بر خلاف برخی منتقدین کی روش که با ادعاهای دروغین عراق را یک کشور بدون لیگ و سرمربی این تیم را بدون کارنامه و موفقیت می دانند، مشرق در گزارشی مستند خلاف این ادعا را ثابت کرده است.

اسنادی که دروغ باند ضد کی‌روش را افشا می‌کند + تصاویرگروه ورزشی مشرق - تیم ملی فوتبال عراق با قبول شکست برابر کره‌جنوبی از رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا بازماند تا هوادارانش بعد از چشیدن حلاوت پیروزی برابر ایران که به کمک بنجامین ویلیامز استرالیایی نصیبش شده بود، طعم تلخ باخت را برای دومین‌بار در جام شانزدهم تجربه کنند.

پس از شکست تیم 10 نفره ایران مقابل عراق در ضربات پنالتی، برخی منتقدان به عملکرد تیم‌ ملی در جام ملت‌ها، دو مسئله را بیش از سایر فاکتورها مورد توجه قرار دادند.

چرا باید به تیم فوتبال کشوری ببازیم که لیگ ندارد؟ کارلوس کی‌روش جدال روی نیمکت‌ها را به راضی شنیشلی باخته که 40 روز پیش سرمربی عراق شده و زمانی برای کار کردن با نفراتش نداشته است.

مشرق فارغ از بجا بودن یا نبودن این انتقادات و برای تنویر افکار عمومی در گزارش زیر پاسخ هر دو انتقاد را به گواهی آمار و مستند داده است. باز هم تاکید می کنیم این گزارش در دفاع مطلق از تمامی افکار کی روش نیست و فقط مستنداتی برای روشن شدن اذهان است تا نشان دهد که باند مخالف وی به چه دروغ هایی استناد داشته است.

** فوتبالی که هم لیگ دارد و هم سرمربی با کارنامه

تیم‌ ملی ما به گواهی اکثر کارشناسان و فوتبال دوستان، ناعادلانه (چه در زمین بازی و چه در کمیته انضباطی AFC) از جام شانزدهم کنار رفت و بعد عراقی‌ها به کره با 2 گل باختند اما نمی‌توان برخی واقعیات را نادیده گرفت، زیرا آمار همواره گواه خوبی بر اتفاقاتی هستند که نمی‌توان چشم‌ها را بر روی‌ آنها بست.

بررسی لیگ برتر 20 تیمی فوتبال عراق (که عده ای وجود نداشتن آن را از تخیلات خود بیرون کشیده و مانند پتک بر سر کی روش و حامیان تیمش می کوبند) و شرایط سرمربی این تیم راضی شنیشل بیانگر این واقعیت است که تیم 10 نفره ما به عراقی باخت که چندان هم فوتبالش برخلاف گفته‌ها شرایط بدی ندارد.


** نفت و نیروی هوایی بالانشین گروه A

به گزارش مشرق، لیگ برتر فوتبال عراق از 30 اکتبر (8 مهر) در دو گروه 10 آغاز شده و همین 5 روز قبل (22 ژانویه) بازی عقب افتاده اربیل و کربلا در گروه اول برگزار شد تا هفته نهم این لیگ هم پشت‌سر گذاشته شود. در حال حاضر نفت جنوب پس از انجام 8 بازی با 5 پیروزی و یک تساوی با تفاضل گل بهتر نسبت به نیروی هوایی در صدر گروه A قرار دارد.

تصاویر زیر گویای همه چیز خواهد بود:


عراق لیگ دارد خوبش را هم دارد/ پلیس عامل حضور عراق در جمع 4 تیم برتر آسیا

جالب اینکه الزورا تیم با سابقه عراقی در آسیا با 9 بازی و 14 امتیاز روی پله چهارم ایستاده است.

عراق لیگ دارد خوبش را هم دارد/ پلیس عامل حضور عراق در جمع 4 تیم برتر آسیا


** پلیس یا تیم‌ ملی؟

اما در گروه B شرایط کمی متفاوت است. در واقع الشرطه یا همان پلیس که مدافع عنوان قهرمانی هم هست به خاطر دارا بودن 9 بازیکن ملی‌پوشی که 5 نفر آنها در ترکیب اصلی تیم‌ملی قرار دارند فقط 4 بازی انجام داده است.

جالب اینکه پلیس‌های فوتبال عراق در همین 360 دقیقه بعد از 3 پیروزی و یک تساوی رنگ باخت را ندیده‌اند و فعلا با 10 امتیاز چهارم هستند. در گروه B فعلا دهوک با 7 بازی و 14 امتیاز صدرنشین است و بغداد و الطلبه در رده های دوم و سوم قرار گرفته اند.


** استراتژی دفاعی راضی جواب داد

عراقی که تا جمع 4 تیم مرحله نهایی جام ملت‌ها بالا آمد، به واقع برای رسیدن به خواسته‌هایش در فاز دفاعی نیاز به تلاش زیاد نداشت. راضی شنیشل برای اینکه دغدغه هماهنگ شدن مردانش در خط دفاعی را نداشته باشد از 3 مدافع اصلی پلیس‌ها در ترکیب اصلی خود سود برد و از این‌کار در مجموع ضرر هم نکرد. در واقع الشرطه را با داشتن 3 مدافع اصلی باید استخوان‌بندی اصلی ساختار دفاعی تیم‌ملی عراق دانست.

عراقی‌ها در مرحله گروهی فقط یک‌بار از روی نقطه پنالتی مغلوب ژاپن شدند تا نشان دهند استراتژی استفاده از مدافعان هماهنگ پلیس در تیم‌ملی جواب داده است.

عراق در دفاع چپ از ضرغام اسماعیل20 ساله بهره برد که در دیدار با ایران بهترین بازیکن زمین شناخته شد. مدافع پلیس‌ها هنوز هم گزینه مورد نظر پرسپولیس برای پر کردن جای یک مدافع چپ خوب است. ولید سلیم مدافع راست تیم‌ملی عراق هم در جمع پلیس‌ها حضور دارد. درست مثل مدافع میانی تیم‌ملی سلام شاکر که پنالتی پیروزی‌بخش آنها را وارد دروازه علیرضا حقیقی کرد. به عبارت ساده‌تر هماهنگی بازیکنانی که پیراهن پلیس را در لیگ برتر عراق بر تن کرده‌اند، در خط دفاعی تیم‌ملی به کارشان آمد و یکی از دلایل موفقیت ارتش عراق همین بود و اگر به زعم دوستان منتقد لیگ عراق وجود نداشت قطعا از این نظم و هماهنگی هم خبری نبود!


** الشرطه و عناصر هجومی‌اش

تیم شرطه‌های عراق برای اینکه دینش را به تیم‌ملی این کشور ادا کند در فاز هجومی هم سه نماینده در استرالیا 2015 داشت که دو نفر آنها از مهره‌های همواره تاثیرگذار تیم شنیشل بودند. بی‌تردید چهره خبرساز و البته موثر بحث ما علاء عبدالزهرا است؛ هافبک مهاجمی که متهم به دوپینگ شده اما AFC عکس‌العملی در این‌باره نشان نداد تا علاء به بازی در تیم‌ملی کشورش ادامه دهد. تیم پلیس در گوش راست و بعضا چپ خود از امجد کلف سرعتی استفاده می‌کند و سرمربی تیم‌ملی عراق دقیقا در این پست‌ها از امجد بهره برد. پلیس‌ها در فاز تهاجمی مروان حسین را هم به تیم‌ملی دادند تا جمع مردان سرشناس و تاثیرگذارشان در تیم شنیشل بیشتر شود.

اسنادی که دروغ باند ضد کی‌روش را افشا می‌کند + تصاویر

** مربع موفق لژیونری

به گزارش مشرق، تیم نسبتاً جوان عراق در جام شانزدهم از 4 لژیونر خود در فوتبال ترکیه، انگلستان، سوئد و آمریکا بهره برد که از قضا کارساز هم بود.

جاستین مرام عراقی- آمریکایی در مرکز زمین تجربه بازی‌هایش در کلومبوس را به استرالیا آورده بود. در سمت چپ زمین علی عدنان بازیکن 21ساله ریزاسپور برای عراق عالی کار کرد؛ مدافعی که در لیگ‌برتر ترکیه سه گل زد و همین حالا از لالیگای اسپانیا مشتریان پر و پا قرصی دارد.

سومین لژیونر موثر عراقی‌ها در جام‌شانزدهم یاسر کسیم (قاسم) بود؛ هافبکی که به اردن گل سه‌امتیازی زد و عضو سوئیندون‌تون انگلیس است.

و بالاخره آخرین بازیکنی که خارج از فوتبال عراق حضور دارد و توانست در این جام تاثیرگذار باشد احمد یاسین بود؛ مهاجمی که در پست‌های گوش چپ، راست و مهاجم دوم برای اوبروی سوئد به میدان آمد و طی 71 بازی هشت‌گل زده است. یاسین در جام‌ملت‌ها هم از خوب‌های عراق بود؛ مهاجمی باکیفیت که در فاز هجومی به کار راضی شنیشل آمد.

راضی یک سرمربی موفق در لیگ ستارگان قطر

به گزارش مشرق، به گفته برخی از منتقدینِ با کارنامه مشخص، راضی شنیشل سرمربی عراق چندان معتبر نبوده اما موفق شده از پس تفکرات کارلوس کی‌روش بربیاید! حتی عنوان شد شنیشل فقط 30، 40 روز پس از سرمربیگری‌اش کی‌روش پرتغالی را شکست داد در شرایطی که از تیمش شناخت چندانی نداشت. جالب است بدانید همین سرمربی منتقد با تیم محبوبش، به سپاهان که تنها 22 روز بود حسین فرکی را در جمع خود می دید باخت!

برای روشن شدن مطلب سری به آرشیو سوابق راضی شنیشل 49 ساله که سال‌ها در دفاع تیم ملی عراق توپ زد، زدیم و دیدیم عملکرد راضی چندان هم بد نبوده است:

* حضور در تیم منتخب آسیا
راضی در دوران بازیگری یکی از بهترین بازیکنان تاریخ عراق به شمار می رفت. وی سابقه 80 بازی ملی و 5 گل را در دوران 11 ساله حضور در تیم ملی عراق در کارنامه‌اش ثبت کرده و در جام ملتهای آسیا سال 1996 در امارات به همراه لیث حسین دیگر بازیکن مطرح عراق در تیم منتخب جام قرار گرفت. عراق در آن جام که در مرحله گروهی ایران را هم 2-1 شکست داده بود تا مرحله یک چهارم بالا آمد و با شکست برابر امارات میزبان حذف شد.

اسنادی که دروغ باند ضد کی‌روش را افشا می‌کند + تصاویر

* زننده گل تاریخی برابر آرژانتین

راضی یک گل تاریخی هم در کارنامه خود دارد؛ در مسابقات جام جهانی جوانان 1989 عراق در گروه خود با 3 برد پیاپی برابر اسپانیا، آرژانتین و نروژ به عنوان صدرنشین صعود کرد. در دیدار آخر عراق در مرحله گروهی راضی شنیشل تک گل پیروزی بخش عراق برابر آرژانتین را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه روبرتو بونانو کرد. در آن تیم آرژانتین دیگو سیمئونه هم حضور داشت.

* استاد نایب قهرمانی
راضی تا 40 سالگی فوتبال بازی کرد و به محض اتمام دوران بازی بر روی نیمکت نشست. وی سرمربیگری را از سال 2006 در تیم نیروی هوایی تیمی که فوتبالش را در آن پایان داد، آغاز کرد و در اولین تجربه خود با شکست 1-0 برابر اربیل نایب قهرمان لیگ حرفه ای عراق شد. وی در فصل بعد به الزورا رفت و مجدداً به فینال رسید و در عین ناباوری بازهم به اربیل باخت و جالب تر اینکه همانند فصل قبل تک گل بازی را احمد صلاح وارد دروازه تیم راضی شنیشل کرد تا به گربه سیاه راضی تبدیل شود.

شنیشل پس از رفتن ژوروان ویرای برزیلی که عراق را برای نخستین بار قهرمان جام ملتهای آسیا در سال 2007 کرد به مدت 3 ماه هدایت تیم ملی عراق را بر عهده داشت و با کسب 2 مساوی و 1 باخت جای خود را به بورا میلوتینوویچ معروف داد و نتوانست در جام کنفدراسیون ها شرکت کند. وی در همان سال سرمربی الطلبه عراق شد و سومین نایب قهرمانی خود را هم این بار با الطلبه کسب کرد.

* طلسم شکنی با قهرمانی در عراق
راضی که علاقه زیادی به عوض کردن تیم داشت در پایان فصل 2009 دوباره به الزورا برگشت و این بار طلسم شکنی کرد و با الزورا قهرمان لیگ حرفه ای عراق شد.

* مرد شماره یک نیمکت عراق در حذف تیم ایران به کمک AFC
یک روز پس از قهرمانی الزورا شنیشل به عنوان سرمربی تیم امید (زیر 23 سال) عراق که سابقه مقام چهارمی در المپیک را هم دارد، انتخاب شد و حدود 1 سال و نیم سرمربی تیمی بود که اکثر آنها در تیم حاضر عراق حاضر هستند. راضی موفق نشد عراق را به المپیک برساند و در گروه خود با یک برد، 2 مساوی و 3 باخت پس از امارات و ازبکستان و بالاتر از استرالیا سوم شدند.

نکته حائز اهمیت در آن برهه حضور راضی شنیشل بر روی نیمکت عراق برابر تیم امید ایران است که باز هم کار به دخالت کمیته انضباطی AFC کشیده شد!
در مرحله مقدماتی انتخابی المپیک در آسیا حذف تراژیک تیم منصوریان را رقم زدند. ایران که در بازی رفت موفق شده بود عراق را 1-0 شکست دهد با اعتراض عراقی ها مبنی بر بازی کردن یک بازیکن 2 اخطاره (کمال کامیابی نیا) در ترکیب ایران، AFC رای به پیروزی 3-0 عراق داد و در بازی برگشت هم تیم نا امید ایران 2-0 شکست خورد و حذف شد.

راضی با برکناری از سرمربیگری تیم امید عراق به الزورا برگشت و در 2 فصل پیاپی به ترتیب عناوین چهارم و ششم را به ارمغان آورد.

اسنادی که دروغ باند ضد کی‌روش را افشا می‌کند + تصاویر
تیم فوتبال الشرطه که 9 ملی پوش در جام ملتهای آسیا 2015 داشت

* حضور همزمان بر روی نیمکت تیم ملی و یک باشگاه خارجی
وی در شهریور سال جاری به عنوان سرمربی تیم فوتبال السد که در فصل قبل به عنوان سوم لیگ ستارگان قطر دست یافته بود انتخاب شد و جایگزین ایوان هاسک شد تا ثابت شود عراق در زمینه سرمربی هم لژیونر دارد! حضور وی در لیگ قطر از آن نظر جالب توجه است که در این لیگ پرخرج کمتر دیده شده که از یک سرمربی آسیایی بر روی نیمکت استفاده شود.
 شنیشل این فصل با القطر تا رده چهارم جدول لیگ ستارگان بالا آمده تا به خاطر یک اختلاف امتیاز نسبت به الجیش 25امتیازی فعلا روی پله چهارم بازی‌ها قرار بگیرد.

 فدراسیون فوتبال عراق حکیم شاکر را که در جام خلیج فارس نتیجه نگرفته بود برکنار کرد و در توافقی که با باشگاه السد قطر داشت از حدود یک ماه قبل از آغاز جام ملت‌ها  هدایت عراق را به راضی شنیشل سپرد و جالب اینجاست که راضی در همین مدت کوتاه و در 12 روز 4 بازی تدارکاتی با تیمش انجام داد؛ 2 بازی با ازبکستان، یک بازی با کویت و یک دیدار با ایران.

به گزارش مشرق، با مرور کارنامه راضی شنیشل متوجه می شویم که این سرمربی آن گونه هم که برخی منتقدین می‌گویند با بازیکنان تیم ملی عراق نا آشنا نبوده و حداقل با وجود یک قهرمانی و 3 نایب قهرمانی و نبردن تیمی به دسته پائین تر، کارنامه‌اش درخشان تر از برخی منتقدین با کارنامه مشخص است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • فرشاد ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    باند ضدّ کیروش، بخورید. نوش جون‌تون.
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    آقای مشرق چرا نگفتی آقا در جمع ورزشکارها گفته باید با تخلف در هر جا که باشد برخورد شود؟ چرا نگفتی پولادی که سرباز بود چرا از کشور خارج شد؟ چرا نگفتی که با تیم ملی به کشور بر نگشت؟ چرا این چیز ها رو نگفتی ؟ چرا؟
  • محمد ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    آقاي سر دبير ورزشي مشرق اينقدر طرفداري كور كورانه نكن چشمات رو باز كن اگه از كسي متنفر هم هستي نبايد باعث بشه كه چشمانت رو رو به حقيقت ببندي...
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    والا اگه یکیشون حرف حسابی ومنطقی بزنن بد نیس یا خودشون یه کارنامه درس حسابی داشته باشن اخه شماها که هر کجا میرید با باند بازی میرید با باند بازیم دک میشید ینی از این مردم بیشتر میفمید
  • دوست ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    آقا فرشاد ؛ برای اینکه فوتبال به فوتبال دوستان مزه بدهد و نوش جانشان شود باید عملکرد کیروش را صادقانه وبدون قضاوت از قبل بررسی کرد.متاسفانه برخی از روزنامه ها و سایت ها و در کنارشان شبکه سه سیما که با سردمداری فردوسی پور_که البته این بار زرنگ تر شده و فقط صحنه گردان پشت صحنه است و جاودانی را وسط فرستاده_ با مصاحبه یک طرفه تنها با موافقان عملکرد کیروش کیروش و نیز طرح سوالات هدفمند نظرسنجی ، جو را طوری کردند که کفاشیان گفته که جرات نه گفتن به کیروش را ندارد! الان که یم ملی بازی ندارد که بگیم اگر عملکرد کیروش نقدشود تیم ملی دچار تضعیف روحیه می شود. الان موقع نقد است البته بدون حب و بغض. مگر یادمون رفته که عملکرد مربیان ایرانی تیم ملی را بعد از بازی ها همین آقای فردوسی پور چطور بی مهابا ننقد که هیچ بلکه له می کرد چرا راجع به کیروش نباید نقد درست انجام شود؟! البته از مشرق هم انظار این است که احساسی چه در تائید و چه در نقد عملکرد کیروش برخورد نکند.
  • محمد ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    عزيز دل برادر دقت كن :::: *** باز هم تاکید می کنیم این گزارش در دفاع مطلق از تمامی افکار کی روش نیست و فقط مستنداتی برای روشن شدن اذهان است تا نشان دهد که باند مخالف وی به چه دروغ هایی استناد داشته است.*** تازشم، اينا چه ربطي به مبحث داشت ؟ بايد قبول كنيم قلعه نويي مافياي فوتبال ايران شده! نه كيروش. اصلا بحث كردن درباره درخشان هم ارزش نداره. چون آخر اين فصل مشخص مي شه تيمي مثل پرسپوليس رو چطور به ناكجا آباد ميشكونه ى ديگه اظهار فضل درباره تيم ملي پيش كشش. بازم قلعه نوعي ارزش بحث كردن داره.
  • مهدی ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    باید جلوی این مافیا و باند بازی فوتبال گرفته بشه کیروش نباید درگیر حاشیه این باند ها بشه ان شاءلله حالا حالاها سرمربی میمونه
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    کیروش با بازیکن سالاری که خیلی خوب مبارزه کرد وپیروز شد با باندبازی هم که در فوتبال بیداد میکند اگه بتونه پیروز بشه خیلی خوب میشه. باند بازی یعنی چی
  • منصور ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    مشرق جون اینارو پرینت بگیر بکوب تو سر درخشان و قله نویی خجالیت نمیکشن اینا دروغ میگن به مردم؟؟؟؟؟ واقعا برا اون کسی که به این دوتا کارت مربیگری داده متاسفم. خاک تو سر این فوتبال که این دوتا مربیش باشن. دوست دارم کی روش
  • من ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    پولادی با اجازه سازمان نیروهای مسلح مجوز خروج گرفت
  • مرتضی ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    کیروش مربی سالم بزرگ و خار چشم یک سری مربیان بی سواد باند باز هستش.
  • عباس ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    نمی دانم آخه درخشان به چی می نازه ؟درخشان تیم رابه دسته بایین تر بردن تبحر دارد
  • پسر ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    فقط کیروش عشق است
  • فرشاد ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    دوست عزیز، بنده هم با نقد بدون غرض و مرض موافقم. ولی‌ خداییش کدوم یکی‌ از افرادی مثل قلعه نوعی، مایلی کهن، پورحیدری، فریاد شیران، درخشان، .... بدون غرض انتقاد کردند. شما مصاحبه آقای کربکندی رو مطالعه کردید؟ ایشون هم انتقاد داشتند. ولی‌ مثل همیشه بدون غرض بود.
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    مشرق به نظرم کسانیکه از جمله کارشناسان شما که از عملکرد تیم ملی اینچنین حمایت می کنند چیزی از فوتبال نمی فهمند... شما و کارشناسانتون و تمام کیروشی پورها چه بخواهید و چه نخواهید باید بدانید ژنرال فوتبال ایران امیر قلعه نوعی هستش ... کارنامه فوتبالی امیرخان رو نگاه کنید و خجالت بکشید اجنبی پرستان...
  • علی ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    تیم ملی ایران از دید ما قهرمان است آقای کی روش بازیکن سالاری را در تیم ملی ریشه کن کرد و انصافا تیم ملی هم خوب بازی کرد و هم خوب نتیجه گرفت بازیکانان جوان خوبی هم به تیم ملی راه پیدا کردند و این تضمینی است برای آینده فوتبال ما منتقدین هم بهتر است به صلاح فوتبال انقاد کنند نه به صلاح منافع شخصی
  • عباس م 61 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    ایا سند رو کردن کورکورانه است؟
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    و حالا حالاها بیت المال سرازیر جیبش کنیم !!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمد ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    مشرق واقعا ثابت کردی بیطرفانه نقد می کنی برای حرفم هم سند دارم. قبل از آغاز مسابقات یک نقد برای انتخاب بازیکنان تیم ملی علی کی روش زدی که نشان میده کورکورانه از کی روش حمایت نمی کنی و همواره با سند حرف میزنی. وقتی کی روش زیر حرفش زد (http://www.mashreghnews.ir/fa/news/374622) بدون تعارف اگه نگم تنها ولی از معدود سایت هایی هستی که همواره جامع به یک موضوع می پردازی و برای مخاطبان احترام قائلی چه از نظر انتشار نظرات چه پاسخ به شبهات در همان قسمت نظرات. موفق و پایدار باشید.ادامه بدید و نترسید که روشنگری هدف زیبایی است.
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    آقای قلعه نوعی و درخشان از خود راضی جوجه را آخر پاییز می شمارند.حسود ها دیق کن کوپن شما خیلی وقته سوخته (فقط کی روش)
  • م.م.م. ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    هرننه قمری شد زنرال وسر هنگ وووووخجالت بکشید تیمی که فوتبالش با یکی از کشورک های خلیج فارس میفته از گزارشگر گرفته تا همه وهمه ان شب تا صبح از ترس نمی خوابند
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    سنداش منو یاده سال 88 انداخت همچین میگه لیگ 20 تیمی انگار لیگ برتره لیگ دسته یکه ما هم دو گروهه برگزار میشه تعدادشونم از 20 تا بیشتره
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    با بازی دادن به پولادی نشون داد که کنار گذاشتن بقیه رکن های تیم ملی خصومت شخصی بوده نه بر اساس ضوابط
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    من با منتقدین و کیروش کاری ندارم اما دقت کردین ایران هر وقت اراده کرد تونست گل بزنه ما فقط به تفکرات مربی خودمون باختیم مربی که اخراج یک بازیکنش تمام تاکتیک هاشو خراب کرده.ایشون شده برا ما مربی بین المللی!!!!!!!!!
  • سیستانی ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    تازمانی که یادنگیریم به فوتبال هم مثل یک ورزش نگاه کنیم ودنبال دلال بازی وکاسبی نباشیم وتازمانی که بازیکنان انگیزه پیدانکنندوتازمانی که دست ازتک روی وخودنمایی برنداریم،اگرمربی ازکره مریخ هم بیاوریم،ره به جایی نخواهیم برد!کاری کنیدکه اقای کیروش بادلی خوش ازایران برودوسفیرمردم خوب ومهمان نوازایرانی باشد!
  • فرشاد ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    از کدوم بیت المال حرف میزنی‌؟ شما انگار اصلا به فوتبال آشنا نیست. اگه بودی می‌دونستی که همین مربی‌ با بردن ایران به جام جهانی‌ (بدون درد سر و اما و اگر) حدود ۷ - ۸ میلیون دلار برای فدراسیون کسب درامد کرده. حالا اگه بانک‌ها (به خاطر تحریم‌ها) مجاز به انتقال این پول به ایران نیستند، دیگه تقصیر این بنده خدا نیست. یکمی از این شعار‌های "ننه من غریبم" کم کنیم، بد نمیشه.
  • سجاد ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    اینقدر میرخان امیرخان وژنرال ژنرال نکن که نه خان است و نه ژنرال .. یک گروهبان سوم وظیفه ازین ژنرال شماها ارشد ترو خان تره .. نکنه توی مافیا بازی خان شده و درجه ی ژنرالی بهش دادن ؟؟؟
  • نصیر ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    فوتبال ایران مشکل داره دو سال دیگه تیتر می زنید اسنادی که نشان می دهند افغانستان هم لیگ دارد هم مربی بزرگ!
  • مهدی ص ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    مشرق با این که خیلی دوست دارم ولی راست میگه شما درموضوع سرباز فراری کوتاهی کردیددرضمن اقا محمد پولادی بدون مجوز خارج شد ودیگه پاشو ایران نذاشت بعد چند سال بازی درقطر وپول پارو کردن وقتی فوتبالش تموم شد برمیگرده ایران و توتیم نظامی بازی میکنه وبه ریش مامیخنده!!!!
  • حمید ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    باشه میشه لیگ 1 و 2 عراق و جدول هاشون رو نشون بدین اینطوری دیگه حتما دهن همه منتقدان بسته میشه و شما و کیروشی پور و هر باند دیگری هم به نیتشون میرسن . الان شما چی افتادی این وسط برای کی روش مدرک جمع میکنی حتما طرفدار عدالتی . باشه ما هم قبول کردیم . نیازی به چاپ مطلب هم نیست فقط خودت بخونی کافیه
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    کشوری که در درون آن جنگ است وضع و حال آن معلوم است راستی راستی متوجه هستید یا خودتان را بخواب زده اید
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    ما اگر این مربی بهترین دانش روز دنیا رو هم داشته باشه بازهم بدلیل اینکه با محبوبيت کاذبش در دل نوجوانان ما فرهنگ یقه باز و سایر مطلوبات غرب رو الگو میکند شایسته کشور شهید پرور ما نيست.ما تمام علوم روز دنیا رو به جوانانمون یاد دادیم لگد به توپ زدن رو هم میتوان در معتبرترین دانشگاهاشون یاد گرفت و در کشورمون نهادینه کرد،یعنی این علم از انرژی هسته ایی و سلولهای بنیادی و ساخت موشک پیچیده تره
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    هرچی باشه از قلعه نوعی و درخشان بهتره
  • ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    مشرق دقت کردی چقد داری بدون غرض از مخالفای کیروش انتقاد میکنی؟؟؟ واقعن که....از بعد حذف ایران هر روز یک گزارش خوب از عملکرد کیروش و یک توهین به مخالفان کیروش....
  • ساناز ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    ببین آخرنوشته ات بنویس طنز که این قدر منفی نگیری
  • مهدی ص ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    قبول بابا اونا راجع به عراق اشتباه کردند ولی قبول کنید که از کیروش یه بت ساختیم و پشتش قایم شدیم اونم به هر قیمتی!!!!! فقط وقتی این بابا از سر مربی گری ایران بره معلوم میشه هیچ چیز مهمی به تیم ملی ما اضافه نکرده جز خالی کردن جیب فدراسیون!!! میگی نه صبر کن و نگاه کن .
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    از شما بعید است مشرق عزیز مدتی است تحلیل سیاسی اخبار را رها و ظاهرا با قلعه نویی و درخشان دشمنی دارید خیلی ریز شده اید این برازنده سایت شما نیست و انتظاز نداریم اگرچه اجساس میشود یکی دو نفر در تحریریره آتش بیار شده اند
  • کیروشی پور ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    مشرق جان.... چرا به شما برخورد که اینقدر واسش سینه چاک می زنی!!!! شما که اینطور داری بر علیه مربیان ایرانی قلم می زنی و هر روز چند تا مطلب واسه کیروش می زنی، از اون طرف ادعاهای این آقای کیروش عزیز تون رو هم بررسی می کردین که فت درخشان جند تا تیم را به دسته دوم برد و باعث شرم فوتبال مونه...واقعا به شما بر نمیخوره یکی از اون طرف دنیا میاد به مربی وطنی تون میگه شرم فوتبال مونه......نه....چرا شرم تون باشه.....پسندید آنچه را کیروشی پور پسندد!!!! با کیروش محشور شوید انشاالله
  • بیژن ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    این مرد پرتغالی مربی بزرگی است که باید قدرش را بیش از اینها بدانیم . از مشرق هم برای اطلاع رسانی بدون غرض تشکر می کنم
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    مشرق عزیز خسته نباشید خدا قوت تورو خدا شما که جرات دارید یه آماری از خریدهایه سرخابیها اطلاع رسانی کنید شما از پشت پرده کارهایه بعضی ها افشاگری کنید...
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    لطفا" کی روش را نگهدارید زیرا با این نتایج ضعیفی که گرفته است ، جایی ندارد که برود.
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    کاشکی یک کارنامه هم از عملکرد کی‌روش در تیم ملی تهیه کنید تا بفهمید که همه چیز به ایشان دادیم اما آخرش به چیزی نرسیدیم.
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    تصویر قران بوسیدنش رو ندیدی؟ تا حالا دیدی به فرهنگ ایرانی و اسلامی توهین کنه؟ وقتی ازش در مورد نیومدن زنها به ورزشگاه پرسیدند به نفع نظام سکوت کرد. خواهشا منصف باشید.
  • منصور ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    من نمیدونم کیروش چی داره که اینقدر واسش سینه چاک میکنند اسیر شخصیت کاریزماتیک و در رئال مادرید و منچستر بازی کردنش شدند که از 4 تا تیم 5 شدیم در جام ملت های ضعیف آسیا هم حذف شدیم دیگه نتایج از این بهتر نمیشه گرفت ما ایرانی ها به معنای واقعی کلمه اجنبی پرست شدیم حاضریم 17 میلیارد تومن به یک مربی خارجی بدیم با این نتایج ضعیف ولی اگه با یک مربی داخلی یه میلیارد قرار بسته بشود صدای همه در میاد به کجا چنین شتابان !!!!!؟
  • منصف ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    به این میگن دو کلمه حرف حساب! لطفا حسادت را کنار بگذارید. انصاف را در نظر بگیرید. چقدر هجمه؟ چقدر تبانی؟ چقدر تحریم تیم ملی از طریق بازیکنان؟ فقط می خواهم این را به آقایان درخشان و قلعه نویی بگویم: شما کجای فوتبال دنیا هستید؟ اصلا شما کجای فوتبال ایران هستید؟! کی‌روش در دو دوره دستیار آلکس فرگوسن در منچستر یونایتد، و دو دوره سرمربی تیم ملی پرتغال بوده‌ و این تیم را در جام جهانی ۲۰۱۰ رهبری کرد. او قبلاً موفق به راهیابی به جام جهانی ۲۰۰۲ با تیم ملی آفریقای جنوبی شده بود. از دیگر تجربیات مربیگری وی می‎توان به سرمربیگری رئال مادرید در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۴ اشاره کرد هر چند دوران ناموفقی برای وی تلقی می‎شود.او سابقه مربیگری در جی لیگ و ام‌ال اس را نیز دارد. آمار بردهای وی در 4 تیم ملی 4 کشور مختلف و 5 تیم باشگاهی در دوران مربیگری او از 43 تا 58 درصد بوده است. رفتن به جام جهانی برزیل با ایران در سال 2014 و برتری به تیم های قطر، لبنان و کره جنوبی در بازیهای مقدماتی جام جهانی از کارهای مهم او تیمش در ایران است. بماند اینکه به استعدادهای جوان و کشف شده ایرانی مجال حضور در تیم ملی را داد. وی حواشی تیم ملی را کم کرد. بازیکن سالاری بعضی آقایان را تحمل نکرد. محبوبیت وی فقط نزد مردم نیست بلکه تمامی بازیکنان ایم ملی به وی احترام می گذارند و روحیه خوبی به تیم ملی تزریق کرده است. لطفا انصاف داشته باشیم و در مورد تیم ملی کشور عزیزمان کارشکنی نکنیم. تحریب دیگران در اینجا به ضرر خودمان و منافع تیم ملی مان است. هرکس مطیع و پیرو خدا باشد از قهر و کارشکنی دیگران باکی نخواهد داشت- بحارالا نوار: ج 50، ص 177، ح 56
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 0
    شما گزینه بهتری داری رو کن! همون درخشان خوبه؟ یا اقای پاشازاده که گفته مناظره می کنم با مربی تیم ملی؟ آقای نوچه دارد چطور؟ نکنه پسرش میخواد ماشین میلیلردیشو عوض کنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس