نخست وزیر یونان یک وزیر محافظه کار سابق کشورش را به عنوان نامزد سمت ریاست جمهوری معرفی کرد.

 به گزارش مشرق، الکسیس سیپراس، نخست وزیر چپگرای یونان که به تازگی به این سمت انتخاب شده است، روز سه شنبه پروکپیس پاولوپولوس، وزیر کشور سابق یونان را به عنوان نامزد مورد نظر خود برای سمت ریاست جمهوری پیشنهاد کرد.

در پی مشکلاتی که در مذاکرات کنونی میان دولت جدید چپگرای یونان و طلبکاران بین المللی این کشور در خصوص همکاریهای آتی برای مدیریت صحیح بدهیهای دولت یونان اتفاق افتاد، همه بی صبرانه منتظر بودند تا ببینند نخست وزیر چه کسی را برای تصدی سمت ریاست جمهوری معرفی خواهد کرد. سرانجام الکسیس سیپراس در سخنرانی روز سه شنبه خود در پارلمان یونان که از تلویزیون سراسری این کشور پخش شد، پروکپیس پاولوپولوس را به عنوان فرد مورد نظر خود برای تصدی سمت ریاست جمهوری یونان معرفی کرد.

نخست وزیر یونان تاکید کرد پروکپیس پاولوپولوس با موقعیت و جایگاهی که دارد قادر خواهد بود به دولت و مردم یونان در برهه دشوار کنونی کمک کند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از آتن، نخست وزیر یونان تصریح کرد پاولوپولوس که در فاصله سالهای دو هزار و چهار تا دو هزار و نه عضو کابینه یونان بوده، شخصیتی مورد احترام در کشور است که می تواند در برهه زمانی حساس و تعیین کننده کنونی که یونان برای پیشرفت و ترقی بیش از هر زمان دیگر به وحدت ملی نیاز دارد، قشرها و گروههای جامعه را با افکار و باورهای مختلف با یکدیگر متحد کند.

الکسیس سیپراس، رئیس حزب چپگرای افراطی سیریزا در انتخابات پارلمانی اخیر یونان پیروز شد و دولت جدیدی تشکیل داد. وی با اجرای سیاست ریاضت اقتصادی که طلبکاران بین المللی یونان شامل کمیسیون اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول به آتن تحمیل کرده اند، مخالف است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس