از همان روزهای نخست بسته شدن پرسپولیس لیگِ چهاردهم، قابل پیش بینی بود که نیلسون کوریا و سوشا مکانی حتی اگر در اندازه های دو «پادشاه» نباشند، باز هم در یک اقلیم نخواهند گنجید.

حق این سرمایه ملی اخراج استگروه ورزشی مشرق - لیگ چهاردهم برای پرسپولیس آن قدر پرحاشیه و پرخبر بوده که شاید اغراق نباشد اگر بگوئیم سرخپوشان به اندازه کل تیم‌های لیگ سوژه داشته‌اند؛ از برکناری کودتاگونه علی دایی گرفته تا زندانی شدن سیاسی و قهرهای سریالی بازیکنان و ...

تازه‌ترین قسمت سریال بی پایان حواشی سرخپوشان قهر سوشا مکانی از اردو و اخراج وی از سوی حمید درخشان بود که واکنش های متفاوتی را هم در پی داشته است. شاید پرسپولیس به اشتباه خود پی برده باشد که قرارداد 950 میلیونی با سوشا علیرغم در اختیار داشتن نیلسون کوریا که فصل قبل هم خوب کار کرده بود، تصمیم غلطی بود.

هرچند در روزهای حضور دایی، نیلسون در بیشتر مسابقات درون دروازه قرار می‌گرفت اما درخشان پس از مدتی در دو راهی انتخاب یکی از آن دو با توجیه ایرانی بودن سوشا و «سرمایه ملی» خواندن او، قید حضور نیلسون را زد. البته نادر باقری مربی دروازه بان های پرسپولیس مدعی شده که دلیل اصلی جدایی نیلسون از پرسپولیس مسائل مالی و اختلاف مدیر برنامه‌های او با مسئولان وقت بوده است اما مدیر برنامه‌های نیلسون به شدت این مسئله را تکذیب نموده است.

سوشا در چند مسابقه پس از رفتن نیلسون، اشتباهات مرگباری داشت اما کم کم آرامش به دروازه سرخپوشان برگشت و ثبت چند کلین شیت متوالی و واکنش های خوب سوشا در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا و دعوت وی به تیم ملی انتقاد مخالفانش را هم کم کرد.

اما سوشا یک بار دیگر در دیدار با النصر، پراشتباه ظاهر شد و سیل انتقادات علیه وی روانه گشت و خارج شدن نام وی از لیست 11 نفره مقابل راه آهن، دوباره دروازه‌بان پر حاشیه سرخپوشان را به صدر اخبار رسانه‌ها بازگرداند.

واکنش تند و غیرحرفه ای سوشا به قرار گرفتن نام مسعود همامی در ترکیب اصلی و قهر از اردوی تیم چند ساعت پیش از بازی با راه آهن باعث شد درخشان در کنفرانس پس از بازی اعلام کند تا من در پرسپولیس هستم سوشا مکانی جایی در تیم نخواهد داشت. البته تاریخ نشان داده که این تصمیمات ثبات ندارد و اگر در بازی بعدی سوشا در چارچوب پرسپولیس قرار گرفت، تعجب نکنید؛ همان گونه که پیام صادقیان و محمد عباس زاده و قبل تر رضا حقیقی با این سرنوشت مواجه شده بودند!

البته واکنش این گلر، نشان دهنده اشتباه بزرگ سرمربی سرخ ها در ترجیح دادن این بازیکن به گلر برزیلی تیم است. به نظر می رسد چند ماه بعد از امضای برگه خروج نیلسون، درخشان هنوز هم نتوانسته از کیفیت سوشا (همان تولیدِ ملی!) اطمینان حاصل کند و حالا با پشیمانی از این اتفاق، امید آخرش را در مسعود همامی جستجو می کند. او مرتضی قدیمی پور را از تیم امید فراخواند تا او را به جای سوشا مکانی روی نیمکت بنشاند؛ اقدامی که بهروز سلطانی دروازه بان اسبق پرسپولیس به شدت مورد هجمه قرار داده و خواهان بازگرداندن سوشا مکانی است. (اینجا)

واکنش وحید قلیچ دیگر دروازه بان اسبق پرسپولیس هم به این اتفاق جالب است: روز اولی که گفتیم نیلسون را بیرون نکنید، این روزها را می‌دیدیم. دروازه‌بان خوب در ایران کم است و نمی‌توان با یک دروازه‌بان معمولی در تیمی مثل پرسپولیس کار را جلو برد. کادرفنی پرسپولیس رفته و همامی را به این تیم آورده. او دروازه‌بان خوبی است اما باید بیشتر تلاش کند تا بتواند در درون دروازه پرسپولیس قرار بگیرد. درباره کار مکانی هم اگر درخشان او را اخراج واقعی کند از این کارش حمایت می‌کنیم اما اگر فردا روزی مکانی با شیرینی سر تمرین آمد و بخشیده شد چه؟ به نظرم تنها یک شرط دارد که مکانی بخشیده شود و آن هم اینکه قرارداد یک فصل را به او ندهند. در ضمن آقای درخشان گفته‌اند که پرسپولیس یا جای من است یا مکانی که به نظر من اصلا جای هیچکدامشان در پرسپولیس نیست.

نیما نکیسا سنگربان ملی پوش سابق پرسپولیس هم در خصوص رفتار سوشا گفت: مکانی کار بسیار زشتی کرده و این رفتار او کاملا غیر حرفه‌ای بوده است. پرسپولیس جایی برای ناز کردن نیست و خیلی‌ها آرزو دارند جای مکانی در پرسپولیس باشند. در این تیم بزرگان زیادی حضور داشته‌اند و بهتر است این بازیکن با یک عذرخواهی رسانه‌ای درصدد جبران این رفتارش باشد.

به هر حال در اینکه پرسپولیس امسال چوب عدم مدیریت صحیح یا بهتر بگوئیم فقدان مدیریت را خورده شکی نیست اما درخشان هم که با وعده‌های آن چنانی روی نیمکت نشست، نشان داده که بر خلاف دایی از مدیریت بهره ای نبرده و هیچ کس از وی حساب نمی برد و پرسپولیس "محله برو بیا" شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    این اخه کجاش سرمایه ملیه ؟؟؟؟؟؟
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    سوشا در حد پرسپوليس نيست گلر مطوئني نشون نداده عامل بد بختي فولاد تو باشگاههاي اسيا در سال قبل دروازه بانش بود
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    سرمایه ملی کجا بود -- همچین بالا میگیرینش فوقش چند بار تو زمین رفت و افتخار گل به خودی داشت به این میگن سرمایه ملی حقش بود اخراج بشه - بازیکن باید ادب داشته باشه اینطور یدفعه به مربی حمله نکنه - حالا کار مربی بد بوده یا خوب اونو کار نداریم
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    آفرین گل گفتی - اگه این سرمایه ملی هس - پس من به خودم امیدوار شدم
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    سوشا اگر مهاجم باشه میشه سرمایه ملی
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    منظور تیم ملیه یا کفش ملی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس