کد خبر 392225
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران با اشاره به فروخته شدن عینک‌های آفتابی در کنار خیابان گفت: استفاده از این عینک‌ها بینایی را تهدید می‌کند.

 به گزارش مشرق، علی میرزاجانی، رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران اظهار کرد: متأسفانه در کشور ما عینک‌های آفتابی از گوشه خیابان، فرودگاه و خرازی‌ها تا مغازه‌های غیرمجاز و مراکز ساخت و فروش عینک طبی عرضه می‌شود که این موضوع امکان صدمه چشم افراد جامعه را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: افرادی که در مؤسسات ساخت و فروش مجاز عینک طبی فعالیت می‌کنند سالانه چند بار توسط کار‌شناسان وزارت بهداشت ارزیابی می‌شوند و دستگاه‌های آن‌ها کالیبره می‌شود و حتماً‌ باید دارای عینک‌های استاندارد باشند.

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران خاطرنشان کرد: اگر این مکان‌ها استاندارد نباشد و در حقیقت فاقد مجوز باشد هر دستگاه و هر تستی غیرقابل اعتماد است چرا که دستگاه‌های مختلفی داریم و برخی از این دستگاه‌ها استاندارد نیستند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی تأکید کرد: ‌زمانی که برای صرف غذا به محلی خاص می‌روید باید آن محل دارای مجوز باشد و به آن اعتماد داشته باشیم چرا که امکان ندارد بتوانیم تک‌تک مواد غذایی مصرف شده در آن رستوران را از نظر بهداشتی بررسی کنیم.

میرزاجانی گفت: ‌در رابطه با خرید عینک نیز همین مثال گویا است و باید عینک را از محل‌های دارای مجوز و قابل اعتماد تهیه کرد تا مشکلی برای چشم‌ها ایجاد نشود.

منبع: سینانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس