کد خبر 401792
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اشتباهات فردی در بین بازیکنان پرسپولیس به وجود می‌آید که از بازیکنانی در این سطح بعید است.

به گزارش مشرق، حسین عبدی در خصوص شرایط پرسپولیس در بازی با راه‌آهن و همچنین حاشیه‌هایی که برای این تیم به وجود آمده صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

به عنوان یکی از مربیان پرسپولیس از بازی تیم‌تان در بازی دیروز مقابل راه‌آهن صحبت کنید و اینکه آیا از روند حرکتی پرسپولیس راضی هستید یا نه؟


از نظر فوتبال باید ببینیم که دیروز خوب بازی کرده یا نه اما یک مسئله هم بحث اشتباهات تاثیرگذار است آن هم در حالی که اگر بازیکنان ما خودشان باشند بهتر می‌توانیم نتیجه بگیریم اما اشتباهات بچه‌گانه‌ای در این فصل رقم خورده که آنقدر زیاد بوده که نمی‌شود درباره آن صحبت کرد. این همه اشتباه فردی برای یک تیم واقعا زیاد است و دیروز هم دیدید که با دو اشتباه فردی دو گل خوردیم آن هم در حالی که در نیمه اول خوب بودیم و در نیمه دوم هم سراسر حمله کردیم اما وقتی دیوار دفاعی باز می‌شود و توپ وارد گل می‌شود دیگر از آن دست اتفاقاتی رخ می‌دهد که در این سطح فوتبال از این بازیکنان بعید است یا اینکه بازیکن پاس ضعیف می‌دهد آن هم در حالی که هیچ فشاری روی او نیست و همین توپ تبدیل به گل می‌شود اما خوبی فوتبال ما این است که به حریف فشار زیادی وارد می‌کنیم هرچند که دیروز چند بازیکن ما مریض بودند و استرس‌هایی هم به خاطر اتفاقات قبل از بازی باعث شده بود تا تمرکز بازیکنان به هم بخورد اما بازیکنان باید بدانند تمرکز نقش اصلی را در شرایط بحرانی دارد و چه مربی و چه بازیکن باید در هر شرایطی تمرکزشان را حفظ کنند.

در چند بازی  اخیر پرسپولیس می‌بینیم که این تیم از برخی از پست‌ها لطمات زیادی دریافت کرده است خودتان این موضوع را قبول دارید یا نه.


فکر می کنم اگر عملکرد بازیکنان در تمرین را ببینید متوجه می‌شوید که عملکرد آنها در تمرین با بازی فرق دارد و در تمرین آنقدر خوب هستند که هیچ کس باورش نمی‌شود اما در بازی اشتباهات تاثیرگذار انجام می‌دهند. در تمرین دو روز گذشته بازیکنان به قدری فوق‌العاده کار کردند که باورتان نمی‌شود اما باید بگویم ما بازیکنان خوبی داریم.

حرف شما قبول اما پیشکسوتان پرسپولیس معتقدند که این تیم از فقر بازیکن رنج می‌برد.


ما بازیکنان با کیفیت و خوبی داریم هرچند که شاید فوق‌العاده نباشند اما بازیکنان خوبی هستند. به طور مثال شما نمی‌توانید در فوتبال ایران مدافعی مثل محسن بنگر پیدا کنید که شاید فقط سید جلال حسینی توان رقابت با او داشته باشد یا اینکه بازیکنانی مثل محمد نوری، مهدی طارمی، امید عالیشاه و ... داریم که همگی بازیکنان فوق‌العاده‌ای هستند اما به هر حال اشتباهاتی صورت می‌گیرد که باید بازیکنان توان مضاعفی بگذارند. وقتی یک ضربه کاشته با اشتباه دیوار دفاعی تبدیل به گل می‌شود این اشتباه به مدافعان برمی‌گردد و بازیکنان باید توان بیشتری بگذارند تا به گل برسند اما وقتی تیمی دو بار در بازی عقب می‌افتد و دو گل می‌زند این نشان می‌دهد که کیفیت خوبی داریم هرچند که اشتباهات فاحش است اما بازیکنان باید 90 دقیقه مثل 10 دقیقه پایانی بازی کنند.

درباره اشتباهات فاحش خط دفاعی پرسپولیس چه صحبتی دارید؟

به هر حال به این سوال حمید درخشان به عنوان تصمیم‌گیرنده پاسخ دهد اما ما درست در شرایطی که در نیم‌فصل می‌خواستیم بازیکن بگیریم اتفاقات عجیبی افتاد به طوری که تیم بدون مدیرعامل شد و دیگر پولی در اختیار نبود که بتوانیم بازیکن بگیریم هرچند که مدافعان الان هم بازیکنان خوبی هستند اما در فوتبال امروز تصمیمات صدم ثانیه‌ای تاثیرگذار است و شاید اگر شرایط به گونه‌ای شود که بتوانیم به عقب برگردیم باید بازیکنان بهتری بگیریم و چپ و راستمان را ترمیم کنیم. این مسائل مثل بی‌پولی و نداشتن مدیرعامل در فصل نقل و انتقالات معضلات ماست که روی روند تیم تاثیرگذار است. به طور مثال باید بگویم که هر زمان ما همه بازیکنانمان را در اختیار داشتیم نتایج خوبی گرفتیم اما دیروز گابریل را به دلیل مصدومیت نداشتیم و هادی نوروزی، امید عالیشاه و محسن بنگر مریض و بیمار بودند اما باید تیم پزشکی تلاش بیشتری را برای تیم بگذارد و محافظ جمجمه گابریل هم هرچه سریع‌تر به این بازیکن برسد چون دیگر باشگاه تحمل چنین نتایجی را ندارد.

دیروز هواداران به حمید درخشان شعار حیا کن و رها کن سر دادند و به برخی از بازیکنان هم لقب بی‌غیرت دادند. شما این شعارها را چطور تفسیر می‌کنید؟

به هر حال هوادار حق دارد چراکه پرسپولیس یک تیم مردمی است و باید انتظارات هواداران برآورده شود اما اگر در این میان کسی کم کاری کند هواداران حق دارند که شعار دهند اما آن هم در چارچوب خودش اما اینکه هر مربی در تیم باشد این گونه شعار بشنود یا اینکه خدایی نکرده به طرفیت از برخی از دوستان شعارهایی سر داده شود درست نیست اما به هر حال شرایط هواداران درک‌پذیر است البته تا زمانی که به شخصی توهین نشود اما انتقاد حق هواداران است با رعایت اصول اخلاقی.


به نظر می‌رسد شعارها باعث ناراحتی درخشان هم شد چراکه او روی نیمکت نشست و دیگر از جایش بلند نشد و شما کنار خط رفتید.

به هر حال وقتی که درخشان روی نیمکت نشست باید یک نفر کنار خط می‌رفت هرچند که در فوتبال دنیا این مسائل وجود دارد که همه مربیان روی نیمکت می‌نشینند اما باید کسی کنار خط می‌رفت تا فشار روحی و روانی را از روی تیم بردارد و خدا را شکر که دو گل هم زدیم هرچند که یک گل بد هم خوردیم.

دیروز سوشا مکانی اتفاق عجیبی در اردوی پرسپولیس انجام داد و آن هم فحاشی به سرمربی تیمش به دلیل بازی نکردن بود. به اعتقاد شما باید با چنین بازیکنی چه برخوردی شود؟


من نظرم را به عنوان کسی که در بحران وارد پرسپولیس شده می‌دهم اما پرسپولیس در آن زمان بحران نتیجه‌گیری و بحران مدیریت داشت و فشار روی همه بود هرچند که شاید بر روی برخی رفتارها اغماض صورت گرفت اما این اغماض اگر تبدیل به بدعت شود کار درستی نیست. کار درستی نیست هرچند که به نظرم اخراج آخرین مرحله است اما اگر زمانش رسید باید روی این تصمیم ایستاد چون نظم از اصول اولیه مدیریت است و مماشات بیش از اندازه اگر تبدیل به عادت شود واقعا خطرناک خواهد بود.

به نظر شما به خاطر مسائل دیروز باید بازیکن خاطی را اخراج کرد؟

ببینید تصمیم‌گیری بستگی به شدت ماجرا دارد. امکان دارد گاهی یک بازیکن با یک شوخی باعث شود در تیم تنش به وجود آید و امکان دارد یک بازیکن هم توهین کند و همه را زیر سوال ببرد. اگر قرار باشد به خاطر یک شوخی بازیکنی اخراج شود پس به خاطر موضوع دیروز باید بازیکن مورد نظر را اعدام کنیم! به هر حال الان شرایطی است که همه به عملکرد ما نگاه می‌کنند و آن را ارزیابی خواهند کرد. نظر شخصی من این است که مسئول تیم باید تصمیمی جدی بگیرد و پای آن بایستد.

پرسپولیس 9 بازی دیگر با کادر فنی فعلی در پیش دارد چه تضمینی است که در این 9 بازی دیگر شاهد چنین بازی نباشیم؟


این موضوع بستگی به تصمیم فعلی دارد چراکه اگر تصمیم درستی گرفته شود دیگر بازیکنی به خودش اجازه نمی‌دهد از این کارها انجام بدهد اما اگر یک تصمیم سطحی گرفته شود شاید زیاد بازدارنده نباشد و به نظرم پیشگیری بهتر از درمان است و اگر مسائل انضباطی رعایت نشود باز هم احتمال دارد چنین اتفاقاتی رخ دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ایشالله تو دربی لنگو میزنیم تا درخشان اخراج شه و دوباره دایی بیاد و این چرخه تا نابودی کامل لنگ ادامه داشته باشه. خوشحالم که از وقتی دایی اومده لنگ رنگ قهرمانی و ثبات و ندیده. بزرگترین موفقیتشون کسب جواز حضور تو لیگ قهرمانان بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس