ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی به عملیات خود علیه گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف ادامه داده و شماری از آنها را کشته یا زخمی کردند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری العهد نوشت، انفجار بمب در مسیر یک گشتی مشترک نیروهای ارتش و نیروهای داوطلب مردمی در منطقه ابوغریب در غرب بغداد باعث کشته و زخمی شدن ۱۳ نفر از آنها شد.

** انفجار چند بمب در بغداد و هلاکت ۱۰ داعشی در بیجی

منابع عراقی گزارش دادند که در اثر انفجار دو بمب در منطقه خیابان فلسطین در شرق بغداد یک غیرنظامی کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

انفجار بمب در منطقه الیوسفیه در جنوب بغداد نیز به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر منجر شد.دو غیرنظامی نیز در انفجار بمب در منطقه اللطیفیه در جنوب بغداد کشته شدند.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین نیز از کشته شدن ۱۰ نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در حمله هوایی ائتلاف به مرکز منطقه بیجی در این استان خبر داد. وی افزود: جنگنده های ائتلاف امروز تجمع عناصر داعش در محل اجرای پروژه آب آشامیدنی بیجی در محله العصری در مرکز این منطقه را بمباران کردند.

** داعش ۲۹ جوان عراقی را ربود

عناصر گروه تروریستی داعش ۲۹ جوان عراقی را در شمال شرقی شهر تکریت در استان صلاح الدین ربودند.

یک منبع محلی در استان صلاح الدین گفت: عناصر داعش با حمله به چند خانه در منطقه ربیضه، این ۲۹ جوان را ربوده و به محل نامعلومی بردند و از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

گروه تروریستی داعش همچنین دست های سه زن را در شهر موصل در شمال عراق قطع کرد و پنج نفر را به جرم استفاده از تلفن همراه شلاق زد.

یک منبع محلی در استان نینوا در این باره گفت: گروه تروریستی داعش دستان سه زن را بدون اشاره به اتهام آنها قطع کرد و پنج شهروند موصلی را به علت تلاش برای تماس با بستگان خود در سایر استان با تلفن همراه، شلاق زد.

این منبع افزود: گروه تروریستی داعش به مردم موصل گفته است که اگر از آنها سیم کارت کشف کند، فرد متخلف را ۳۰ ضربه شلاق خواهد زد.

گروه تروریستی داعش از ماه نوامبر ۲۰۱۴ میلادی شبکه تلفن همراه موصل را قطع کرده است.

** عملیات ارتش عراق علیه داعش در البغدادی و حملات انتحاری در تکریت

فرمانده عملیات استان الانبار از اجرای عملیات گسترده نظامی برای بازپس گیری مناطقی خبر داد که گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه در ناحیه البغدادی در غرب شهر رمادی به کنترل خود درآورد.

سرتیپ ستاد قاسم المحمدی گفت: این عملیات گسترده نظامی از پنجشنبه شب با مشارکت ارتش، پلس، نیروهای عشایر، نیروی هوایی و ائتلاف ضد داعش آغاز شد.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق نیز از کشته شدن سه نیروی امنیتی و زخمی شدن ۱۵ نفر دیگر از آنها در جریان سه حمله انتحاری در غرب شهر تکریت خبر داد.

وی دراین باره افزود: عناصر داعش به مقرها و تاسیسات شهری و نظامی در منطقه الاعیوج که نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی در آنجا سنگر گرفته بودند، با سه دستگاه خودروی بمبگذاری شده حمله کردند.

یک منبع امنیتی استان الانبار نیز از هلاکت دهها نفر از عناصر داعش در حمله هوایی شدید ائتلاف ضد داعش در ناحیه البغدادی خبر داد.

** عملیات ارتش علیه داعش در فلوجه و درگیری پیشمرگه با داعش

نیروهای پیشمرگه کرد نیز با عناصر گروه تروریستی داعش در شرق موصل درگیر شدند.

عناصر داعش به منطقه الخازر در شرق موصل حمله کردند که با مقابله نیروهای پیشمرگه روبرو شدند. در این حمله شماری از داعشی ها کشته یا زخمی شدند.

یک منبع در استان الانبار عراق نیز گزارش داد که نیروهای ارتش با عناصر گروه تروریستی داعش در شرق شهر فلوجه درگیر شدند.

وی افزود: در این درگیری که در منطقه الحراریات روی داد، پنج نفر از عناصر داعش کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند و یک خودروی آنها منهدم شد.

منبع: جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس