معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تحقیقات وزارت بهداشت نشان می‌دهد اخذ پول‌های غیرقانونی در بیمارستان‌های دولتی به حد صفر رسیده است، در مراکز خصوصی نیز بسیار ناچیز است و اگر جایی مبلغی غیرقانونی از بیماران بگیرند، بدون ارائه مدرک ۱۰ روزه پول مردم را برمی‌گردانیم.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق،‌ محمدآقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، درباره مسئله زیرمیزی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی گفت: تحقیقی را مرکز ملی تحقیقات سلامت در مورد زیرمیزی در فاصله زمان 2 آذر تا 15 آ‌ذر از 1193 بیمار انجام داده است که در این تحقیق حتی یک مورد اظهار نکرده‌اند که پول غیر قانونی پرداخت کرده‌اند.

وی گفت: این بیماران هم از بخش دولتی و هم بخش خصوصی انتخاب شده‌اند و 671 نفر آنها بیماران بستری بودند،در بین این افراد میزان پرداخت پول زیرمیزی صفر بوده است اما ما نمی‌توانیم آن را به کل کشور تعمیم بدهیم و بگوییم اخذ پولهای غیر قانونی در حوزه درمان در کل کشور به صفر رسیده است.

آقاجانی مدعی شد: اما واقعیت این است که مسئله زیرمیزی تحت کنترل درآمده است، در بخش دولتی شواهد نشان می‌دهد که دریافت این مبالغ بسیار نادر و حتی می‌توان گفت در حد نزدیک به صفر است و در بخش خصوصی نیز بسیار ناچیز شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت با توجه به اینکه بخش مهمی از پولهای زیرمیزی در مطبها و به صورت نقدی انجام می‌شود تا ردی باقی نماند و بسیاری از مردم هم به دلایل مختلف برای حفظ بیمارشان شکایت نمی‌کنند، گفت: هیچ نیازی به مدرک نیست، کافی است مردم با سامانه 1690 سازمان نظام پزشکی تماس بگیرند و مورد را اطلاع دهند، ظرف 10 روز رسیدگی می شود و نه تنها پول غیر قانونی به افراد برگردانده می‌شود بلکه، موسسات و پزشکان خاطی نیز به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

وی گفت:‌ مرکز 1690 سازمان نظام پزشکی مسئول رسیدگی به این شکایات و نظارت بر اجرای تعرفه هاست و از 8 صبح تا 8 شب هر نوع شکایت از دریافتی‌های غیر قانونی را در مراکز درمانی دریافت می‌کنند و حتماً مورد رسیدگی قرار می‌دهند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس