کد خبر 385879
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰

مرحله نهایی لیگ برتر والیبال سال 93 قطعا به صورت متمرکز در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال 24 بهمن ماه به پایان می‌رسد و مرحله پلی‌آف از روز چهارشنبه 29 بهمن ماه آغاز می‌شود. تیم‌های پنجم تا هفتم دو گروه مقدماتی در یک مسابقه که میزبان با قرعه مشخص خواهد شد برای جایگاه‌های نهم تا چهاردهم لیگ برتر رقابت خواهند کرد. تیم‌های پنجم با هم مسابقه می‌دهند برای جایگاه نهم و دهم، دو تیمی که رتبه ششم جدول را در اختیار دارند برای جایگاه‌های یازدهم و دوازدهم به مصاف یکدیگر می‌روند و دو تیم قعرجدولی نیز برای رتبه سیزدهم و چهاردهم با هم روبرو می‌شوند. به گفته مسئولان اگر تیمی حاضر به مسابقه با حریف خود نشود، به عنوان بازنده محسوب می‌شود و رتبه بازنده نیز به او تعلق خواهد گرفت.

بازی رفت مرحله پلی‌آف روز چهارشنبه، 29 بهمن ماه برگزار می‌شود که تیم‌های که در رتبه بالاتر جدول قرار داشته باشند، میزبان خواهند بود. یعنی تیم‌های اول و دوم دو گروه مقدماتی در بازی رفت مرحله پلی‌آف میزبان هستند. مسابقه برگشت نیز روز چهارشنبه ششم اسفندماه برگزار خواهد شد و اگر برنده نهایی این مسابقات که دو از سه برگزار می‌شود، مشخص نشد، روز یکشنبه 12 اسفندماه بازی سوم مرحله پلی‌آف برگزار می‌شود.

بعد از مرحله پلی‌آف چهار تیم برتر به مرحله نهایی صعود می‌کنند و مسابقات خود را به صورت متمرکز در سالن 12 هزار نفری تهران برگزار خواهند کرد. چهار تیمی که صعود نمی‌کنند برای رتبه های پنجم تا هشتم یک مسابقه با قرعه میزبان برگزار خواهند کرد تا رتبه آنان در لیگ 93 نهایی شود.

ورود تیم‌های لیگ برتری برای مرحله نهایی 16 اسفندماه مدنظر مسئولان است، اما قبل از آن تیم‌ها مانند سال گذشته می‌توانند از سالن 12 هزار نفری برای تمرین استفاده کنند.

مسابقات نیمه‌نهایی لیگ برتر نیز به صورت دو برد از سه بازی خواهد بود که رفت 17 اسفندماه، برگشت 19 اسفندماه و در صورت نیاز بازی سوم 21 اسفندماه در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد.

دیدار رده‌بندی و نهایی لیگ برتر والیبال سال 93 به احتمالاً به صورت تک مسابقه خواهد بود که در دوره زمانی 23 تا 27 اسفندماه برگزار خواهد شد. هنوز برای این مرحله تصمیم گیری نهایی نشده است زیرا باید با چهار تیم مرحله نهایی نیز مشورت کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس