژیم اشغالگر قدس همان است که امام خمینی (ره) فرمودند: اسرائیل باید از بین برود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس