کد خبر 399512
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷

یک مقام سعودی گفت که در اعتراض به سخنان اخیر وزیر امور خارجه سوئد در انتقاد از نقض حقوق بشر در عربستان، صدور ویزای کاری برای شهروندان سوئدی متوقف شد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد سعودی به خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گفت که عربستان دیگر ویزای کاری برای شهروندان سوئدی صادر نخواهد کرد و ویزای کنونی شهروندان سوئدی که در عربستان زندگی می‌کنند را نیز تمدید نخواهد کرد.

این مقام گفت که این اقدام در پاسخ به اظهارات اخیر "مارگوت والستروم" وزیر امور خارجه سوئد بوده که از نقض حقوق بشر و حقوق زنان در عربستان انتقاد کرده بود.

پیش از این نیز وزارت خارجه عربستان سفیر سوئد در این کشور را فرا خواند و یادداشت اعتراضی را به وی تسلیم کرد.

وزارت امور خارجه امارات نیز سفیر سوئد در ابوظبی را به این وزارتخانه فراخواند تا اعتراض رسمی خود را به دلیل اظهارات اخیر " مارگوت والستروم" علیه عربستان، اعلام کند.

همچنین منبعی در وزارت امور خارجه کویت پیشتر اظهارات وزیر امور خارجه سوئد در قبال عربستان سعودی را محکوم و رد کرده بود.

وزیر خارجه سوئد ماه گذشته در پی اعلام حکم شلاق «رائف بداوی» وبلاگر منتقد دولت عربستان ضمن انتقاد از این اقدام آن را سرکوب آزادی بیان توصیف کرده بود.

در پی این اقدام عربستان، استکهلم اعلام کرد که همکاری نظامی خود با عربستان را به دلیل نقض حقوق  بشر در این کشور پایان می بخشد و عربستان نیز سفیر خود از استکهلم را فراخواند.

پیش از این وزیر خارجه سوئد اعلام کرد که عربستان مانع از سخنرانی وی در نشست اتحادیه عرب در قاهره شده بود. نشست اتحادیه عرب روز دوشنبه (18 اسفند) در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه در قاهره پایتخت مصر برگزار شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس