کد خبر 401727
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

مربی دروازه‌بان‌های تیم فوتبال پرسپولیس گفت: درخشان به بازیکن فرصت دوباره می‌دهد تا اشتباه خود را جبران کند اما اگر او خطایش را تکرار کند دیگر مشکل از سرمربی نیست بلکه به جنبه بازیکن برمی‌گردد.

به گزارش مشرق، نادر باقری در خصوص قهر سوشا مکانی از اردوی پرسپولیس قبل از بازی این تیم با راه‌آهن اظهار داشت: ساعاتی قبل از بازی و سر میز ناهار بودم که حمید درخشان از من خواست با دروازه‌بان سوم تیم تماس بگیرم و او را به اردوی تیم فرابخوانم. وقتی دلیل این مسئله را از درخشان جویا شدم، گفت؛ مکانی اردو را ترک کرده  و از نظر من اخراج شده است.

وی ادامه داد: نمی‌دانم قضیه واقعا چه بوده اما حتما موضوع خیلی جدی است که درخشان این تصمیم را در مورد مکانی گرفته و باید دید باشگاه در خصوص این دروازه‌بان چه تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد.

مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چرا مکانی در بازی با راه‌آهن جایی در ترکیب اصلی نداشت، تصریح کرد: مکانی چند هفته‌ای در اردوی تیم ملی بود و چون تازه از سفر برگشته بود درخشان تصمیم گرفت به خاطر خستگی به او بازی ندهد و همامی در ترکیب اصلی قرار بگیرد که گویا این تصمیم باب میل مکانی نبوده و واکنش تندی به این موضوع نشان داده است.

باقری در واکنش به این موضوع که برخی اعتقاد دارند درخشان نباید به راحتی نیلسون را کنار می‌گذاشت و مکانی را به او ترجیح می‌داد، خاطرنشان کرد: هیچ یک از ما موافق جدایی نیلسون از تیم نبودیم اما واقعیت این است که این دروازه‌بان به خاطر مشکلات مالی که با باشگاه داشت سخت درگیر این مسئله بود و حتی مدیر برنامه‌های او چند با در خصوص مسائل مالی با مسئولان باشگاه جروبحث داشت. بدهی مالیاتی نیلسون هم مزید بر علت شد که این دروازه‌بان تصمیم به جدایی از باشگاه بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه نیلسون دروازه‌بان حرفه‌ای بود افزود: نیلسون حتی یک بار هم به نیمکت نشینی خود اعتراض نکرد و حقیقتا دورازه‌بان حرفه‌ای و با جنبه‌ای بود. شاید اگر با کمبود بازیکن مواجه نبودیم باشگاه با جدایی او موافقت نمی‌کرد اما با رفتن او توانستیم یک بازیکن خارجی به لیست خود اضافه کنیم.

مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس در واکنش به این قضیه که نه مکانی در غیاب نیلسون توانست دروازه‌بان مطمئنی برای پرسپولیس باشد و نه تادو برزیلی مهره مفیدی برای پرسپولیس بود، یادآور شد: به هر حال این هم از بدشانسی‌های پرسپولیس است. حقیقت این است که تیم ما در این فصل به معنای واقعی بد شانس بود. شما نگاه کنید که در بازی‌های خود راحت گل می‌خوریم و به سختی به گل می‌رسیم. حداقل در یک بازی در میان اشتباه فردی داریم که نمی‌شود این را به حساب کادرفنی گذاشت.

باقری در پاسخ به این سوال که آیا اگر به گذشته برگردند باز هم مکانی را به نیلسون ترجیح خواهند داد، گفت: در حال حاضر باید برای آینده به دنبال راه چاره بود چرا که بازگشت به عقب ممکن نیست، از گذشته فقط می‌شود درس گرفت. در جدایی نیلسون کادرفنی مقصر نبود و همان‌طور که گفتم عوامل زیادی دست به دست هم داد تا این دروازه‌بان از جمع ما جدا شد.

وی درباره آینده مکانی در پرسپولیس و اینکه آیا باز هم درخشان او را خواهد بخشید، عنوان کرد: درخشان اگر چند بار بازیکنان خاطی را بخشیده دلیل دارد. او به دنبال این نیست که بعد از هر بی‌انضباطی که از بازیکن رخ می‌دهد او را از تیم اخراج کند بلکه یک فرصت دیگر به او می‌دهد تا خودش را اصلاح کند. اکثر بازیکنان بعد از هر اتفاقی از آن درس می‌گیرند اما بعضی‌ها هم هستند که بعد از مدتی کوتاه مجدد کار خود را به شکل بدتری تکرار می‌کنند. این ایراد از سرمربی نیست بلکه مشکل جنبه بازیکن است. درخشان به عنوان یک برادر بزرگتر به بازیکن فرصت دوباره می‌دهد و اگر او قدر این فرصت را نمی‌داند باید از مشکل را در جای دیگری جستجو کرد. در مورد مکانی هم باید منتظر زمان ماند و دید که کمیته انضباطی باشگاه چه تصمیمی درباره او اتخاذ خواهد کرد.

مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس در پایان در رابطه با عملکرد مسعود همامی در بازی با راه‌آهن به تسنیم گفت: همامی آن طور که باید دروازه‌اش در این بازی تهدید نشد اما نمی‌توان گفت او روی گل‌های حریف مقصر بود. روی ضربه کاشته دیوار دفاعی خوب عمل نکرد و در صحنه گل دو راه‌آهن هم مدافع ما اشتباه فردی داشت و منوچهری هم ضربه‌‌اش دقیقا در جایی قرار گرفت که غیر قابل مهار بود. هم همامی و هم قدیمی‌پور از نظر فنی در سطح خوبی قرار دارند و در دیدار‌های آینده مشکلی در خط دروازه نخواهیم داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس